Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er gebeurd op SF?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat de meeste forums een beetje achterhaald zijn. De scooterrijders van nu stellen hun vragen eerder op Facebook dan op een forum. Sterker nog, als er geen app voor is wordt het niet gebruikt. Erg zonde maar zo is het wel....

Comment

Even inloggen en mijn account bestaat nog steeds!!

Heel jammer dat het zo "stil geworden is"
      2F4R

Comment

In 2010 ben ik als moderator aangesteld. Eerst als proeftijd voor de afdeling Meetings & Events en later is hier Opvoeren & Tuning Beginners, -Gevorderden en Scooters Algemeen aan toegevoegd.

Toen ik begon was er al sprake van een nieuwe versie: Scooter-freaks V2. Het forum was verouderd en om interessant te blijven moest deze een make-over krijgen. Na veel moeite is de V2 uitgerold, dit zal rond 2013 zijn geweest. Dit is het moment dat alles berg afwaarts is gegaan. Het forum werkte niet goed meer en er was vrijwel geen budget om dit op te lossen. Sleutelfiguren welke de boel bijeen hielden haakten af omdat er niet geluisterd werd en de problemen aanhielden.

Uiteindelijk is er nog een V3 uit komen rollen in 2015, dit is het Scooter-freaks zoals we dit nu kennen. In de V3 heb ik meer dan een jaar niet fatsoenlijk kunnen inloggen, wanneer dit wel lukte (zoals bijvoorbeeld nu) kan ik niks meer aanpassen en/of verwijderen. Ik veronderstel dat dit voor de overige moderators het zelfde geld gezien het feit dat de laatste warning/ban dateert uit 2015.

Door het disfunctioneren van het forum en een doelgroep welke langzamerhand verdwijnt is scooter-freaks in vergetenheid geraakt. Naar mijn inziens is er altijd een verkeerd (lees: geen) verdienmodel gehanteerd. Met een forum wat dagelijks 10.000\\\'den mensen aantrekt valt een goede euro te verdienen, geld wat je terug in het forum kan investeren om het beter te laten functioneren.

Of bovenstaand verhaal ook het echte verhaal is kan ik niet zeggen, het is wel het verhaal zoals ik het de afgelopen 7 jaar heb ervaren.

Comment

Jammer om te zien dat dit forum hellemaal kapot is. Ik kan niks meer nutigs vinden. Gek idee maar waarom zetten de bouwers niet gewoon een backup terug van vroeger? Dan staat er ieder geval nuttige informatie op dit forum dan zullen de bezoekers wel weer terugkomen.

Comment

Ik wil ook mijn TRAANTJE bijdragen, eens eens eens met al het bovenstaande. Erg droevig dit. Ik heb hier zowat alles geleerd over het opvoeren van mijn Kymco People S in 2014 en het is allemaal verdwenen. Belangrijkste reden van deze halfdood zal toch wel zijn dat de belangrijkste supporter (oprichter?) van deze site (Aidix van revolution70) ermee gestopt is. Ook Revolution70 bestaat niet meer sinds 2015 zoals jullie vast wel weten.

Belangrijkste vraag voor mij is: waar kunnen de echte freaks nu terecht? Ik zal scooterforum.net eens gaan bekijken (dank voor de tip). Of heeft justitie de oorlog gewonnen?

Comment

Wellicht kan ik hier en daar wat meer context geven, voor zover dat gaat.

Sinds mijn intrede als moderator in 2012 heb ik, net als Geoffrey, al veel gehoord over gebreken in de destijds huidige versie van het forum. Over de jaren heen zijn er steeds berichten, voorstellen en pogingen gedaan voor reparaties, verbeteringen en vernieuwingen. Helaas, zoals Geoffrey ook al aangaf, werd er weinig/slecht geluisterd naar de sleutelpersonen van het destijds nog best actieve forum en behulpzame community.

Zaken van achter de schermen zal ik niet delen, echter kan er gezegd worden dat de discussie tussen forumteam en beheerders over V3 lang, heel lang heeft geduurd. Een belangrijk aspect is, zoals alles in deze wereld, kosten (en baten). Begrijpelijk. Achterstallig onderhoud, fouten/bugs en missende functionaliteiten namen in deze periode echter wel toe, waarbij tot op een zekere hoogte zelfs de admins (toenemende) problemen niet meer konden oplossen. Daarnaast zijn er ook nog diverse aanvallen geweest, zowel voor als achter de schermen (spam-tsunami\\\'s, server aanvallen etc.), die bepaald geen positieve effecten hadden voor de forumgebruikers en -team. Als ik het mij goed kan herinneren, was op front-end gebied bijvoorbeeld het Projecten gedeelte hiervan de klos.

Na een lange tijd wachten en met veel tegenslagen bij het overzetten, zijn we uitgekomen op de V3 versie waar we nu naar kijken op het scherm. Veel functionaliteiten waren beloofd, net als oplossingen voor interne problemen. Helaas had ook deze versie zijn donkere kanten, en op vele vlakken nog steeds heeft. Enkele problemen zijn destijds opgelost (trage servers bijvoorbeeld), maar velen zijn, ondanks meerdere pogingen tot contact met de beheerder, niet meer aangepakt (ik kon/kan bijvoorbeeld niets meer als admin, Geoffrey en VELEN andere gebruikers konden/kunnen niet meer inloggen, wat wij door missende rechten niet konden oplossen). Na enige duur, in de hoop op antwoord, heeft het (resterende) forumteam het laatste beetje moed/hoop zien verdwijnen. Wellicht kan men dat beschouwen als de laatste nagel aan de kist, sindsdien zijn vrijwel alle betrokkenen offline/non-actief.

Ik heb zo\\\'n mijn ideeŽn waarom er niets gebeurd, maar dat zijn echter speculaties.

Om verder nog te reageren op wat reacties in dit topic:

Oorspronkelijk geplaatst door BarryV Bekijk bericht
              [...] Al ben ik bang dat zelfs wanneer de website als vanouds zou draaien, de bezoekers niet meer terug zullen komen.
              Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bekijk bericht
              Ik vrees dat het ook te maken heeft met een combinatie van een afnemende aanwas, vanwege de regelgeving van bromfiets rijbewijzen. [...]. Heden dag is dat allemaal wat lastiger gemaakt door ome overheid. Daarnaast mag men tegenwoordig vroeger een autorijbewijs halen, dus de noodzaak en behoefte voor een bromfietsrijbewijs is vele malen minder geworden.

Dan is er de trouwe community van 10-15 jaar geleden. We zijn inmiddels allen rond de 30, werken full-time, hebben een gezin, andere interessen gekregen en daarnaast zijn communicatie platformen als dit soort fora langzaam ten onder gegaan door de opkomst van diverse social media.

Ik denk echter dat de externe factoren (social media, afnemende scooter-community) meer aan het effect hebben bijgedragen dan de interne (hack, trage server en achterstallig onderhoud).

Hoe dan ook, ik heb hier mijn steentje altijd graag bij gedragen en zie dat dan ook leder-ogen toe hoe de website en het forum er op dit moment bij staan.
              Ik hoop voor de beheerders op verbetering en een verhoging van de activiteit, maar er zal daarvoor ook met de tijd meegegaan moeten worden.

Met vriendelijke groet,
              Johan
              Het opvoer aspect is en blijft verminderen, o.a. door nieuwe belemmeringen (wetten, regels) en mogelijkheden (vervroegd autorijbewijs). Maar daarnaast zijn er ook nog andere mogelijkheden omtrent scooters (onderhoud, uiterlijk, elektra etc.), waar de meeste andere fora het nog steeds over hebben. Het is inderdaad de vraag of gebruikers zullen terugkomen, mochten de meeste zaken worden opgelost.

Dank voor je steentje. Wij waren niet in dezelfde periode actief, maar de inzet was en is nog steeds te zien.

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasLSD Bekijk bericht
              Jammer om te zien dat dit forum hellemaal kapot is. Ik kan niks meer nutigs vinden. Gek idee maar waarom zetten de bouwers niet gewoon een backup terug van vroeger? Dan staat er ieder geval nuttige informatie op dit forum dan zullen de bezoekers wel weer terugkomen.
              Dat is ook mijn wens en gedachte (en van velen anderen), zie helaas het verhaal voor het ontbrekende contact (en dus ook ontbrekende vervulling van die wens).
              Daarnaast kun je ontbrekend beeldmateriaal ook verwijten aan derde partijen. Vele foto\\\'s in FAQ\\\'s en How-To\\\'s missen doordat online cloud-storage van bestanden niet meer bestaan of ze hun service betalend hebben gemaakt (Imageshack is een voorbeeld). Destijds heb ik mijn foto\\\'s van FAQ\\\'s en How-To\\\'s overgezet naar Imgur, dat blijft nog wel even bestaan denk ik.

Oorspronkelijk geplaatst door dolfff Bekijk bericht
              Belangrijkste reden van deze halfdood zal toch wel zijn dat de belangrijkste supporter (oprichter?) van deze site (Aidix van revolution70) ermee gestopt is.
              [...] Of heeft justitie de oorlog gewonnen?
              Aidix is niet de oprichter en heeft ook geen rol gespeeld in het hele afbrekende SF verhaal.
              Verder zou je kunnen zeggen dat de ontwikkelingen betreffende justitie en "ome overheid" inderdaad een rol heeft gespeeld, maar niet de hoofdoorzaak is.

Het ergste vind ik het complete verdwijnen van ontzettend veel archiefdelen, samen met de Perso\\\'s en uiteraard de ontzettend gave Project-pagina\\\'s. Daarnaast vind ik het ontzettend jammer en vervelend voor gebruikers die niet meer kunnen of willen deelnemen, en waarschijnlijk niet meer actief zijn sinds ze niet meer kunnen inloggen (wat ook heeft bijgedragen aan de daling van gebruikers).

De afgelopen maanden ben ik sporadisch weer actief geweest in het verwijderen van spam, om het forum voor de nog actieve bezoekers enigszins leesbaar en bruikbaar te houden. Verder heeft het voor mij niet veel zin om er wekelijks veel energie in te steken, tenzij men nog plannen ziet in deze ooit prachtige en actieve digitale omgeving voor scooterliefhebbers voor hulp, advies, ontspanning en plezier. Maar dat zien we dan wel weer.

Ondanks de negatieve toon van mijn bericht, lijkt het mij een geschikte plek en moment om alle gebruikers en teamleden van de afgelopen jaren (decennia\\\\\\\'s?) hartelijk te bedanken voor hun toewijding, bijdrages en interesse in Scooter Freaks. Het was een prachtig platform waar men terecht kon voor hun twee(en soms vier)-wielerhobby en heb er zelf veel goede herinneringen (en vaardigheden) aan overgehouden, dank hier voor.

Coen
              Last edited by Coen; 16-06-2017, 17:33.

Comment

Ik kan opzicht wel een oplossing aandragen, als het tenminste wel een serieus forum gaat worden...

Ik heb momenteel een server (host) draaien waar ik een forum op kan zetten, en dit boeltje scooter-freaks helemaal gewoon vergeten..

Alleen ik kan niet in de toekomst kijken hoe lang we daar door mee zullen kunnen gaan.. Ook ik zal wellicht in de nabije toekomst andere intresses krijgen (zoals het kopen van een auto / rijbewijs halen)

En dan zouden we Coen en Geoffry kunnen overhevelen naar het andere forum..(als moderators) (het is maar een voorstel)

Ik mis ook namelijk een heel goed scooter forum waar je echt met normale vragen kan aankomen.. Scooterforum.net is net zo half dood als scooter-freaks.nl

Waar moet je anders heen voor een normaal nederlands scooter forum?

Community hoeft niet groot te zijn, dat zal mijn doel ook niet zijn of worden.. Wel een goed platform waar je terecht kan alles over scooters / brommers..
                Oorspronkelijk geplaatst door stoyanov
                Ik werk alleen aan kouwe motoren en hete vrouwen....

Comment

Erg jammer inderdaad...

Comment

Voor het eerst sinds jaren hier weer eens ingelogd, wat een bende... Hoogtijdagen zoals in mijn tijd zijn duidelijk voorbij. Zonde om te zien dat het forum op deze manier moet eindigen.
                    Oldskool visitor & KTP-er

Comment

Jammer om S-F inderdaad zo te zien... Waar zijn de tijden van weleer?

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bekijk bericht
                      Met vriendelijke groet,
                      Johan
                      Johan!

Oorspronkelijk geplaatst door GeoffreyT Bekijk bericht
                      Toen ik begon was er al sprake van een nieuwe versie: Scooter-freaks V2. Het forum was verouderd en om interessant te blijven moest deze een make-over krijgen. Na veel moeite is de V2 uitgerold, dit zal rond 2013 zijn geweest. Dit is het moment dat alles berg afwaarts is gegaan. Het forum werkte niet goed meer en er was vrijwel geen budget om dit op te lossen. Sleutelfiguren welke de boel bijeen hielden haakten af omdat er niet geluisterd werd en de problemen aanhielden.
                      Klopt. S-F V2 heeft nooit goed gewerkt, waardoor het voor ons destijds niet meer werkbaar was. Toen is een hoop crewleden achter elkaar gestopt.

Oorspronkelijk geplaatst door GeoffreyT Bekijk bericht
                      Met een forum wat dagelijks 10.000\\\\\\\'den mensen aantrekt valt een goede euro te verdienen, geld wat je terug in het forum kan investeren om het beter te laten functioneren.
                      Dat is helaas niet zo, destijds was het lastig om goede adverteerders te vinden.
                      <...>

Comment

Bijzonder dat iedereen toch nog enige affiniteit heeft met het hele gebeuren, vooral ouderen (waaronder ook ikzelf), zonde dat het zo is zoals het nu is inderdaad.
                        Wellicht tijd voor een nieuwe impuls, waar ik persoonlijk graag deel van uit zou willen maken.
                        Admin edit: spam uit handtekening verwijderd
                        Oorspronkelijk geplaatst door :L
                        moet ik mijn Evo inrijden?

Comment

Het is erg zonde inderdaad. Als er vragen waren kon je zowat op f5 drukken om je antwoord te krijgen. Ook in het onzin gedeelte was er altijd dikke lol. Ik zou ook graag een deel uit willen maken van een nieuwe start! Dit moet toch te doen zijn als er wat meer voornamelijk oud leden, hun steentje bij willen dragen.
                          Oorspronkelijk geplaatst door N3burz
                          Lambal, Dico heeft tenminste betere exen dan jou vriendin nu

Comment

Ik zie dat er gelukkig nog animo is voor een aantal oud leden om dit forum een impuls te geven die het verdient. Ik ga proberen de komende weken gebruiken om de eigenaren van dit forum te benaderen en kijken wat er nog mogelijk is. Ik houd jullie op de hoogte

Comment

Dan zal ik ook eens reageren.

Mijn interesse in scooters is nog steeds aanwezig, al gaat mijn meeste interesse nu uit naar de motoren. Scooters blijven een hobby waar ik veel plezier nog uit kan halen.

Helaas is de eindeloze strijd tussen de eigenaren van dit forum en ALLE moderators niet bestaand. Euroscooters stopt geen moeite in het personeel wat het forum draaiend houd.
                              De V2 en V3 van dit forum zijn nooit goed werkend geweest. Iemand een ban geven of simpelweg Spam verwijderen gaat niet eens.
                              Via telefoon "even" wat wijzigingen is zonder 3 keer in te loggen bij niet te doen.

Om deze rede is het voor mij niet leuk meer dit forum dagelijks te bezoeken en bij te werken. Via mail krijg ik wel nog steeds regelmatig vragen, verzoeken of opmerkingen.
                              Reden? dit werkt wel!

mijn interesse in het forum kan weer aangewakkerd worden, maar dan zal er echt van hogeruit eens iets moeten gebeuren.
                              Bereikbaar op patrick@scooter-freaks.nl

Comment

Om dit maar even leven in te blazen. Ik heb hier maar korte tijd rondgehangen, vooral in het schakelgedeelte (ook op het laatst als moderator daar).
                                Verder ben ik actief op brommerforum, moderator op Apriliaforum en eigenaar van riejuforum.

Overal merken we de enorme afname die op dit forum ook aan de gang is. Het is gewoon \'\'de jeugd van tegenwoordig\'\' die het hele brommer scooter gebeuren weinig meer interesseert. Wat wij vroeger aan geld en tijd besteden aan brommers/scooters zit tegenwoordig in telefoons, abonnementen en facebook. Wij kochten voor Ä800 een brommer, zij de nieuwste Apple/Samsung. Kijk maar eens op parkeerplaatsen bij scholen. Toen ik op de Havo zat stond het hele rek vol (ca 40 2 wielers ofzo). Op die zelfde school staan nu 2 scootertjes en een MT.

Gezien we zo weinig actieve leden op alle fora overhebben klinkt het fuseren/samenbrengen van verschillende fora mij steeds redelijker.
                                Ik weet niet wat jullie gedachten daar over zijn?

Comment

Working...
                                X