Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot Ludix One 2006 start niet

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot Ludix One 2006 start niet

Hallo!

Ik heb samen met een vriend van mij een Peugeot Ludix gekocht met als plan hem te gaan opknappen.

De scooter startte eerst niet, maar toen ontdekten we dat er een scheur zat in het spruitstuk, hier hebben we duc tape en een ijzeren taille omheen gedaan.

Hierna startte de scooter wel op, maar viel die weer uit na 2/3 seconden.

Nu start de scooter niet meer, elektrisch opstarten klinkt de Ludix heel zwak. Met de kickstart wil hij ook niet meer.

Het olielampje brandt daarbij de hele tijd als de scooter aan staat maar niet draaiende is. Als ik probeer de scooter elektrisch te starten knippert het lampje tot ik stop met starten. Er zit genoeg olie in de tank, maar deze is denk ik wel een jaartje oud.

Ik wil ondertussen de kappen eraf halen om beter bij de bougie en carburateur te kunnen, maar bij het dashboard zit een schroefje die elke kant op draait maar er niet meer uit wil.

Nu heb ik een aantal vragen:
    1. Zou de scooter niet meer starten vanwege het feit dat het spruitstuk weer valse lucht aanzuigt of is het een ander probleem?
    2. Als de scooter 2/3 seconden draait maar daarna uitvalt, moet ik hem dan stationair afstellen?
    3. Als het elektrisch starten zwak is, betekent dat dat de accu bijna leeg is?
    4. Moet ik de olie vervangen of hoort het olielampje aan te staan als de scooter aan staat?
    5. Hoe kan ik het schroefje loshalen? Het maakt niet uit welke kant ik op draai en voor hoe lang, hij wilt er niet uit.

Sorry als de vragen misschien iets wat te simpel zijn, maar wij zijn net begonnen met het fixen en zijn nog volop aan het leren.

Je zult eerst het spruitstuk moeten vervangen deze pakt nu valse lucht . Je kunt hem daarom nu ook niet op zijn stationair afstellen .

Als de eclectische start zwak is kan het zijn dat de accu leeg is zeker omdat jullie al enkele keren de scooter hebben proberen te starten ,
    Als de scooter altijd droog en vocht vrij gestaan heeft hoefje de olie niet te vervangen , Weetje dit niet zeker vervang hem dan gewoon zo duur is olie niet

Zip 4takt

Comment

Working...
    X