Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuws: Yamaha Neo's 4-takt - EfficiŽnt op alle fronten

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie kan mij vertellen of ik de koplamp van de Yamaha neo's 4 ook hoger af kan stellen.
    En hoe doe ik dit ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bijke Bekijk bericht
      Wie kan mij vertellen of ik de koplamp van de Yamaha neo's 4 ook hoger af kan stellen.
      En hoe doe ik dit ?
      regeslschroef onder koplamp schroevendraaier door gaatje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door akky Bekijk bericht
        regeslschroef onder koplamp schroevendraaier door gaatje
        Ja, ik heb het gevonden.
        Hartelijk dank.

Comment

• Hallo,

Wie kan me helpen. Mijn neo's 4t uit 2010 heeft onlangs grote beurt gehad bij de dealer. Kleppen inlaat zijn gesteld, nieuwe v-snaar, luchtfilter, olie, remschijven, bougie, nwe achterband. sinds die tijd loopt de scoot minder snel en heeft minder kracht op hogere snelheid en verbruikt meer. wederom terug naar dealer en die heeft rollen vervangen en vet van v-snaar gehaalt. scoot rijdt nog steeds niet als van ouds.

Scoot liep voor de beurt moeiteloos 65 met klein dipje rond de 53-55 km/h. max snelheid 72 met wind mee. verbruikt lag rond 1:53. met wind tegen kon snelheid op 60km/h gehouden worden.

Zit een malossi multivar op en bijbehorende veer.

nu loopt scoot moeizaam 60 km/h. verbruik 1:49. met wind tegen valt snelheid terug naar 50-55 km\h. heeft geen dipje meer in snelheids opbouw. heeft geen kracht op snelheid.

DIT IS HET ZO ONGEVEER.

Oja. wie kan mij de afstel gegevens geven van klepspeling e.d. afstel gegevens. ik ga nu zelf de scoot onderhouden...

groet.
          je-roen-71
          Last edited by je-roen-71; 03-04-2013, 09:46.

Comment

• tot zover mijn eerste ovetto 4 takt
            44060 km op de teller en nu grote luchtbellen in radiator en water bij de olie en totaal geen vermogen meer

Comment

• Koppakking lek dus. Maar nu als resultaat hele blok van binnen onder de snot en dat moet dus schoon.

Het leuke van een Neos 4t is dat als je er een probleem mee hebt het meteen ook heel veel geld kost En hij was al niet zo goedkoop...

Nog 2 strijdmakkers uit dit topic met een gesneuvelde Neos 4t en een enorme kostenpost vind je hier:

http://www.scooter-freaks.nl/forum/s...d.php?t=503532
              Last edited by Aidix; 02-08-2013, 11:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Aidix Bekijk bericht
                Koppakking lek dus. Maar nu als resultaat hele blok van binnen onder de snot en dat moet dus schoon.

Het leuke van een Neos 4t is dat als je er een probleem mee hebt het meteen ook heel veel geld kost En hij was al niet zo goedkoop...

Nog 2 strijdmakkers uit dit topic met een gesneuvelde Neos 4t en een enorme kostenpost vind je hier:

http://www.scooter-freaks.nl/forum/s...d.php?t=503532
                nu heb ik gelukkig nog zo eentje staan met 4000 km op de teller met ongevalschade voorkant krom door iemand met nissan navarra er tege te rijden en klem tussen muur en pick up dus ik denk die nu maar uit elkaar te halen en de motor en zo onder deze te duwen

Comment

• ik rijd ook al een 3 jaar op een neos 4t. ondertussen staat de klok op 22.000 km. in vergelijk met voorgaande bromscoot loopt dit ding altijd, zelfs met -18 nog. de problemen die hier langs komen heb ik ook ondervonden. de sensor van de km teller welke net voor de 10.000 al stuk ging. maar hij draait nog steeds op de originele sensor, het ding is vrij simpel te repareren. de te krappe vulopening van de benzinetank is makkelijk te verruimen door je vingers in het gat te steken en de losse vernauwing eruit te trekken.

alle originele lagers zitten er nog in, als er lichte bijgeluiden komen smeer ik nieuw lagervet in de gesloten lagers waardoor ze nog een ronde meegaan. m'n neos loopt 1:53 op een tank in de zomerdag, niet bepaald zuinig gereden. door de koplamp van een schakelaar te voorzien kan het verbruik verder omlaag. ik heb er meteen een lichtautomaat opgezet zodat ik het licht niet vergeet aan te zetten in de zomer, in de winter wel altijd het licht aan voor zichtbaarheid. met wind mee/ windstil loopt het ding 70kmh maar met wind tegen een 58kmh.

de originele accu zit er ook nog in, maar zal de winter niet meer overleven denk ik. remschijf en blokken zijn bij 11.000 vervangen, de olie elke 4000km , 2x luchtfilter. de vario is een pollini geworden waardoor het ding sneller optrekt en wat zuiniger is gaan lopen tov de originele vario.

ik vraag me wel af wanneer de bougie vervangen moet worden ? de kleppen stellen zou ook moeten rond mijn kilometerstand, maar dat is ook niet echt terug te vinden.

edit; bougie elke 10.000km vervangen volgens service manual, maar deze zit er 22.000 km in nu. uitlaat en vering zijn nu ook vervangen.
                  Last edited by yama81; 18-08-2013, 08:55.

Comment

• Hoi,

Zit nu op 29000 en rij 1.5 jaar met hem. Nog geen storingen ondervonden en gewoon keurig het onderhoud gedaan volgens het boekje.Heb wel xenon in de koplamp vanwege ploegendienst dat ik vaak in het donker door de polder moet. Nu net een nieuw namaak uitlaatje erop gezet want die was aan vervanging toe.

4-takt scheelt voor mij 4 euro benzine per dag als ik voor de neos kies en de auto laat staan.
                    Ben nu 200 liter per jaar kwijt en dat zal met een 2t minimaal het dubbele zijn.

Ps kleppen stellen gaat met vulplaatjes, is dus lastig. Volgens mij afblijven tot je vermogen terugloopt en verbruik toeneemt. Zolang dat normaal is doen je kleppen het prima.

Comment

• hallo

heb van de zomer ook de uitlaat en vering vervangen. ook nepversie's . de uitlaat ben ik best tevreden over ( geeft stationair een zwaarder geluid , net als een chopper ) maar de vering is langer als de originele vering waardoor de banden als de scoot op de middenstand staat beiden op de grond hangen, minder als je ze wilt oppompen en het ventiel verkeerd zit. verbruik is nog prima, haal in de zomer nog 285 Km op een tankje met 15km in reserve. op de nepuitlaat zit geen aansluiting voor die rubber slang, maar kan ook nergens vinden wat deze doet . bougie heb ik nog niet vervangen omdat het de verkeerde uitvoering was. de bedoeling was om deze voor de winter te vervangen met de achterband samen, deze lekt 1,2 bar druk per dag, heb daarom als lapmiddel een compressor ingebouwd totdat er een andere band opkomt

Comment

• Dat extra slangetje op je uitlaat is er op gezet dat er wat meer "verse" lucht uit de uitlaat komt . Dit om de milleueisen door te komen. Gewoon dat slangetje afdoppen.

Comment

• update van mijne ovetto :p
                          na 44060 km was de koppakking er aan en de cilinder had ook redelijk zijn beste tijd gehad dus een 65cc polini cilinderkit er op met nieuwe fuelregulator en airintake
                          nu 3000km later al 2 riemen versleten :S (topsnelheid met 15 km naar beneden en alles vol zwart poeder) dit waren de originele riemen nu ben ik aant kijken voor een nieuwe kevlar riem maar welke weet ik niet
                          heb er een van malossi en een van polini gezien iemand ervaringen ?

Comment

• Beste lezers,

Ik heb een Yamaha Neos 4t 45 (2012, stand: 3900) die 47 max 48 op teller rijdt.

Boven de 40 gaat 'ie op zichzelf remmen en voelt de scooter uit harmonie door de begrenzer. Voelt niet goed voor de scooter.

Ik zou 'm graag harmonisch willen laten lopen zonder risico op een WOK.

Zou u kunnen vertellen wat dan gedaan kan worden? Een andere vario? Ik heb gehoord over Malossi en Aerox vario's. Die laatste zou de Neos ca. 5 km/u harder gaan dus net onder de WOK als dat klopt?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
                            Daan

Comment

Working...
                            X