Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brommer lekt ergens bij voortandwiel

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• brommer lekt ergens bij voortandwiel

goedendag,

Uit mijn rieju mrx lekt een olieachtige substantie ergens in de buurt van het voortandwiel. Ik weet niet of het ook precies bij het voortandwiel zit maar wel in de buurt.

Het gekke is dat ik alleen olie zie en geen benzine terwijl ik op mengsmering rijd.

Weet iemand wat er aan de hand is?

Misschien lekt er een keerring.
    Oorspronkelijk geplaatst door stoyanov
    Ik werk alleen aan kouwe motoren en hete vrouwen....

Comment

Ik ben er achter gekomen dat hij blokolie/versnellingsbak olie lekt. Ik kan er alleen niet achter komen waar het lekt. Ik zie alleen maar een olie ophoping onder m'n voetsteun. Voor de rest rijdt mn brommer nu ook erg slecht, stotterend en inhoudend. Zou dat door het lek komen of zit ik hier met 2 problemen? Mvg en bij voorbaad dank.

Comment

Ik denk dat je inderdaad met twee problemen zit. Waar ik denk dat hij lekt, is de keerring bij je koppelingsarmpje. Dat deze lekt is een bekend probleem bij am6 blokken. Dit komt namelijk omdat het armpje tijdens het koppelen naar boven en naar beneden gaat, slecht ontwerp vind ik zelf. Door het rijden kan het dan over je voortandwiel lopen en dus ook verder naar beneden gaan.

De tweede mogelijke plek is gewoon achter het voortandwiel. Daar zit ook een keerring. Echter is deze bij mij nog nooit lek gegaan. Lijkt me dus niet de meest logische.

Voor het stotteren moet je even je bougie en bougiedop vervangen. Lukt dit niet, dan moet je je carburateur even openmaken en schoonmaken.

Succes!

Comment

Working...
        X