*Derbi GP1 open special* - Het Scooter Forum

Ga terug   Het Scooter Forum > Personal > Projecten
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools
Oud 15-07-2009, 09:50   #1
stefanl
Registered User

*Derbi GP1 open special*

*Derbi GP1 open special*

Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen. Ik ben Stefan en ik ben 17 jaar. ik ben geboren op 8 november 1991 en woon in een klein dorpje in de buurt van amersfoort

Ik zal even wat over mijn scooter verleden vertellen
Een week voordat ik 16 werd wou ik toch echt een scooter, daarvoor had ik de gedachte om te sparen voor een auto. Ik had een minibike dus dat vond ik toen wel leuk genoeg.
Op mijn verjaardag kreeg ik een Speedy, wat ik op dat moment nog een mooie scooter vond ook. ik had er geen bal verstand van en gaf toen nog niet echt om een sportief uiterlijk. maar als ik eerlijk ben schaam ik me best wel dat ik deze scooter heb gehad
Deze scooter werd vervolgens door een klasgenoot van mij totallos gereden in een stilstaande auto ik heb het geld van zijn verzekering vergoed gekregen en ben meteen opzoek gegaan naar een nieuwe scooter.

PAS OP SCHOKKENDE FOTO niet heel helder:

Na 2 maanden zoeken ben ik van een goedkoop chinees scootertje toch overgegaan naar weer een heel erg dure scooter
Ik heb een gloednieuwe Derbi Gp1 open gekocht die toen nog geen eens een week uit de fabriek was

toen kwamen er ook 2 tomosjes bij, veel op gereden alleen zonder kenteken en telkens die achter je aan is ook niet zo fijn dus deze maar weer doorverkocht
nog even een fototje van me minibike en verrotte tomosjes:

Over de derbi gaat deze project pagina
en hoe voorzichtig je dan ook rijd, een ongeluk kan ook aan een ander liggen. Ben aangereden op mijn derbi gp1 die ik net 4 maanden had. 1500 euro schade, wel vergoed gekregen maar het zag er niet al te best uit.
en dan hou je dit nog over:

toen ben ik erachter gekomen hoe ontiegelijk duur onderdelen zijn voor de derbi gp1 open. een kap van 200 euro had ik maar een andere scooter gehaald dan heb je voor dat geld een komplete kappenset.
maarja besloten om zelf alles op te knappen met hulp van vrienden. heb via marktplaats een aantal goedkope in goede staat kappen kunnen kopen. en toen kon het beunen beginnen, beetje polyesteren en plamuren.
langzamerhand begon het weer ergens op te lijken.

ondertussen nog gewoon naar me werk en zaterdag nacht naar de stad, wel aangehouden geen bekeuring gehad omdat ik volgens moeite had gedaan om op te vallen

LANG LEVEN TY-RAPJES en plakband

hij is 24 uur zwart geweest, ook hier even een fototje van:

toen was hij weer bijna als nieuw:

neon ingebouwd, en gezorgd dat 2 koplampen konden branden ipv 1 gewoon licht en 1 groot licht (alleen geen foto kunnen vinden dat het echt donker was buiten)

de chrome dmp uitlaat die ik helemaal nieuw gekocht had met carbon demper is beslist geen aanrader, na 4 dagen was hij in 2en geknald.

dan maar een yasuni black edition eronder, en heb meteen een ice beugel gekocht en me kenteken daarop bevestigd

ook heeft de voorkap 2 rode strepen gekregen
laat hij nou net weer helemaal af zijn en de volgende dag word ik weer aangereden.
dit keer door een sprint aerox. deze komt door de bocht met dik 100km p/h, kan niet meer remmen en knalt schuin achterop mij met zijn voorvork laat hij een mooie scheur/gleuf achter op me carterkap en ik ga met een smak tegen de grond
weer 1300 euro schade volgens het schaderaport, maar in werkelijkheid is er nog heel wat niet bijgerekend omdat mijn scooter dan totalloss zou worden verklaard en dat wou ik niet.
dit keer wou ik het maar meteen goed aanpakken en zorgen dat alles in 1x af zou zijn.

de schade die hij toen had was vooral kapschade, en een lekkage in het blok. verder deed alles het nog. ohja ook de km unit was nog kapot dus wou ik die eerst vervangen en dan mijn kappen gaan aanpakken. deze kost alleen zo duur op easyparts en overal anders dat ik een 2de hands derbi gp1 racing heb gekocht zonder kappen. toen bleek dat deze km unit anders was. dus ik ben de kappen van me eerste ongeluk en een paar van me 2de ongeluk op maat gaan maken en heb deze gepolyesterd plamuurd en gespoten en deze derbi staat op dit moment te koop op marktplaats.
even 3 fototjes. 1= hoe ik hem kocht 2= tijdens het beunen 3= hoe hij te koop staat

daarna nog een derbi gp1 open erbij gekocht, alleen de budy, zadel, benzine tank, accu, contact slot en kabelboom mist. (onderdelen liggen in tassen in me schuur bijna kaal framepje op de foto
wou deze gebruiken voor onderdelen, maar hij staat weer te koop op marktplaats

tussendoor nog een gratis peugeot zenith gehad, malossi 70 eronder en nog wat snel spul. ook hadden we hem watergekoeld gemaakt en daarna weer verkocht

ook nog even een roxje gekocht kon hem niet laten staan, alles in orde met kenteken papieren alles, heerlijke settup en mooi uiterlijk
70cc polini, 21mm dellorto, bidalot c16, malossi overange, doppler filter

NU KAN HET ECHTE BEUNEN BEGINNEN
alles wat tot nu toe is gebeurd vind ik nog niet bepaald project waardig, dit was meer de inleiding
een hele lange inleiding dan

Merk: Derbi
Type: GP1 50 (open 2008 model)
gewicht rijklaar: 108 kg
max geluidsniveau: 81 dB

OPTISCHE PLANNEN:

(X) [center]knipperlichten achter, kenteken houder en spiegels eraf
() tnt knipperlichtjes
() blauwe knipperende ledjes
() dubbel schijfrem voor
(X) gilera ice beugel plus spatbord
(X) kenteken op het spatbord monteren
(X) underseat afzagen en strak polyesteren en plamuren
(X) aerox str8 voorkap in me derbi gp1 voorkap
(X) str8 aerox contactslot huls carbon
(X) Power one ophoogblokje van piaggio waar een minarelli schokbreker op past
(X) minarelli YSS diamond chrome schokbreker 330 (niet voor piaggio te krijgen)
() olie tank in me buddy
() accu in me buddy
(X) Michelin Pilot Sport banden
(X) buddyseat wit (skaileer)
(X) kappen in een lak die bijna niemand heeft (hou dit nog heel even geheim tot de foto's er zijn)
(X) heb de kappen terug, past misschien toch beter een zwart zadel bij
() politie sirene inbouwen (al thuis liggen)
() soundboard inbouwen
() dvd speler met schermpje in me zadel
(dus openklappen en overal waar je aan het chillen bent film kunnen kijken )
() sportstuur
() racegaas achter me voorkap

motorische plannen:

Op dit moment moet hij alleen nog afgesteld worden, dus echt motorische plannen heb ik eerst niet.

Settup zoals hij nu is

Carters: Piaggio LC DD
Cilinder: 50cc Standaard
Carburateur: Dellorto 17,5
Spruitstuk: 21mm
Uitlaat: Yasuni-r black edition
krukas: piaggio 12 pen
Luchtfilter: Ontgrensd
Vario: Polini speed control
Koppeling: Stage 6 race koppeling
Ontsteking: CDI
Drukveer: Hebo racing 90% extra race

voor tips, reacties, vragen of als je gewoon iets kwijt wil dan kan dat HIER!

------------------------------------------------ zadel -----------------------------------------------

Ik was van plan de scooter rood met wit te maken, vandaar dat ik begon met me zadel te bekleden met wit skaileer. nu mijn kappen in special paint gespoten zijn (zometeen ziet u in wat voor paint) past het wit er niet meer bij dus moet hij weer zwart worden gemaakt.
oude stof en nieuwe witte stof:

kan wel netter, maarja het is de onderkant maar

beter gelukt dan ik gedacht had:

----------------------------------- schokbreker+ophoogblokje ----------------------------

Ik bestel op een site een YSS chrome diamond 330 veer samen met een yasuni black edition. Komt de doos aan blijkt het een minarelli veer te zijn en blijkt deze niet te bestaan voor piaggio alleen in het zilver zilver dus dan krijg je een piaggio uitlaat met een minarelli veer terwijl je telefonisch contakt hebt gehad om wat te vragen over de lengte en dan krijg je te horen dat hij het meteen gaat halen, dus hij moest zeker wel weten piaggio en piagio. dus ik bel hem het is minarelli. zegt hij kan best kloppen dan zijn de foto's op mijn site niet goed haha zal de site maar niet noemen alleen niet al te beste service daar
Dus ik aan mijn buurman vragen of hij er iets voor weet, heeft hij het aan de man van zijn dochter gegeven en die heeft voor mij een power one ophoogblokje gevreesd.
dit moest per mm gevreesd worden en heeft hem zelfs een vrees gekost en geloof mij dat is duurder dan zo'n YSS veertje

---------------------------------------------- Foto -----------------------------------------------

Toen heb ik al mijn kappen eraf gehaald omdat ik mijn kappen zou gaan polyesteren, plamuren schuren en bewerken
even een fototje met het witte zadel, de YSS veer en nog een aantal kappen die er na de foto afgegaan zijn

----------------------------- Derbi gp1 Aerox Str8 voorkap -----------------------------

dit spreek wel voor zich neem ik aan, dus gewoon even wat fototjes van begin tot eind (gespoten). Hier gaan jullie dus toch al mijn special lak zien voordat ik de foto's van de scooter als geheel met de lak erop kan zetten.

polyesteren schuren polyestere schuren plamuren schuren enz enz en tussendoor wat foto's gemaakt

in de spuitplamuur, om te zien waar nog pitjes weggeplamuurd moeten worden:

KIJK DIT

nog een keertje

----------------------------- Underseat strak maken -----------------------------

standaard underseat zie blauwe cirkel:

de olietank en de accu komen in mijn buddy samen met mijn soundboard en dan in de onderkant van het zadel dvd schermpje

strakke underseat, heb niet echt foto's tussendoor gemaakt van deze, maar het was zagen, schuren, veel polyesteren plamuren en schuren

------------------------------- De rest van mijn kappen -------------------------------

En ook maar een helm mee laten spuiten alleen nog even een spiegelvizier hierop en dan is die ook klaar

filmpje, omdat het effect zo moeilijk vast te leggen is op camera. de lak veranderd constand, overal kleuren en als er geen licht is dan zijn de kappen zilverzwart

de lak op de kappen zijn nog even hard aan het worden (tja dat moet ook wel als je 11 lagen lak erop hebt zitten en op een paar kappen zelfs nog meer )
dus foto's van de kappen op de scooter komen zo snel mogelijk

MET DANK AAN Stephan-design VOOR HET SPUITEN VAN MIJN TE VETTE KAPPEN

------------------------------------------------ zadel -----------------------------------------------

toch maar weer me zadel zwart gemaakt, wit staat niet echt bij de paint

------------------------------------------------ extra -----------------------------------------------

Het idee was om me speakers rechts en links onder me voorkappen te doen, vandaar dat ik waterproof speakers heb gekocht, maar waarschijnlijk komen ze toch maar gewoon in de buddy als daar nog genoeg ruimte is
speakers+versterker:

dvdschermpje ga hem zo bevestigen dat hij er zo uit te klikken valt want deze laat ik niet in me scooter zitten als ik hem ergens parkeer :

Politie sirene (met nog 5 andere tonen)

stage 6 koppeling

polini speed control variateur

BMW racegaas 1 meter bij 25 cm voor maar €10

water

DIT WAS DAN ME UPDATE VAN 17-07-2009 nieuwe foto's komen zodra ik me scooter inelkaar heb

Laatst gewijzigd door stefanl : 29-07-2009 om 01:36.
stefanl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-07-2009, 19:34   #2
stefanl
Registered User

UPDATE VAN 27-07-2009

na 10 dagen nog steeds mijn scooter niet inelkaar, beetje jammer maar dat komt omdat ik bijna alle schroefjes kwijt was en geloof me bij derbi zijn dat er veel
heb wel een nieuwe carterkap erop gezet, aangezien er in de oude een gat zat en een gleuf eruit was van die sprint aerox die bij mij achterop was geknald
de meeste kappen zitten erop. moet alleen nog 2 kleine kapjes in de achterkant, 2 zijkapjes, 2 kapjes voor, en me ice beugel (rij nu tijdelijk zonder kenteken ) en het aerox dmp spatbordje moet er nog voor op. de buddy moet ik nog inkorten, olietankje en accu in me buddy bouwen zodat de underseat erop kan

maarja genoeg gelult even wat foto's om te zien hoe het ongeveer gaat worden ik vind de lak echt zo vet, want hij veranderd constand. in de zon zie je alle kleuren overal en nergens, zonder zon is hij weer zwartzilver in de schaduw is hij heel donker. de lak is ook erg moeilijk op de foto te zetten, maak binnekort wel een filmpje

nog even een foto van me standaard kap, en daarnaast de aerox str8 derbi gp1 gepolyesterde en plamuurde voorkap (moet nog steeds racegaas achter en me koplampen erin zetten met kit):

haha en toen zakte hij door toen ik hem in de schuur wou zetten dik verlaagde achterkant

tussendoor me standaard koppeling en variateur eruit, en stage 6 koppeling en polini speed control variateur erin gezet. deze week even afstellen

schaduw en zon:

in de zon:

in de schaduw:

details zijn ook belangrijk :

zijkap + onderkuip:

330 yss veer met power one ophoogblokje, zodat je straks me underseat mooi ziet. nieuwe carterkap er ook op:

Snel weer een update met daarin foto's dat alle kappen erop zitten, racegaas + lampen in me voorkap, achterkant passend gemaakt voor me underseat, en meer (ook wel een filmpje van de kappen)

voor tips, reacties, vragen of als je gewoon iets kwijt wil dan kan dat HIER! deze zijn erg welkom
Oud 29-07-2009, 01:56   #3
stefanl
Registered User

UPDATE VAN 29-07-2009

gister me aerox te koop gezet, omdat het toch echt te vol gaat worden met scooters en onderdelen.
ben bijna 18 dus ga een auto halen en wat heb je dan nog aan 5 scooters en een auto, en ik ga een opleiding volgen in utrecht dus dan ben ik altijd met het openbaar vervoer en zal ik minder op me scooters rijden.
voor wie nog wilt weten om welke aerox het gaat en te lui is om naar boven te scrollen:

kijk voor de aerox maar in het verkoop topic:
klik hier:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/s...d.php?t=332406

zo staat het in me schuur voor er nu bij, en dan is achter nog meer troep en scooters:
haha dus ik snap best dat me ouders het niet zo fijn vinden alle fietsen staan namelijk buiten weg te roesten

verder heb ik gister me scooter wat verder inelkaar gezet, moet nu alleen nog 2 kapjes in me achterkap, 2 kapjes aan de zijkant en me spatbordje vastzetten. en dan nog me achterkant passend maken voor me underseat
koplampen in me kap kitten en racegaas erachter

ook natuurlijk even wat fototjes gemaakt:

superdeboer tuning: je moet toch wat ipv je kenteken

snel weer een update
voor tips, reacties, vragen of als je gewoon iets kwijt wil dan kan dat HIER! deze zijn erg welkom
Oud 07-08-2009, 23:42   #4
stefanl
Registered User

UPDATE VAN 08-08-2009

even een hele kleine update
eigenlijk alleen wat fototjes

heb de zwartgroene derbi geruild tegen een sprinter, een gilera stalker, aerox frame met wat kappen en nog heel wat onderdelen. de stalker heeft een omgelast frame met een minarelli blok eronder. de stalker en alle onderdelen verkoop ik weer, omdat het nog steeds te vol blijft in de schuur maar de sprinter gaat eerst nog niet weg

Settup van de neos:

stage 6 70 cc racing
power 1 krukas
hpi 06
stage 6 26 mm carb.
scooter-power wig
malossi wig 24/28mm
malossi powerfilter e13
malossi vl14 membraam
malossi wingbel
malossi deltaclutch
malossi 13/44 vertanding
malossi vario
malossi rode drukveer
stage 6 varioschijf

ja ik weet dat de boegiedop er niet opzit

njah zo schiet het ook niet echt op met opruimen in de schuur:

nu dan nog maar even terug naar de derbi gp1 open waar deze project pagina over gaat:
kenteken er maar weer een keertje opgezet, en helaas is me knuffeltje gesneuvelt

snel weer een update
Oud 15-08-2009, 17:40   #5
stefanl
Registered User

UPDATE VAN 15-08-2009

dit keer me olietankje en me accu naar me buddy verplaatst, het uitstekende stuk achter weggezaagd en daarna de underseat gemonteerd

in de overgebleven ruimte een box geplaatst en een soundbordje gemaakt voor in me buddy

ook reed ik op het laatste laagje van me band, er was een stuk waar gewoon de bovenste laag los liet omdat ik er op dat punt doorheen was geslipt

en daar stond hij dan zonder achterband lekker aan het beunen

nieuw bandje eronder, underseat erop:

ice beugel er ook maar weer op

en dan nu me soundboard, had waterproof boxen gekocht maar was dus eigenlijk niet nodig, het plan om ze onder me voorkap te gaan doen gaat niet door. vind me soundboard erg mooi geworden, ff bekleed met wit leer wat ik nog over had van me zadel, 2 ringetjes om hem omhoog te tillen, versterker erop, box erin, aan uit knopje en ipod/telefoon snoertje en klaar en 3 accu's in me buddy

soundboard:

de plek waar eerst me accu en olietankje zaten:

snel weer een update
Oud 01-11-2009, 22:17   #6
stefanl
Registered User

UPDATE VAN 01-11-2009

over 7 dagen word ik 18, dus dan ga ik een auto halen. binnekort gaat me derbi dus helaas de verkoop in, me aerox is opnieuw te koop gezet, omdat ik een vastloper heb gehad (nu gloednieuwe stage 6 70 cc streetrace eronder sinds vorige week) hij blaast als een gek
heb ook nog me sprinter te koop, dus veel blijft er niet over

lang geen update meer gehad, heb ook nog niet zoveel meer veranderd, sinds een paar dagen zit dan me koplamp er weer in en race gaas achter de achterkap, moet nu nog race gaas achter het bovenste stuk van de kap en me andere lamp er nog in, maar de kit was op

snel weer een update met daarin foto's van beide koplamen erin en de rest van het racegaas achter het bovenstestuk van de voorkap

wat er zoiezo nog moet gebeuren voordat ik hem verkoop:
- andere koplamp erin en het race gaas achter de bovenkant van de voorkap
- kabelboom laten maken
- zwaardere rollertjes (hij moet perfect afgesteld zijn)
- aerox dmp voorspatbordje passend maken en monteren (want deze is meegespoten in de special paint)

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Aan
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

© 2001-2007 ScooterFreaks® - Versie 2.8.1
Contact - Crew - Sitemap - Disclaimer - Privacy - Adverteren

Het gebruik van deze site betekent dat u instemt met de disclaimer