Italkit Selettra --> peugeot --> enkele vraagjes - Het Scooter Forum

Ga terug   Het Scooter Forum > Techniek > Opvoeren & Tuning Beginners
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools
Oud 25-06-2006, 18:34   #1
greenspeedfighter
Ex-SBO #155

greenspeedfighter's schermafbeelding

Perso Scoot: 33070
Italkit Selettra --> peugeot --> enkele vraagjes

oi oi

khad een aantal vraagjes betreffende de nieuwe italkit selettra binnenrotor ontsteking voor peugeot.
over de aansluiting:

- de bobine moet je op het cdi aansluiten met de groen omcircelde kabel, alleen vanuit het cdi komen 2 kabels waarin hij past, een rode en een blauwe. nu is mijn vraag natuurlijk op welke ik hem aan moet sluiten.

- vanaf het cdi loopt ook nog een zwarte kabel, die ik ook niet kon plaatsen. zelf dacht ik dat je deze gewoon op het frame moet aansluiten, maar dat weet ik dus niet zeker

- verder heb ik een aangepaste mhr team speed 2006 op mn speedfight en vroeg ik me af welke voorontsteking ik moet hebben? ik kan in de boekjes namelijk niets vinden

- en gewoon uit nieuwsgierigheid
de deksel van het cdi kun je zo los wippen, dan zie je de curve zitten

die je er uiteraard zo uit kunt floepen

nu vroeg ik me af of je van deze losse curves kunt kopen? ik heb ze namelijk nog nooit ergens gezien.

gasoline is for washing, nitro is for racing
greenspeedfighter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2006, 08:01   #2
greenspeedfighter
Ex-SBO #155

iemand

Oud 27-06-2006, 08:11   #3
Lorenzo
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Lorenzo's schermafbeelding

Wat staat er precies in het boekje dan?

De voorontsteking kan je gewoon aanhouden die er in staat, is niet zo scooterblok afhankelijk.
De streepjes kunnen altijd afwijken, als je het echt optimaal wilt hebben zou je hem even op de bank moeten zetten
Of bijvoorbeeld door twins laten controleren.

Die zwarte kabel is inderdaad je massa, ik kan niet zo veel over die groene en rode draad zeggen, kan je er eens een foto van maken wat je bedoeld?

Verder was bij het oude type malossi ontsteking wel verschillende eproms met curve te verkrijgen.
Ik kan je niet vertellen of ze dit nu weer gaan doen..

Zou je ook een foto van in je cdi maken?
Want het lijkt net of je er nog een bij kan zetten, of is dit gezichtsbedrog?

Naar Erik de Wit gaat al mijn geld
Lorenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2006, 10:53   #4
Mitch
Oldskool member

Mitch's schermafbeelding

Er zijn wel een aantal losse curves te koop als ik me niet vergis. De vraag is alleen of ze het beter gaan doen dan de curve die je nu hebt, dat is altijd een gok en eigenlijk alleen interessant om te testen op een bank.
Misschien dat ik vandaag te weten kan komen via welke groothandel die losse curves te verkrijgen zijn, als dat zo is laat ik het hier wel weten.
Mitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2006, 11:23   #5
greenspeedfighter
Ex-SBO #155

haha nou het probleem is dat de gebruiksaanwijzing dus in het italiaans is, uit sommigen woorden/zinnen word ik wel wijs uit maar er staan verder geen getallen in of iets anders wat met de afstelling te maken heeft dus ik weet begod niet wat voor voorontsteking ze voorschrijven. ik heb hem even ingescand dan kunnen jullie het zelf zien.

verder ligt de digitale camera op het werk dus ik kan geen foto maken nu, maar ik heb het cdi nog even bekeken en er kan geen 2e curve bij is gezichtbedrog.. er is maar plaats voor 1 curve

en over die andere kabeltjes, die foto was ik vergeten te posten

de blauw omcircelde is dus de massa, verder moet 1 van die 2 groene omcircelde van het cdi dus op de bobine, maar ineens schoot me iets van de killswitch te binnen, is het niet zo dat 1 op een killswitch aangesloten kan worden?

opzich leek het me ook wel interessant om eens te testen met verschillende curves en ontstekingstijdstippen ik ga sowieso in de vakantie un middagje bij van der kruijs banken denk ik

und sie handleitung

edit: het is trouwens geen italiaans maar spaans
en onderaan zie ik trouwens 2 regels staan, uit mijn spaans begrijp ik dat de rode voor een stopknop is dus dat lijkt me inderdaad voor de killswitch dan blijft de blauwe over voor de bobine

verder vond ik met de search dat ze voor de selettra rotors 1,6mm voorschrijven, dus ik neem aan dat dat ook zo voor peugeot is (de slag van mina en peugeot is btw ook hetzelfde) en voor piaggio schrijven ze 1,4mm voor
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Handleiding Ontsteking.JPG‎ (96,2 KB, 60x gelezen)

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

© 2001-2007 ScooterFreaks® - Versie 2.8.1
Contact - Crew - Sitemap - Disclaimer - Privacy - Adverteren

Het gebruik van deze site betekent dat u instemt met de disclaimer