Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands Vivacity kopen - loopt 65km/h

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2e hands Vivacity kopen - loopt 65km/h

Hello! Een oudgediende hier :-) Vroeger reed ik veel scooters en had er op m\'n hoogtepunt een stuk of 5 in de tuin staan.

Nu heb ik al tijden geen scooter meer gehad en weet ik dat in een jaar of 12 de regeltjes behoorlijk veranderd zijn.

Ik weet dat je inmiddels een WOK melding aan je broek kan krijgen als je scooter te hard gaat. Nu heb ik wegens een verhuizing behoefte aan een scooter en kan ik een Vivacity overnemen van een vriend voor 100 euro, in prima staat, moet alleen een nieuw achterbandje op en een nieuwe tellerkabel.

Nu heb ik van hem begrepen dat hij op de teller 65 km/h loopt omdat de varioring eruit is gehaald, hoeveel risico loop ik daar mee? Ik zal er in de praktijk niet veel harder dan 50 a 55 mee gaan rijden aangezien het puur praktisch is. Echter heb ik geen idee hoe prominent rollerbank controles tegenwoordig nog aanwezig zijn (Den Haag) en of het raadzaam is om een ring te monteren danwel een afgedraaid exemplaar waardoor hij nog altijd 55 op de teller loopt oid.

Wie kan me hier wat over vertellen?

Thanks!
    mijn opti project

mijn (EX) project

oph0eren met minarelli, pia klaart de boel 80 maakt je woonerf weer prachtig

Het risico is een beetje afhankelijk waar je woont en natuurlijk je rijgedrag. Als je eenmaal een wok hebt dien je het voertuig te laten keuren bij de RDW, maar let op ze keuren alles opnieuw dus niet alleen de snelheid. Sommige kopen een ander frame om de Wok te omzeilen, maar dan dien je het oude frame nietig te verklaren. Oftewel slopen in eigenbeheer, deze optie kun je vinden op de website van het RDW.

Comment

Working...
    X