Zenith - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden
Oud 30-03-2003, 15:09   #1
RobS

Zenith

Post hier je ervaringen met de Peugeot Zenith

Geen bullshit en discussie's anders ban.
  Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2003, 21:28   #2
peugeot-man
*]Zenith Racer[*

peugeot-man's schermafbeelding

Perso Scoot: 1115
ik heb een zenith sport. rijd best lekker. ziet er best redelijk netjes uit.

je kan er lekker aan sleutelen ook aan het blok je haalt alleen de zijkap eraf en je kan overal bij.

wat ik alleen een groot nadeel vind is dat niet alle modellen een schijfrem hebben en dat de buddy onder het stuur zit. past net geen helm in. en wat volgens mij een kwaal is bij peugeot algemeen dat de oliepomp snel stuk gaat.

~|PeugeoT ZenitH SjeseR|~

perso scoot
peugeot-man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-05-2003, 22:39   #3
dj prox
de zenith is onderweg :)

dj prox's schermafbeelding

Perso Scoot: 5561
ik heb ook een zenith it 94 en me oliepomp is niet kapot gegaan
niks eigenlijk alleen de std uitlaat (he wat jammer)
je kan overal makkelijk bij en rijd makkelijk en inderdaad de schijfrem voor is een nadeel
dj prox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2003, 22:40   #4
wizzzard85

Exclamation zenith

ik heb ook een zenith 2dehands ik ben aan die scooer gekomen omdat iemand een citta wou en ik had er 1 waar ik niks mee deed maar bij mij is de olie pomp dus ook stuk ik weet nie wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan maar ik heb em met kappe plameur weer tijdelijk gemaakt het is een snor zenith ik rij nu nog puch maxi maar kan je zegge die zenith rijd wel F*CKING lekker en als je olie pomp stuk is kan je ook gewoon 1op50 bromfiets benzine erin mikke dan hoeft je olie pomp het niet te doen brand alleen je olie pomp metertje trek je gewoon de draad er even af tot je een nieuwe pomp hebt

mzzl
  Met citaat antwoorden
Oud 10-09-2003, 20:18   #5
g-spott1981
Registered User

Heb ook Zenith Sport en moet je zeggen dat het een prima scootertje is...Alles is standaard, alleen een (????)uitlaat en hij rijd 75/80.

Scooter is lekker licht, enig nadeel vind ik dat het niet echt soepel rijdt dus zit er over te denken om wat met de vering te doen...

Geluk bij ongeluk is dat een dom blond grietje tegen mijn scooter aanreed terwijl mijn scooter stil stond en geparkeerd stond op een parkeerplaats hier in de straat...Rijd dus tegen mijn uitlaat op en jahoor hij donderd om met gevolg enkele schades aan kappen....
Wilde ik nou juist tijdje daarvoor toch mijn scooter opknappen...nu zijn helaas bijna alle kappen onherstelbaar beschadigd (hehehe) en oogje en ophanging van kappen gescheurd...dus alles komt er als nieuw op... YEAHHHHH Heb ik even geluk dan...Kan nog een kleur uitzoeken ook.

Verder wil ik er nog een leuk achtergrondje opzetten bij kilomterteller en evt wat uv-lampen onderhangen en knigth-riderlampjes bij doen...Iemand misschien een idee of er ook andere vleugeltjes dan standaard te verkrijgen zijn voor Zenith???
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg scooter410 (1).jpg‎ (59,0 KB, 1341x gelezen)
g-spott1981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-09-2003, 14:33   #6
dj prox
de zenith is onderweg :)

dj prox's schermafbeelding

Perso Scoot: 5561
ja kijk maar bij mijn perso dat is een korte spoiler vind ik persoonlijk mooier omdat die niet uitsteekt
dj prox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2004, 22:47   #7
peugeotzenith

peugeot zenith

hallo ik heb ook een peugeot zenith. en mijn ervaringen met deze scooter waren aan het begin geweldig, ik kocht em standaard en ik heb alle begrenzers eruit gehaalt en toen ging ie al 70. zo is ie nog steeds. maar aan het begin van de zomervakantie brak mijn gaskabel: dus ik d8 ff nieuwe erin klaar. niet dus. cabarteur moest opniuwe afgesteld worden. nu heb ik een probleem met het starten van de zenith in de kou. ook een nadeel vind ik dat er geen bezinekraantje opzit waardoor als ie verzuipt, je de tank moet laten leeglopen om de cabarateur leeg te krijgen. verder ist een lekkere scooter!!! mzzl jeroen
  Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2004, 22:27   #8
thijmen
Registered User

Perso Scoot: zenit
Smile zenith snor

ik heb een zenith uit 98'. het is orgineel een snor. maar ik heb de varioring eruit klein ringetje wat over de krukas zit eruit gehaald. luchtprop eruit, grotere sproeier, ixil terugloper eronder. hij rijdt nu 65. maar binnekort grotere vario. zit nu een kleintje onder. ben benieuwd wat ie dan loopt. iemand nog ideeen? mzzl thijmen
thijmen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2004, 12:02   #9
Z€NITHM@N RS
Cruisin' at 70 KM/H

Z€NITHM@N RS's schermafbeelding

Perso Scoot: 41183
Cool

Ik Heb sinds kort(2weken) ook eeen peugeot zenith uit `98. Hij is 2dehands maar ziet er zo goed als nieuw uit. Hij is helemaal std allen de varioring eruit(hij rijdt 65) en binnenkort een technigas next(vor de looks niet voor de performance)Ik ben er heel tevreden mee en heb hem bestickerd met stickers en aluminium traanplaatfolie.

(ik krijg er geen foto bij)HELAAS!!!
Z€NITHM@N RS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-10-2004, 18:42   #10
Thornton
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijmen
ik heb een zenith uit 98'. het is orgineel een snor. maar ik heb de varioring eruit klein ringetje wat over de krukas zit eruit gehaald. luchtprop eruit, grotere sproeier, ixil terugloper eronder. hij rijdt nu 65. maar binnekort grotere vario. zit nu een kleintje onder. ben benieuwd wat ie dan loopt. iemand nog ideeen? mzzl thijmen
Rijd je nog steeds als snor? Dus met oranje stickers? Want anders moet je hem zeker opnieuw laten registreren?
Ik heb nou ook een zenith, snor, en ben er wel tevreden over! Rijdt lekker, lekker wendbaar etc.
En als ik nou genoeg geld heb ga ik wat kicke dingen kopen, zoals zijstandaard, andere lichtkapjes etc...
Rij nu btw ongeveer 55
Thornton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-11-2004, 22:55   #11
Z€NITHM@N RS
Cruisin' at 70 KM/H

Z€NITHM@N RS's schermafbeelding

Perso Scoot: 41183
Hier nog ff foto van mijn zenith

<<<Fietsen is gezond......... Eet meer fiets>>>
Z€NITHM@N RS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-01-2005, 22:16   #12
lobithzenith
Registered User

ik heb ook een zenith, ik vind dat de scooter goed op de weg ligt. het sleutelen gaat ook makkelijk. verder is het gewoon een relaxt scootertje, die van mij loopt nu 70 op auto teller. je kunt ze ook mooi verbouwen
lobithzenith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2005, 20:42   #13
PoliniSR
voormalig: peugeot rider

PoliniSR's schermafbeelding

Perso Scoot: 960
ik zelf heb ook een zenith,
rijd hardstikke fijn. als je onbegrensd en je doet 1,5 gr lichter rollen er in trekt hij wheely's
met technigas next 75@ auto teller
sleutelen gaat super easy omdat je er zo bij kan.
af en toe kleine mankementjes maar dat is meestal zo verholpen
PoliniSR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2005, 20:43   #14
PoliniSR
voormalig: peugeot rider

PoliniSR's schermafbeelding

Perso Scoot: 960
ik zelf heb ook een zenith,
rijd hardstikke fijn. als je onbegrensd en je doet 1,5 gr lichter rollen er in trekt hij wheely's
met technigas next 75@ auto teller
sleutelen gaat super easy omdat je er zo bij kan.
af en toe kleine mankementjes maar dat is meestal zo verholpen
foto's kun je vinde op mijn perso
PoliniSR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-06-2005, 23:15   #15
erko
Registered User

erko's schermafbeelding

Perso Scoot: erko
Cool Peugeot Zenith Snor

Mijn Zenith loopt ook goed mooi een snor scooter gekocht voor de
zomer dag het is een orginele snor de begrensers eruit gehaald, ander
uitlaartje eronder gewoon een standaard model maar dan voor de normaale
scooter dus met iets dikkere bocht. Scooter haalt de 70 altijd @ auto teller
dus dat is lekker voor een snor .
Scooter is goed te onderhouden onderdelen makkelijk en goedkoop te krijgen heb er niets geen problemen mee of mee gehad.
Kortom goeie scooter nix op aan te merken.
erko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Aan
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.