Ongeluk 2 Scooters - Het Scooter Forum
Oud 28-07-2010, 08:28   #1
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Ongeluk 2 Scooters

Hallo ik heb vannacht een scooter ongeluk gehad en ik vroeg me af hoe het nu verder moet. Het gebeurde op een niet tot zeer slecht verlichte weg. Het gebeurde dan ook nadat de zon onder ging. Ik ging net naar huis toe lange dag gewerkt dus ik wou naar huis scooter is wel opgevoerd rijd een k/m of 90 maar ik reed daar ivm het slechte zicht maar een k/m of 35. De casus: Ik reed op de rechter rijhelft van het bromfiets pad en er kwamen 2 tegenliggers aan (beide scooters) De eerste reed gewoon langs mij en de tweede die er veel te dicht achter reed kwam met zijn arm tegen mijn stuur waardoor ik een flinke klap maakte met mijn scooter. Ik ben gewoon WA verzekerd maar ik weet dus nog niet hoe hij verzekerd is. zal ook wel minimaal WA zijn Maar wie is hiervoor aansprakelijk ? de gemeente voor het slechte zicht of de scooter rijder die veel te dicht achter zijn voorganger zat en mij schepte?

Ik bel die jongen van gisteren vanmiddag op.
Hoop op een snelle nuttige reactie. Ik weet namelijk niet hoe het in zijn werk gaat.

Greetz ÆROX
ÆROX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 08:29   #2
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Scooter heeft alleen kap schade voor zover ik gezien heb. Het was op een brom-/fietspad.
Oud 28-07-2010, 08:50   #3
JeroenJ
Sexy time
Perso Moderator

JeroenJ's schermafbeelding

Perso Scoot: 71099
Als de tegenligger te dicht op jouw rij-helf zat kun je hem aanklagen.
Als jullie allebei netjes op jullie rij-helften reden en jullie zagen zowat niks kun je de gemeente proberen aan te klagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lau. Bekijk bericht
Kick dat stuk bami aan, rij een rondje, en zet pingpang uit.
JeroenJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 09:08   #4
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenJ Bekijk bericht
Als de tegenligger te dicht op jouw rij-helf zat kun je hem aanklagen.
Als jullie allebei netjes op jullie rij-helften reden en jullie zagen zowat niks kun je de gemeente proberen aan te klagen.
Hij had geen schade en het was echt niet te zien of je op je eigen rijhelft zat maar ik zag wel dat de wegmarkering links van mij lag. Maar hoe gaat dat in zijn werk dan weet iemand dat? Wat moet ik nu doen?
Oud 28-07-2010, 10:23   #5
TimV
Omdat ik niet drink
Moderator

TimV's schermafbeelding

Het gaat nu verder in Juridisch, waar het hoort.

/move

No, I did not come here by myself....Donkey!!
TimV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 10:32   #6
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Kan iemand mij hierbij helpen ?
Oud 28-07-2010, 10:33   #7
BroekieNL
Yamaha DT50x

BroekieNL's schermafbeelding

Die jongen zit verkeerd, als de wegmarkering links van jou zit, zit je nog op jou eigen helft. Die jongen moet er dus overheen gezeten hebben en is tegen jou aan gekomen. Ik neem hiervan aan dat die twee jongens gewoon doorgereden zijn zonder om te kijken... Nu moet je dus gewoon jou eigen verzekering hierop aanspreken (vul een schadeformulier in en stuur deze op naar jou verzekeraar met foto's van de schade als bijlage). Als je de gegevens van de andere bestuurder hebt, moet je deze ook hierop vermelden. De jongen die tegen jou aangekomen is moet eigenlijk ook een formulier invullen.

Toch raad ik jou aan het niet te doen als je zijn gegevens niet hebt! Dit gaat ten koste van jou premie en schadevrijejaren en betaal je dus meer volgend jaar. Als het onder de 100 euro is zou ik als ik jou was de verzekering achterwege laten. Heb je zijn gegevens wel, dan gaat het allemaal ten koste van zijn premie en schadevrijejaren, dan moet je het natuurlijk wel doen.

Succes verder!

Laatst gewijzigd door LeonV : 28-07-2010 om 18:36.
BroekieNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 10:54   #8
Sjek
Registered User

Maak een schadeformulier op en zet er op hoe het is gegaan en stuur dat ieder voor zich naar de verzekering.Een van jullie heeft dus te ver naar het midden gezeten op het fietspad, als de tegenpartij dit zou erkennen zou het makkelijk zijn maar hier ben ik bang voor.
Van de gemeente zou ik dus niks verwachten ivm het slecht verlichten van de weg ( er zit toch ook licht op een scooter?).
Ik ben wel benieuwd hoe dit eigelijk zal aflopen.
Sjek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2010, 17:51   #9
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

de schade bedraagt €270,- ongeveer heb ik uitgerekend bijna al mijn kappen zijn eraan. Ik heb zijn telefoon nummer maar hij weigert op te nemen. Verder weet ik zijn voornaam maar hier heb ik ook niet veel aan. ik heb wel 2 getuigen want 2 van mijn collegas kwamen ook langs dus die weten dat er wat gebeurt is alleen hebben zij het niet zien gebeuren.

Ik ben er wel achter dat hij naar een disco ging bij mij in de buurt waar je een pasje voor moet hebben met pasfoto. en gegevens staan in de computer. mocht die disco nu nou net ook van mijn baas zijn. Dus even op voornaam en foto en 06nummer zoeken. Het telefoon nummer is het goede dat is zeker. want ik gaf hem mijn nummer en hij heeft hem bij mij over laten gaan. Als ik weer moet werken weet ik dus waarschijnlijk wie het is en dan maar even langs zijn huis rijden.

Ik laat nog weten hoe het loopt.
Groeten en zijn er nog tips? GRAAG !
Oud 28-07-2010, 19:24   #10
General Custom
Registered User

General Custom's schermafbeelding

Perso Scoot: 80893
Heb je het nummerbord toevallig? Dan kun je de naam en zo opzoeken op de site van RDW (voor als je baas die gegevens niet mag geven)
General Custom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-07-2010, 09:13   #11
Sebje
Ginds Wijd

Sebje's schermafbeelding

Perso Scoot: 68089
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door General Custom Bekijk bericht
Heb je het nummerbord toevallig? Dan kun je de naam en zo opzoeken op de site van RDW (voor als je baas die gegevens niet mag geven)
Op de site van het RDW staan geen NAW gegevens. Dan zou je het auto en scooterdieven wel heel makkelijk maken.

Naar de politie stappen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Migjen Bekijk bericht
Vergeet je je schroevendraaier, koevoet, flipper en de baksteen niet?
Sebje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-07-2010, 08:12   #12
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Helaas heb ik hem in de computer niet kunnen vinden. Nog andere ideëen iemand ?
Oud 31-07-2010, 11:36   #13
Sjek
Registered User

Vrees om eerlijk te zijn het ergste voor je.Je getuigen hebben niks gezien alleen gehoord wat er is gebeurd, heeft hij schuld erkend in hun bijzijn, zoniet heb je er er niks aan.Hij heeft wel zijn telefonnummer afgegeven aan je.
Stel dat je hem kan bereiken en hij zou ontkennen hoe sterk sta je dan nog.
Mischien eens bij een politiebureau langsgaan en vragen hoe je dit zou kunnen oplossen?
Sjek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 09-08-2010, 23:25   #14
ÆROX
Registered User

ÆROX's schermafbeelding

Politie kan er niets aan doen

Dus dat word zelf dokken .. Als er een volgende keer komt dan maar gewoon een belletje geven en dan maar alles op laten schrijven.

Helaas. Toch een wijze les geweest.

Klan close
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Uit
HTML-code is Aan
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.