Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ongeluk met 70cc scooter WA verzekerd?

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ongeluk met 70cc scooter WA verzekerd?

Ik vroeg me af of ik met mijn WA verzekering verzekerd ben als ik op mijn 70cc een ongeluk veroorzaak?
    Weet iemand hier meer over?
    Oorspronkelijk geplaatst door Aidix
    Loop maar eens met 10km/h tegen een lantaarnpaal met je knar.

Ben je niet verzekerd, opgevoerde scooters zijn niet verzekerd, staat als het goed is ook in de voorwaarden van je verzekering

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JASL Bekijk bericht
      Ben je niet verzekerd, opgevoerde scooters zijn niet verzekerd, staat als het goed is ook in de voorwaarden van je verzekering
      Wat word gerekend onder opgevoerde scooter? Vanaf welke snelheid? En word hier daadwerkelijk op gelet?

Comment

constructiesnelheid 45 km/u, maar geloof tot 50 km/u is verzekerd.. En daar word zeker op gelet. Als ze zien dat je harder dan 50 km/u kan kun je het zelf dokken, nouja de verzekering betaald de andere partij eerst en dan verhaalt je verzekeringsmaatschappij het geld op jou terug.. Of je moet getuigen hebben dat je totaal niet de aanrichter was en niet harder reed dan 50 km/u Correct me if i'm wrong!

Comment

Als jij een ongeluk hebt, en de tegenpartij zegt dat je te hard reed, dan gaan ze t checken, is hij opgevoerd, dan ben je de sjaak, jou schuld of niet.
          Oorspronkelijk geplaatst door theone1991
          Pak je fiets. Zet een creditcard bij je spaak. Heb je ook een schakel.

Comment

had je laatst niet nog een topic geopend met dezelfde vraag ?

Antwoord: NEEEEE !! je bent niet verzekerd
            daar kan je zelf toch wel achterkomen ofniet ?

met varioring ben je al in principe niet verzekert en met 70cc al helemaaaaal niet dus.

Comment

als jij 100% kan bewijzen dat jij maar 40 hebt gereden dan is er totaal niks aan de hand.

maar vaak is het zo dat niemand het gezien heeft en dan is het jou woord tegen die van hun.

en hun nemen dan weer aan dat jij te snel hebt gereden omdat hij opgevoerd is.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, ik wilde dus de grens weten wanneer een scooter als "opgevoerd" word beschouwd. Want in dat geval maakt het niet uit of ik met een scooter zonder varioring rij of met een scooter met een dikke 70cc, je bent gewoon pas de lul als ze dr achter komen...

Nog 1 laatste vraag:
                Hoe groot is de kans dat ze je scooter op snelheid checken als je bijvoorbeeld een fietser zou aanrijden...?

Comment

Ach, ik werd aangereden op de camping door een auto en ik reed 5 km/h achter de auto. Deze haalde ik ineens met vol gas in en reed denk ik rond de 15km/h langs de auto die afsloeg zonder richting aan te geven. Ik had een SR2000 met een LaserPro uitlaat.

Toen stond er vrij snel een motor en later kwam er nog een busje met nog een motor bij. Ze keken gewoon naar de scooter en noem het maar op en klaar is kees en weg waren ze.

Ik ging toen met verzekeringspapieren naar me scooterdealer die een mooie lijst maakte. De scooter stond dus bij de dealer en toen kwam er zo'n gappie langs om de schade te checken. Nou ik heb gewoon de volle pond gekregen. Was meer dan ik zelf voor de scooter had betaald en kon ik mooi boete's dokken.

Enne.. die gappie gaat echt niet rijden om je snelheid te testen. En als ie dat wel wil zegt de dealer vast dat de scooter nu kapot is door de aanrijding. Bekenden van me ook een soortgelijk verhaal en kregen ook gewoon de schade vergoed.

Volgens de regeltjes mag je scooter inderdaad niet opgevoerd zijn, maar wat er in de praktijk gebeurd is handiger om te vertellen toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldooz Bekijk bericht
                    Ach, ik werd aangereden op de camping door een auto en ik reed 5 km/h achter de auto. Deze haalde ik ineens met vol gas in en reed denk ik rond de 15km/h langs de auto die afsloeg zonder richting aan te geven. Ik had een SR2000 met een LaserPro uitlaat.

Toen stond er vrij snel een motor en later kwam er nog een busje met nog een motor bij. Ze keken gewoon naar de scooter en noem het maar op en klaar is kees en weg waren ze.

Ik ging toen met verzekeringspapieren naar me scooterdealer die een mooie lijst maakte. De scooter stond dus bij de dealer en toen kwam er zo'n gappie langs om de schade te checken. Nou ik heb gewoon de volle pond gekregen. Was meer dan ik zelf voor de scooter had betaald en kon ik mooi boete's dokken.

Enne.. die gappie gaat echt niet rijden om je snelheid te testen. En als ie dat wel wil zegt de dealer vast dat de scooter nu kapot is door de aanrijding. Bekenden van me ook een soortgelijk verhaal en kregen ook gewoon de schade vergoed.

Volgens de regeltjes mag je scooter inderdaad niet opgevoerd zijn, maar wat er in de praktijk gebeurd is handiger om te vertellen toch.

Begrijp er geen hol van

Comment

hahah, nou even ter verduidelijking.
                      Ik haalde de auto in en reed eerst achter hem. Ik schoot hem dus zeg maar voorbij ineens.
                      Daarbij is die motor en busje politie.
                      Die gappie is zo'n werknemer van de verzekering.

Jij snap??

Comment

Ik snap niet eens of je nou wel of niet zelf hebt moeten betalen. ABN is tegenwoordig ook erg zeldzaam geworden.
                        No, I did not come here by myself....Donkey!!

Comment

Het is gewoon volksmond. Als ik dit aan mensen vertel, snappen ze het wel en vullen ze zelf aan. Wie moet de motor en busje anders zijn? Wie zou dan anders die gappie moeten zijn die de schade checkt en ga zo maar door

Verder staat er wel: 'Nou ik heb gewoon de volle pond gekregen. Was meer dan ik zelf voor de scooter had betaald en kon ik mooi boete's dokken.' Dat lijkt me in ieder geval duidelijk Als je het uitpluist niet, maar ik kan nu ook lastig emotie laten zien en aangezien ik praat zoals ik dat zou doen als iemand voor me staat..

Nu in ABN:
                          Ik reed met een snelheid van 5 km/h achter een auto. Deze haalde ik in en dat met volgas. Met 15 km/h ging ik langs de auto. Toen ik er bijna langs was, sloeg de auto af zonder richting aan te geven en toen werd ik afgesneden en boem.
                          Toen kwam er een politiemotor en niet veel later ook een politiebusje en nog een extra politiemotor.
                          Ze keken naar de scooter na en vroeger wat er precies gebeurt is. Ze maakten een verklaring en klaar is kees. Toen vulde ik een verzekeringspapier in met een miniplaatje van de situatie. Datzelfde stuurde degene op die mij had aangereden.
                          De schade moest natuurlijk gecheckt worden om een indicatie te geven. Daarvoor bracht ik mijn scooter naar m'n scooterdealer en hij handelde het af met de verzekering. Hij maakte een leuke lijst aan schade en dat was meer, dan ik zelf aan de scooter had betaald toen ik deze had gekocht van iemand. De schade was een scheve standaard en wat lichte kapschade na een schuiver en stoeprand op en af. Wel was elke kap beschadigd.
                          De kerel van de verzekering heeft de ballen verstand van een scooter en gaat niet op de scooter rijden. Als hij dat wel zou willen, zegt de dealer dat de scooter kapot is en niet kan starten of een andere smoes.
                          Ik reed op een Aprillia SR2000 met een LaserPro uitlaat. De scooter reed op de teller 100 km/h en dat is dus veels te snel. De politie heeft geen fuck gezegd over de uitlaat en er waren 4 agenten voor dit mini-ongeluk.

Ik hoop dat iedereen het nu wel snapt en anders snap ik er zelf geen ruk meer van.

Comment

je brabbelt aan 1 stuk door

Oorspronkelijk geplaatst door jelleaerox70cc Bekijk bericht
                            Bedankt voor jullie reacties, ik wilde dus de grens weten wanneer een scooter als "opgevoerd" word beschouwd. Want in dat geval maakt het niet uit of ik met een scooter zonder varioring rij of met een scooter met een dikke 70cc, je bent gewoon pas de lul als ze dr achter komen...

Nog 1 laatste vraag:
                            Hoe groot is de kans dat ze je scooter op snelheid checken als je bijvoorbeeld een fietser zou aanrijden...?

Uhm ligt eraan hoe erg hij/zij gewond is en wat er kapot is.

stel bvb je rijd iemand aan en er zijn alleen wat kleer scheuren en wat kap schaden dan gaan ze echt de snelheid niet controleren.

Maar knal jij met hoge snelheden op iemand en er moet een ziekenwagen of zo bij komen dan is de kans groot.

of als bvb de hele scooter vervomt is en ze denken dat je te hard hebt gereden.

weet niet hoe het zit als bvb de tegenpartij zegt van hij reed veel te hard en daardoor kon ik zijn snelheid niet inschatten of de politie dan gaat onderzoeken.

Comment

Dat is wel zo, maar ging er ook om dat het niet altijd zo is

Comment

Working...
                              X