Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scooter omkeuren tot motorscooter ( puch zip )

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Scooter omkeuren tot motorscooter ( puch zip )

Hallo,

Ik heb een aantal vragen aan jullie omdat ik op internet letterlijk niks kan vinden en van het RDW ook niet wijzer word.
    ik weet niet of ik dit topic goed geplaatst heb overigens.

Maar het \'\'probleem\'\' is dus..

Ik heb een Piaggio zip puch en wil die omkeuren tot motorscooter, er zit al een piaggio sfera 125cc 4t blok onder en loopt lekker en perfect afgesteld.
    Loopt gps rond de 95. Alles op de scooter werkt. Alleen mijn vraag is.

Wat moet ik doen om hem om te keuren tot motorscooter (a1) en wat zijn de eisen ? want ik wil het liefst legaal op mijn scooter kunnen rijden zonder rollerbank problemen of afname van mijn scooter.
    .

-Zelf dacht ik dat de remmen veel beter moet omdat je meer vermogen hebt.

-spiegels erop.

meer tips?

Motorblok nummers zijn eerlijk & afkomst kan ik aantonen dus dat is geen probleem.

Heeft iemand ervaring met een scooter of brommer omkeuren tot motor en heeft tips om dit allemaal aan te pakken.

Ik hoor graag

http://www.zunflappie.nl/artikel/82/...orfiets-keuren

Comment

Je loopt misschien aan tegen een aantal problemen. Ten eerste, je hangt er een blok onder van een andere motor(scooter). Tevens is de vraag of er een typegoedkeuring aanwezig is voor een Zip. Dat wil zeggen dat er al eerder motorscooters van hetzelfde merk en model in de markt aanwezig zijn. Indien dat wel het geval is, zal dat de keuring makkelijker maken.
      Het omkeuren van een scooter naar motor voor een voertuig zonder typegoedkeuring zal eigenlijk gewoon resulteren in het keuren van je scooter alsof het een nieuw voertuig is die ze niet kennen. Dat kan wel wat kosten.

Tip van mij, mail de RDW. Niet bellen, want je kan lang aan de lijn hangen (kost serieus 10 cent per minuut....) of je krijgt standaard antwoorden.

Comment

Dankjewel, Ik heb contact gehad maar is mij allemaal teveel werk en te duur, ik heb een gilera runner op motor kenteken gekocht en dat was toch een stuk makkelijker!

Comment

Idd want anders word het veel te duur, zo ben je beter af.

Comment

Working...
          X