Het Scooter Forum

Het Scooter Forum (http://www.scooter-freaks.nl/forum/index.php)
-   Scooters Algemeen (http://www.scooter-freaks.nl/forum/forumdisplay.php?f=93)
-   -   VOM-scooters? (http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=349686)

Eternity 03-11-2009 11:35

VOM-scooters?

Hooi,

Ik was vrolijk wat aan het googlen naar een scooter, en toen kwam ik op deze site; http://www.vomscooters.nl/ op zich vind ik ze niet lelijk, en mijn budget ligt ook niet zo hoog..
Eerst wilde ik voor een Baotian gaan, maar omdat dit merk me toch niet zo lekker zit (goedkoop chinees spul lijkt me) heb ik er niet voor gekozen.
Deze scooters hebben dezelfde prijzen, maar zegt die site nou dat ze uit Nederland komen?
Omdat ik mijn scooter buiten wil laten staan met een hoes erover (gebrek aan ruimte), vraag ik me af of deze VOM-scooters niet snel uit elkaar vallen van ellende. :D

Alvast bedankt!

blackredrox 03-11-2009 11:57

die scooters die ze op die website verkopen is precies hetzelfde idee als zown baotian... je kan beter een 2de hands zip kopen dan zown chinees "ding"....
mijn ervaring ermee is dat het rampen dingen zijn, dus al is je budget niet zo groot zal ik hier cker niet voor gaan want het is niet zo heel betrouwbaar allemaal, ken iemand die precies zown scooter mee kreeg om te lenen (omdat haar chinese scooter weer gemaakt moest worden) en die starte op een gegeven moment ook nie meer :S

Filipdoetbroem 03-11-2009 12:07

Net zo chinees als al die andere dingen.
Persoonlijk zou ik liever gaan voor een tweedehands zip of als je budget wat ruimer is een vespa.

Search maar eens deze discussie is al best wel vaak langsgekomen.

Kevin 03-11-2009 13:33

Ik heb me baotian f3 nu al 1.5jaar en nog geen enkel probleem mee gehad!
Dus al dat geleuter over `baotian chineese prul` is dikke zever.
Of denk je dat al die derbi`s en aerox`en nooit problemen hebben?

...

TimV 03-11-2009 13:37

Dat 1 baotian geen probleem heeft wil nog niks zeggen over het algemeen. Als er een aerox is die problemen heeft, wil dat niet zeggen dat alle aeroxen slecht zijn...

0ldnick 03-11-2009 15:03

vriend van mij had ook zo'n ding.. al 4x reparatie van 200-300 euro gehad,, ziekelijk duur..

Eternity 03-11-2009 16:43

Hmm.. ik vertrouw op jullie oordeel..
Had zelf ook al zo'n vermoeden dat deze prijs niet te vertrouwen is qua kwaliteit..
Bovendien ben ik erachter gekomen dat het snorscooters zijn, daar ben ik niet echt naar op zoek.

Maar dan had ik nog een vraag..
Mijn eigenlijke keus (voordat ik deze vond) lag op de AGM Fashion. Maar dit is toch ook een Aziatisch merk.. Is de kwaliteit van deze scooter dan wel goed? Ik heb namelijk echt geen zin in dure reparaties! Mijn HEMA-salaris verdient niet zo goed.. :P Een tweedehands scooter heb ik liever niet.. Ik weet net zoveel van scooters als van politiek, dus als ik een tweedehands scooter zou kopen, zou ik het zegmaar niet merken als er geen stuur op zat..(A)

hardstylemaniac 03-11-2009 16:54

als je dan gewoon iemand meeneemt die er wel verstand van heeft? je hebt vast wel een vriend/kennis ofzo die wel verstand van brommers/motors heeft

blackredrox 03-11-2009 17:07

bij een dealer is een 2de hands zip ook nie zow duur hor ;)

070 DVK 03-11-2009 17:40

Als je Boatian koopt sta je elke week bij je dealer

Eternity 03-11-2009 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hardstylemaniac (Bericht 4199171)
als je dan gewoon iemand meeneemt die er wel verstand van heeft? je hebt vast wel een vriend/kennis ofzo die wel verstand van brommers/motors heeft

Ja. ik ken dus níemand die verstand heeft van scooters. Ik ga niet zoveel met scooter-mensen om. (no-offence!) Een vriendin van me heeft een scooter, maar haar vader (Harley-freak) regelt alles voor haar scooter, zij weet nieteens welk sub-merk haar Aprillia heeft. :P

Dat dealer-idee is wel iets.. ga morgen maar even naar de dichtsbijzijnde bellen, of ze 2ehands verkopen. :)

INeedAScoot 04-11-2009 07:50

Als je 'n echt beperkt budget hebt, en liever niet tweedehands particulier koopt: Nieuwe Zip 2 of 4takt en anders een tweedehands zipje (zo'n beetje de enige scoot die goedkoop kan zijn tweedehands, zonde dat 'r veel mee mis is, aangezien aanschaf prijs nieuw al laag ligt).
En anders hopen dat je dealer iets moois heeft staan!

Kevin 04-11-2009 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimV (Bericht 4198717)
Dat 1 baotian geen probleem heeft wil nog niks zeggen over het algemeen. Als er een aerox is die problemen heeft, wil dat niet zeggen dat alle aeroxen slecht zijn...

Dat zeg ik ook niet,ik ken meerdere mensen die een baotian hebben en nog geen vreemde problemen hebben gehad en anderen dan weer wel.
En dus zodanig dat ik ook mensen met een aerox ken die elke week bij de dealer staan en anderen die er nooit problemen mee hebben.
Je weet dat als je een baotian of elk ander chinees merk koopt de kwaliteit natuurlijk minder is `je betaald er uiteraard soms maar de helft voor dan voor een aerox of gelijk ander (niet chinees) merk.
Maar dat dan iedereen gelijk tegen iedereen verteld dat je er elke week mee bij de dealer staat hoeft dan ook weer niet,`lijkt mij`.
Je moet gewoon de juiste dealer zien te vinden die je waar geeft voor je garantie,dit geld natuurlijk voor elk merk.

;)

GhostRider071. 04-11-2009 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 4198704)
Ik heb me baotian f3 nu al 1.5jaar en nog geen enkel probleem mee gehad!
Dus al dat geleuter over `baotian chineese prul` is dikke zever.
Of denk je dat al die derbi`s en aerox`en nooit problemen hebben?

...

1.5 jaar?|L
Datum:03-09-2009,
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 4081407)
Hoi,
Ik heb 2-3 weken geleden mijn nieuwe baotian f3 sport gekocht.

Kevin 04-11-2009 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GhostRider071. (Bericht 4200636)
1.5 jaar?|L
Datum:03-09-2009,

Ik had de mijne toen al een jaar en had toen een vraag gekregen van een vriend van me die heb 2-3 weken geleden had gekocht.
Ik heb dan maar gezegd dat het de mijne was om de extra moeite om uit te leggen dat het de mijne niet was te besparen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.