Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote "meld je schade" topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Akca Bekijk bericht
    Mijn eerste was eigelijk niet echt schadelijk maar meer pijnlijk.

1. zat achterop bij een maat van me. hij reed op mijn zip maar hij hield geen rekening met me(klote amateur). Hij nam de drempels erg hard en zat ver achter. Door alle drempels achter elkaar kwam ik ieder keer dichter bij me velugel. Eindstand sprong ik in de lucht bij een drempel waarbij ik achterbleef en keihard op me kont val.
    Geen schadelijk iets overgehouden. zelfs me broek was nog goed.

2. reed op me zip 80 cc ergens was er een kuiltje in de avond. Zag het helaas niet. Toen mijn voorwiel in de kuiltje ging kwam de achterkant omhoog. Toen ging ik met een snelheid van ongeveer 60km/h. Bakke met geld uit verzekering gehaald.

3. reed richting me stage op mijn zippi 4 t 50 cc. Weer in de avond natuurlijk-.- Het was regenweer dus reed gelukkig niet zijn top(85km/h) maar reed 70 Om sneller te komen op me werk ging ik tussendoor en merkte als snel dat de wegdek erg gescheurd was, want op dat moment zat ik in de lucht terwijl de scooter ieder keer verder weg van mij ging.
    schade; jas, broek, open hand(kon me bot zien), been uit de kom,gescheurde broek.
    meteen half opstaan en naar de ziekenhuis gaan. met me scooter de ziekenhuis inrijdenXD. Er werd meteen door de beveiliging ingegerepen XD. Ze zagen al snel wat er eigelijk aan de hand was.

4. dit was de ergste tot nu toe. reed met 70; ik had voorrang auto bestuurder zag me niet en kwam met zijn auto op mijn weg(brom/fietsbad) en ik knalde hard tegen hem. Schade? scooter totallos totenmet de blok. ik? mij kon je ong 7 meter verder op met zijn rug tegen de paal vinden. gebroken sleutelbeen, paar dagen in coma nogsteeds nekpijn/rugpijn. rechter arm moeilijk beweegbaar. vergeetachtigheid, slaapproblemen, hoofdpijn, soms misselijk, depressief vanwege het feit dat ik niks meer met me arm kan bijna.
    Dat val was eigelijk me dood. Alleen leef ik nog.
    Nummertje 1 heeft mijn vriendin ook een keer mee gemaakt bij mij achterop de zip
    Hobbysleutelaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanChris123 Bekijk bericht
      Nummertje 1 heeft mijn vriendin ook een keer mee gemaakt bij mij achterop de zip
      Geloof het of niet heb ik ook meegemaakt gelukkig was het niet al te snel toen het gebeurde zat ook bij een maat van me achterop op een zip. gelukkig had ik lekkere dikke kleding aan en een helm
      broek was overigens wel kapot en wat schaafwonden op me handen en knie en me kont.

Je kan je niet zo goed vasthouden op een zip als je achterop zit
      Jongens een topic van zowat 9 jaar oud....

Comment

• Nee zeker niet, vooral met mij als bestuurder van bijna 1.90.
        Hobbysleutelaar

Comment

• Opzich wel. met een zip sp vleugel lukt het wel. Of je vraagt je vriendin heel aardig om dicht tegen je aan te zetten en armpjes om je heen?
          Andersom zou ook geweldig zijn XD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Akca Bekijk bericht
            Opzich wel. met een zip sp vleugel lukt het wel. Of je vraagt je vriendin heel aardig om dicht tegen je aan te zetten en armpjes om je heen?
            Andersom zou ook geweldig zijn XD
            +1 bij een vriendin inderdaad
            Jongens een topic van zowat 9 jaar oud....

Comment

• Ik had toen een sp vleugel. Heeft niks geholpen.
              Hobbysleutelaar

Comment

• Als ik achterop zit, over het algemeen. Hou ik me vast aan de onderkant van me vleugel. Ik heb een snor zip 2000 die 70 gaat en enorm hard trekt. Bij optrek raad ik eigelijk wel aan om iets voorover te leunen

Comment

• Ik ben vanochtend nog aangereden, kwam de bocht om en kwam ineens een auto aan op mijn weg helft en raakte de linkerkant van mijn voorvork en de voorkap. Hele voorvork is krom en voorkap is afgebroken. Het eerste dat ik deed toen ik de auto zag was vol op de rem maar toen was het al telaat. Ben niet omgevallen want kon me scooter nog net vasthouden. De 1e keer is idd schrikken!! Stond helemaal te shaken nadat het gebeurt was. Meteen me scooter naar de scooterboer gebracht en het eerste dat ze zijden was dat hij misschien total loss werd verklaart. Begrijp ik niks van want een nieuwe voorvork kost 40 eu en voorkap geen idee. Kan nooit meer zijn dan de dag waarde.. Verder heb ik er nog niks over gehoord.

Comment

• Een originele nieuwe voorvork kost echt geen 40 euro, eerder het 6 voudige.
                    Voorkap kost ook al gauw 200 euro origineel.
                    Dan weet ik nog niet eens om wat voor scooter het gaat maar van deze prijzen kan je al gauw uitgaan.
                    Hobbysleutelaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanChris123 Bekijk bericht
                      Een originele nieuwe voorvork kost echt geen 40 euro, eerder het 6 voudige.
                      Voorkap kost ook al gauw 200 euro origineel.
                      Dan weet ik nog niet eens om wat voor scooter het gaat maar van deze prijzen kan je al gauw uitgaan.
                      Zelfs een niet originele kost al 150+/-

Comment

• Om wat voor scooter gaat het? En alles goed kunnen regelen met diegene in de auto?
                        Hobbysleutelaar

Comment

• Gaat om een Yamaha Aerox uit 2007, de kappen en voorvork waren nog origineel en zou ook graag originele terug hebben maarja.. Is een 2e hands voorvork het waard of zou ik het best gewoon een nieuwe moeten kopen? De bestuurder van de auto komt maandag langs om alles te regelen. Wat als me scooter wel total los word verklaard? Krijg ik me scooter dan gewoon terug en schade vergoeding?

Comment

• Jou aerox van 7 jaar oud heeft waarnschijnlijk een dagwaarde van 400-500 euro.
                            Zitten de reparatiekosten hierboven dan word hij total loss verklaard.

Dit heb ik op het internet gevonden over total loss:

Technisch total loss. Scooter is niet meer te repareren tot een veilig motorrijtuig. Het kenteken en het "wrak" behoort dan ingenomen te worden door de uitbetalende verzekeringsmaatschappij.(als het een verzekeringszaak is).

Economisch total loss. Scooter is wel te repareren tot een veilig motorrijtuig, maar de reparatiekosten zijn meer dan de dagwaarde. Dan volgt er een uitkering door de verzekeringsmaatschappij (als het een verzekeringszaak is) en dat kan op twee manieren:

- de dagwaarde wordt in z'n geheel uitbetaald en het wrak wordt eigendom van de verzekeringsmaatschappij. Die verkoopt het wrak aan de meest biedende opkoper om de schadelast te beperken. Er kan ook gekozen worden voor een tweedelige betaling: deel verzekeringsmaatschappij en rechtstreeks het andere deel door de opkoper.

- de dagwaarde wordt uitgekeerd minus het bedrag van de waarde van het wrak (hoogste bod opkoper) en de eigenaar behoudt het wrak in eigendom. De eigenaar kan dan proberen het wrak te repareren met bijv. tweedehands onderdelen of niet merk-onderdelen, minder onderdelen (geen vervanging indien mogelijk), lager arbeidsloon (Beun de Haas of vriendendienst/zwartwerk), zelf de onderdelen verkopen etc.

Het is dus niet dubbel: volledige dagwaarde en wrak.
                            Hobbysleutelaar

Comment

• Ik reed vanmiddag door een bocht waar de wegbeheerder nieuw asfalt had gemaakt met daarop los grind opgestrooit.
                              Hierdoor viel ik en heeft mijn scooter flinke schade opgelopen.
                              Kan ik nu de wegbeheerder (gemeente) aansprakelijk stellen?

Groeten,
                              Thomas

Comment

• Re: schade

Beste Thomas,

Dat is behoorlijk balen!
                                Waren er geen borden neergezet ter waarschuwing? Dit doen ze normaal gesproken wel namelijk.
                                Zo niet, dan zou ik het zeker proberen. Getuigenverklaringen werken daarbij zeker mee!

Als je nog vragen hebt....
                                Succes!

mvg
                                Ivar Sarelse
                                (spam.nl)
                                Last edited by BarryV; 21-11-2014, 20:40.

Comment

Working...
                                X