Peugeot tuning - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden
Oud 03-09-2005, 21:27   #1
Maximum Risk
De Slimste;)
 
Maximum Risk's schermafbeelding
 
Locatie: Gendt
Geregistreerd: nov 2003
Berichten: 1.520
Peugeot tuning

Mischien leuk om hier even te posten.

Aller eerst: als het topic verkeerd is gepost, zou een mod het dan goed willen zetten.

Mensen die normaal reageren, in dit topic zou leuk zijn met evt suggesties

Heb dus een piaggio cilinder aangepast aan peugeot, los van de slag van de krukas en ophoogplaat e.d

Het gaat nu alleen om de koeling om te leiden.
Aller eerst gebruik je 2 componenten vloeibaar metaal epoxy van Bison ( deze had ik gebruikt) en roer dit goed door elkaar. Vervolgens smeer je mooi dat gat dicht wat normaal bij pia op het blok komt. Dit moet vervolgens 1 hele dag uitharden, het is wel droog na 4 uur.
Daarna schuur je het geheel netjes vlak met de cilindervoet.

Dan met een extra uitgang maken aan de zijkant van de cilinder.

Neem een nippel met de gewenste doorgang.
In mijn geval M12 draad. Pak een boor 10,8 in mijn geval.
Eerst met een priem gaatje slaan vervolgens voorboren en daarna met boor 11,8 boren in de zijkant van de cilinder.
Daarna schoon je het gat op, en vervolgens pak je de desbetreffende M12 draadsnijder. Daarna de nippel met wat loctite erop en erin draaien, nachtje laten drogen.

Materiaal:

Is te halen bij een bouwmarkt, Praxis bijvoorbeeld.

- Nippel
- 2 componenten epoxy.

Klaar!

Opmerlkingen zijn welkom

Hier de foto's ( Let niet op de smerigheid van de cilinder en kanalen, dit word allemaal nog aangepast het ging me eerst om het aanpassen van het kvs traject :

Foto 1:


Foto 2:


Foto 3:
Maximum Risk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2005, 21:34   #2
Jerry
142 BHP (H)
 
Jerry's schermafbeelding
 
Locatie: ietacoL
Geregistreerd: nov 2004
Perso Scoot: 19558
Berichten: 716
Mij is geleerd dat je dan met 10.8 moet boren hoor, maar is wel handig idd.

Is het ook al getest met rondpompen enz?

\/
\/\/
" das auto"
Jerry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2005, 21:45   #3
Maximum Risk
De Slimste;)
 
Maximum Risk's schermafbeelding
 
Locatie: Gendt
Geregistreerd: nov 2003
Berichten: 1.520
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry
Mij is geleerd dat je dan met 10.8 moet boren hoor, maar is wel handig idd.

Is het ook al getest met rondpompen enz?

Jah sorry bedoelde ook 10.8 typfout f aangepast.

Jah rondpompen werkt perfect.
Maximum Risk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2005, 22:30   #4
madco
Di-Tech Crossert
 
madco's schermafbeelding
 
Locatie: Eindhoven
Geregistreerd: sep 2003
Perso Scoot: 18831
Berichten: 456
idd, schroefdraad is altijd het het nummer achter de M min de spoed van de draad (Ongeveer, dan zit je meestal wel in de richting op een tiende na ofzo)

maar ziet der zeer netjes uit , heb je zomaar een gat geboord? of wel gekeken hoe de stroming ongeveer is van je kvs?
madco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2005, 22:39   #5
Jerry
142 BHP (H)
 
Jerry's schermafbeelding
 
Locatie: ietacoL
Geregistreerd: nov 2004
Perso Scoot: 19558
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madco
idd, schroefdraad is altijd het het nummer achter de M min de spoed van de draad (Ongeveer, dan zit je meestal wel in de richting op een tiende na ofzo)

maar ziet der zeer netjes uit , heb je zomaar een gat geboord? of wel gekeken hoe de stroming ongeveer is van je kvs?
ik ken een pia cilinder niet.

maar ik denk dat het het logischt is als hij terhoogte van de zelfde plek zit als waar de normale kvs stroming zit, omdat dit de ideale stroming is zodat de kvs het meeste rond de cilinder stroomt.

\/
\/\/
" das auto"
Jerry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-09-2005, 22:41   #6
Maximum Risk
De Slimste;)
 
Maximum Risk's schermafbeelding
 
Locatie: Gendt
Geregistreerd: nov 2003
Berichten: 1.520
Stroming komt goed uit zo. het komt er eerst in via de kop bij de uitlaatpoort, ( heb de kop omgedraaid) zodat het daar koeler blijft.
Maximum Risk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 00:15   #7
michaelB
Xbt tjoener
 
michaelB's schermafbeelding
 
Locatie: krimpen
Geregistreerd: feb 2004
Perso Scoot: 14888
Berichten: 847
is het niet beter als de nippel meer naar de uitlaat verplaatst word? zodat de uitlaat poort beter koelt?( ik had een stuk gelezen op een andere forum dat oudere manston"s ook dit probleem hadden en daardoor sneller warm liepen op de uitlaatpoort).

A.k.A. MAX de freelance tuner
michaelB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 08:20   #8
Maximum Risk
De Slimste;)
 
Maximum Risk's schermafbeelding
 
Locatie: Gendt
Geregistreerd: nov 2003
Berichten: 1.520
de uitlaatpoort is goed gekoeld zo
Maximum Risk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 09:36   #9
C4rN
Race member
 
C4rN's schermafbeelding
 
Locatie: Zeeland
Geregistreerd: aug 2002
Perso Scoot: 68457
Berichten: 1.300
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic?
C4rN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 10:44   #10
Maximum Risk
De Slimste;)
 
Maximum Risk's schermafbeelding
 
Locatie: Gendt
Geregistreerd: nov 2003
Berichten: 1.520
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C4rN
Wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic?
gewoon mensen laten zien hoe je makkelijk bijvoorbeeld op deze manier een pia cilinder aan kan passen voor peugeot of kymco, losstaande van de ophoogplaat.
Maximum Risk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 16:36   #11
Jordy
Pro Style
 
Jordy's schermafbeelding
 
Locatie: Raalte
Geregistreerd: nov 2003
Perso Scoot: 14578
Berichten: 1.981
Er zijn nu al zoveel topics geopend over dit onderwerp zullen we het maar in 1 topic houden....

NIEUW SONIC PROJECT!
Jordy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 17:55   #12
Sebastian
Area + VTR1000SP1
 
Sebastian's schermafbeelding
 
Locatie: Unknown
Geregistreerd: aug 2004
Perso Scoot: 19785
Berichten: 1.186
hhmmm, ik zou het idd zover mogelijk naar onder plaatsen,
wel erg link dit kwa oppervlaktes wat gekoeld word, nu wordt de andere kant van de cilinder slechter gekoeld denks... en loop je kans op warmloper vlaktes omdat sommige delen(met name de andere kant van de cilinder) dat dus nu slechter wordt gekoeld in verhouding met de andere kant
Sebastian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 19:22   #13
Jerry
142 BHP (H)
 
Jerry's schermafbeelding
 
Locatie: ietacoL
Geregistreerd: nov 2004
Perso Scoot: 19558
Berichten: 716
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastian
hhmmm, ik zou het idd zover mogelijk naar onder plaatsen,
wel erg link dit kwa oppervlaktes wat gekoeld word, nu wordt de andere kant van de cilinder slechter gekoeld denks... en loop je kans op warmloper vlaktes omdat sommige delen(met name de andere kant van de cilinder) dat dus nu slechter wordt gekoeld in verhouding met de andere kant
Moet IMO zo hoog mogelijk omdat warm water opstijgt.

\/
\/\/
" das auto"
Jerry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 20:00   #14
Sebastian
Area + VTR1000SP1
 
Sebastian's schermafbeelding
 
Locatie: Unknown
Geregistreerd: aug 2004
Perso Scoot: 19785
Berichten: 1.186
nee want de uitlaatpoort wordt als laatste gekoeld voordat het naar de radiateur terug gaat, en ook al stijgt het leuk maar daarvoor zit er een kvs pomp in
Sebastian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 04-09-2005, 20:13   #15
Jerry
142 BHP (H)
 
Jerry's schermafbeelding
 
Locatie: ietacoL
Geregistreerd: nov 2004
Perso Scoot: 19558
Berichten: 716
ja maar het warmste water/kvs zal dan altijd boven in de cilinder zitten.

\/
\/\/
" das auto"
Jerry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Powered by vBulletin Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.