$final_rendered = '';

Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vespa 4T Start niet

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vespa 4T Start niet

Hi,

Sinds kort start mijn Vespa S 4Takt niet meer, zowel elektrisch als via kick. Ik wil graag de uitdaging aan gaan om het zelf op te lossen, maar ik weet even niet meer waar ik verder moet zoeken. Ik heb een filmpje gemaakt voor het geluid. Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.

Ik weet dat hij vonk heeft en benzine krijgt. Compressie weet ik niet zeker en ik weet niet zo goed hoe ik dit makkelijk kan controleren, maar als ik voel aan de kickstart lijkt mij dat dit ook in orde is.

Dingen die ik heb gedaan:

- Bougie vervangen
    - Grotere sproeier erin
    - CDI vervangen
    - Accu opgeladen

Dingen die ik nog van plan ben:
    - Carb reinigen
    - Spruitstuk vervangen, lijkt kleine scheurtjes te hebben
    - Bendix?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen bij het stellen van een diagnose...

Check out this video on Streamable using your phone, tablet or desktop.

Plaat je sproeier eerst terug die hiervoor heen ook in zat . Ik zal hier onder wat neer zetten wat je kunt doen .

- Carburateur eens reinigen .
    - Spruitstuk controleren
    - Werkt de vacuŁmpomp nog ?
    - Zijn de kleppen al eens gesteld ?

Ook graag wat meer info is die er in een keer mee gestopt tijdens het rijden of staat die al even stil ?
    Zip 4takt

Comment

Ruud allereerst bedankt voor je reactie!

Ik zal eerst even wat meer achtergrond info geven over hoe de scooter ermee ophield.
      De scooter deed het eerst prima en begon langzaam aan moeilijker te doen. Ik kreeg hem eerst nog wel gestart, maar met moeite. Ik hield de elektrische start in (met gas) en na een langere tijd hoorde je hem heel langzaam op komen. Zodra ik dat hoorde begon ik te kicken en dat lukte vaak waardoor de scooter weer startte.

Nu is hij er helemaal mee opgehouden en hoor ik hem ook niet meer langzaam op komen.. Er is al die tijd gewoon mee gereden en hij heeft niet stil gestaan.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud V Bekijk bericht
      Plaat je sproeier eerst terug die hiervoor heen ook in zat . Ik zal hier onder wat neer zetten wat je kunt doen .

- Carburateur eens reinigen .
      - Spruitstuk controleren
      - Werkt de vacuŁmpomp nog ?
      - Zijn de kleppen al eens gesteld ?

Ook graag wat meer info is die er in een keer mee gestopt tijdens het rijden of staat die al even stil ?
      Ik heb inderdaad een nieuw spruitstuk besteld, omdat ik lichte haarscheurtjes zag. Ik ben ook van plan om morgen de carburateur en luchtfilter te reinigen (vervangen).
      De scooter heeft denk ik ongeveer 3-4 maanden geleden een grote beurt gehad waarbij de kleppen gesteld zijn. Dit was echter wel afgesteld op de zomer, denk je dat dit nog uitmaakt?

Hoe kan ik controleren of de vacuŁmpomp nog werkt? Dan kan ik dit morgen namelijk ook even controleren.

Nogmaals heel erg bedankt Ruud. Ik ben nieuw met scooters, vind het erg leuk, maar het wil echter helaas nog niet echt lukken ;-)

Comment

lijkt er op dat de electrische choke kapot is
        Vragen op het Forum plaatsen a.u.b , en niet via Pm

Comment

Als er haarscheurtjes in het spruitstuk zitten kan dit een probleem geven waardoor die valse lucht krijgt .

Als ze de kleppen stellen is hiervoor een standaard maatvoering 0,10 inlaat en uitlaat 0,15 wat meestal aangehouden word . Kleppen van een Piaggio blok hoeven niet heel vaak gesteld te worden maar om het jaarlijks na te meten kan nooit kwaad !

Heb je ondertussen al de carburateur al gereinigd ? Anders dit zeker even doen

Wat Brute-Force ook aangeeft is de choke dit zou nu goed kunnen gezien het toch weer wat kouder word .

Blijf vooral doorgaan met sleutelen dit zie je helaas te weinig dat mensen nog zelf iets maken !
          Zip 4takt

Comment

Working...
          X