Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie is schuldig?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie is schuldig?

Beste SF'ers,

Bij deze wil ik jullie vragen wie er nou schuldig is. Normaal gesproken is degene die achter iemand op klapt schuldig maar het verliep nogal raar.

Ik had mijn brommer opgehaald en met gepaste trots aan wat bekende laten zien en wou met een vriend gaan rijden. Toen we aan het rijden waren gebeurde het... Ja hoor een ongeluk... 1 dag oud maar vind dat dit niet mijn schuld is. Na het ongeluk gaf hij gelijk aan dat hij fout was ondanks dat ik er op klapte. Even later zei die ineens van niet (toen hij zn ouders had gesproken). Zal 't verhaal even uitleggen.

Wij waren aan het rijden op de weg, ik verwachtte dat we rechtdoor gingen maar dat verliep eventjes wat anders.

***| | *Wij reden rechtdoor op de weg
    ***| | *Het kruisende pad = ook brompad
    ***| | *Ik nam aan dat we rechtdoor ginge
    ***| | *Ik had ong. 10 meter afstand
    *--- ------ *Hij twijfelde om de bocht te maken
    *--- ------ *Gaf geen knipperlicht aan
    ***| | *3mtr voor de bocht keihard remme
    ***| | *Kaboem ... ik er boven op

Normaal gesproken is degene die er achter op klapt de sjaak. De verzekering zegt daarom waarschijnlijk dat ik schuldig ben. Maar kom op... Letterlijk met een gang van 50 3 meter voor zo'n bocht keihard in je remmen zonder je knipperlichtje aan te zetten... Hij gaf nog toe dat hij twijfelde om deze bocht te maken!! En ik zat er niet echt bepaald dicht op, had sowieso 10meter afstand.. Blijkbaar is dit niet genoeg maar ja..

Ik heb voorgesteld een schade formulier met hem in te vullen maar dat wou hij niet. Ik vermoed gewoon dat zijn verzekering op zijn pa z'n naam staat en die pa zijn schade vrije jaren niet weg wilt hebben... Maar mijn schade ligt redelijk hoog...

Als jullie zo naar mijn info kijken wat denken jullie dan? Ik de schuldige of hij? Wil graag wel weten waarom hij of ik schuldig is. Buiten dit zou 't sowieso wel lastig zijn om te bewijzen dat hij twijfelde... Heb 't gesprek hierna niet opgenomen ofzo.. En ook zijn er niet echt mensen die hebben gezien of hij wel/niet keihard in zn remmen ging of zn knipperlicht aan had.. Maar dat zoek ik daarna wel uit.

Verder ben ik er zelf wel redelijk vanaf gekomen, gekneusde pols en ander wat blauw en voor de rest last in mn been maar dat gaat wel over.

Ben benieuwd en wil jullie alvast bedanken!,

Met vriendelijke groet,

Tim
    Last edited by Tim95; 02-05-2015, 16:36. Reden: 'Wegtekening incorrect'

Sorry kan het verplaatst worden naar 'Verzekeringen & Schadeafhandeling' ? BVD, tim

Comment

Ik heb afgelopen zomer echt precies hetzelfde gehad. in mijn geval was ik de voorste maar ik gaf wel duidelijk richting aan. Mijn zaak loopt nog maar het ziet er naar uit dat ik niks krijg omdat er geen getuigen waren en de "vriend" verteld nu ineens dat ik geen richting aan gaf. Mijn verhaal tegen de zijne. Ik hoop je dat er getuigen zijn geweest want als je maat moeilijk gaat doen zoals bij mij wordt het erg lastig
      Polini white & blue Rox

Comment

Bedankt voor je reactie, Helaas geen getuige dus word voor mij ook lastig om aan te geven dat hij in dit geval juist GEEN richting aan gaf en een noodstop maakte... Ook lastig om te bewijzen dat hij direct na 't ongeval zei dat 't zijn schuld is. Maar dat heeft die wel gedaan.

Hoe zit 't bij jou met de regel van de gene die achterop klapt is de schuldige? krijg jij puur je gelijk niet omdat je vriend zegt dat jij geen richting aangaf, en wat was de afstand tussen jullie? Hoop dat je zelf niet veel heb/had dankzei 't ongeluk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim95 Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie, Helaas geen getuige dus word voor mij ook lastig om aan te geven dat hij in dit geval juist GEEN richting aan gaf en een noodstop maakte... Ook lastig om te bewijzen dat hij direct na 't ongeval zei dat 't zijn schuld is. Maar dat heeft die wel gedaan.

Hoe zit 't bij jou met de regel van de gene die achterop klapt is de schuldige? krijg jij puur je gelijk niet omdat je vriend zegt dat jij geen richting aangaf, en wat was de afstand tussen jullie? Hoop dat je zelf niet veel heb/had dankzei 't ongeluk.
          Bij mij zei die vriend ook van shit shit wat heb ik gedaan het is mijn schuld, maar als het er echt op aankomt met de verzekering steekt die je gewoon in je rug door met een ander verhaal te komen. In mijn geval was het zo dat ik linksaf sloeg op een kruispunt en hij er van uit ging dat we rechtdoor gingen omdat hij daar woont. Ik was al op de andere rijbaan om af te slaan toen hij vol op mij klapte van linksachter. Bij mij is het probleem dat hij bij zijn verzekering aangeeft dat ik geen richting aangaf en daardoor wil zijn verzekering niks betalen, dit loopt nog dus het zou kunnen zijn dat ik toch nog wat terug krijg ookal is het nu al bijna een jaar geleden. Afstand was circa 15 meter. Ik mag hopen dat jijzelf niks hebt opgelopen en dat je alleen maar scooterschade hebt, dit was bij mij gelukkig wel het geval.
          Polini white & blue Rox

Comment

Ik heb zelf mn pols gekneusd, De andere is beurs.. Pijn in rechterbeen en linker knieschijf een schaafwond... Kon allemaal veel erger dus. Andere jongens vallen en daar komt hun bot uit hun vel.. Dat lijkt me wel wat pijnlijker. Hoop dat t binnen week over is en mn nieuwe liefde weer gerepareerd is. Dan weer lekker verder rijden.

Comment

In deze gevallen is het helaas erg simpel; je had meer afstand moeten houden. In de situatie die beschreven wordt zie ik ook geen reden om hier vanaf te zien.

Je kunt het altijd buiten de verzekeringen om regelen door bijvoorbeeld te zeggen dat je de totale schade deelt. Daarmee doe je een beroep op de schappelijkheid van jouw vriend, juridisch is hier namelijk geen aanleiding voor.

Comment

Hij gaf geen richting aan en remde plots? Als je je aan de snelheid hebt gehouden is hij fout, en volgens mij hebben die ouders hem onder druk gezet, verteld dat ook in het schaderapport. En praat met ze, vertel ze maar dat het een misdrijf is om iemand die bij een ongeluk is betrokken van mening te laten veranderen uit eigen gewin.
                Wheelies zorgen er ook voor dat je 'weinig' KMs maakt

Comment

thx @ little monster. mn brommer ging 57 max dus denk op dat punt rond de 50 op een weg waar je 50 mocht.. dus dat zal wel goed zitten ja. Ook die jonge zijn teller werkt niet kan ik daar nog iets mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door little-monster Bekijk bericht
                    Hij gaf geen richting aan en remde plots? Als je je aan de snelheid hebt gehouden is hij fout, en volgens mij hebben die ouders hem onder druk gezet, verteld dat ook in het schaderapport. En praat met ze, vertel ze maar dat het een misdrijf is om iemand die bij een ongeluk is betrokken van mening te laten veranderen uit eigen gewin.
                    Kun je dit ook onderbouwen? Wat ik van jou lees is helaas alleen maar onzin.

Comment

Jammer @ barry..

Ik baal er van maar je heb idd gelijk. De verzekering zegt ook dat de kans heel klein is dat ze wat uitkeren.. 10 Meter afstand is dus eigenlijk ook niet genoeg nee.. Jammer dat als het er op aankomt hij een mes in je rug steekt.. Want hij zei zelf meteen ook dat hij keihard remde uit 't niets en weet ik 't allemaal.. helaas helaas..

verwacht dat de schade rond de €800,- zal zitten..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BarryV Bekijk bericht
                        Kun je dit ook onderbouwen? Wat ik van jou lees is helaas alleen maar onzin.
                        Dat de auto achter je meer verantwoordelijk heeft klopt, maar verkeerd richting aangeven of helemaal niet (rechtdoor uitgezonderd natuurlijk) valt onder roekeloos rijgedrag en overstijgt de verantwoordelijk van de bestuurder achter je, @Tim95 dat zijn teller niet werkt kan je niks mee, maar zoals ik eerder zei: als hij eerst heeft toegegeven fout te zitten en na een praatje met zijn ouders anders zegt kan je nog wel naar de politie gaan want dat is fout, ik snap dat sommige mensen/ouders onder dingen uit willen komen (ik heb het vaak genoeg met bumper/kras schade van het parkeren in de stad dat mensen de situatie naar hun voordeel 'vervormen')

ps: als er nog een remspoor licht van zijn scooter heeft de politie tenminste iets.
                        Wheelies zorgen er ook voor dat je 'weinig' KMs maakt

Comment

Beetje late reactie maar als je achterop iemand rijd ben je vrijwel altijd schuldig. Je mag niet harder rijden dan de weg te overzien is en de binnen die afstand kunt stoppen op je voorganger. Daarbij geef je aan te hard gereden te hebben, je hebt het over maar 50 en dat is 10 km te hard, tenzij het binnen de bebouwde kom was dan is het 20 km te hard. Het maakt niet uit of de voorligger richting aangaf daar je er achterop reed. Dat zou anders zijn als hij zonder richting aan te geven was afgeslagen en jij hem raakte tijdens het nemen van de bocht tijdens inhalen. Heb je een aanrijding met een fiets dan wordt het nog lastiger, die zijn door de wet in bescherming genomen en zonder dat je schuldig wordt verklaard moet je vaak wel de schade van de fietser betalen.

Comment

Working...
                          X