Brommer blijft roken, pakkingen vervangen. - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Schakels > Algemeen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18-06-2010, 17:22   #1
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Brommer blijft roken, pakkingen vervangen.

Een tijdje geleden heb ik een topic gepost waarin uiteindelijk werd gezegt dat mijn koppakking was gescheurd. Dus heb ik alles vervangen, werkte het nog steeds niet. Bleek dus dat ik een ringetje op de voetpakking was vergeten. Vandaag alles vast gemaakt maar nu is er nog steeds rook. Iemand enig idee? moet je dit eruit rijden? :S
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 17:23   #2
thomasx50
Registered User
 
Geregistreerd: mrt 2009
Berichten: 325
ja er zit tog altijd wat in het blok, maar je kan het makkelijk meten door het tankje van de kvs te vullen, 10 km rijden en kijken of er iets uit is, maar je moet maar ff naar de dealer brengen
thomasx50 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 17:29   #3
DRD-Robin
Registered User
 
DRD-Robin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: sep 2009
Berichten: 532
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomasx50 Bekijk bericht
ja er zit tog altijd wat in het blok, maar je kan het makkelijk meten door het tankje van de kvs te vullen, 10 km rijden en kijken of er iets uit is, maar je moet maar ff naar de dealer brengen
Waarom, hij zegt dat ie alles heeft vervangen. En je zegt zelf dat hij de overige kvs er nog uit moet rijden.

Ik zou idd ook gwn een stuk gaan rijden, houd het daarna nog niet op, of zelf kijken of toch maar even wegbrengen
DRD-Robin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 17:53   #4
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Oke, dan ga ik nu ff rond rijden!
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 19:00   #5
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Zo, ik heb een aantal km gereden en zojuist in mijn radiateur gekeken maar er is niets uit voor zover ik kan zien. Hij rookt nog wel steeds als ik ga rijden :S. Betekent dit dat ik gewoon nog langer moet rijden?
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 19:03   #6
DRD-Robin
Registered User
 
DRD-Robin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: sep 2009
Berichten: 532
Ligt er aan, hoelang/ver heb je gereden net? Anders moet je nog eens kijken of de koppakking nog wel goed is/zit oid. weet zelf niet precies hoe het zit, miss iemand anders
DRD-Robin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-06-2010, 19:19   #7
Joram
Pedobear
 
Joram's schermafbeelding
 
Locatie: Almelo
Geregistreerd: mei 2009
Perso Scoot: 5498
Berichten: 2.089
Rook komt uit je uitlaat?Echt witte rook, dus kvs?

Normaal moet dat na paar km rondrijden over zijn, anders lekken je pakkingen nog steeds....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speedo88 Bekijk bericht
Ben jij nat dan?
!!
Joram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 00:56   #8
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Ik weet niet precies hoeveel km ik gereden heb. iig veel
Maar toen ik weer thuis aankwam rookte die nog steeds als een gek.

Er was geen koelvloeistof uit voor zover ik kan zien, maar ja ik weet niet hoeveel kvs er uit gaat na een bepaald aantal kilometers rijden.

Dus als ik straks weer ga rijden en dan zeker iets van 10km ga toeren, dan moet ik het verschil in hoeveelheid kvs wel kunnen zien toch als ik in mn radiateur kijk??
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 08:43   #9
Benno
BANNED
 
Locatie: Eelde
Geregistreerd: sep 2009
Berichten: 498
Na 15 km moet de kvs zeker wel uit je blok zijn anders lekker je pakkingen nog steeds.
Benno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 17:51   #10
nicknick15
Registered User
 
Geregistreerd: mrt 2008
Berichten: 353
Of je uitlaat moet ook vol zitten/gezeten hebben met water.
Dat kan het langere roken veroorzaken.

Maar dat moet inderdaad wel na 20km oid weg zijn
nicknick15 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 20:03   #11
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Ik heb vanochtend alles weer nagekeken. En de pakkingen zitten zeker weten goed, dus ging ik een testrit maken. Weer veel rook bij het rijden, maar hij reed wel lekker.
Na een tijdje rijden reed ik en toen hoorde ik knallen uit de uitlaat, en ik kon niet meer hoog in toeren rijden :s

Dus ik rijd rustig naar huis, en daar aangekomen zie ik dat de rook blauwig werd dus olie. Betekent die dat mijn zuigerveren kapot zijn of is er iets anders aan de hand :S:S
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 20:29   #12
Wippo
Was nooit populair
 
Wippo's schermafbeelding
 
Locatie: Waardenburg
Geregistreerd: okt 2008
Perso Scoot: 74382
Berichten: 2.335
Blauwe rook mag in principe. Maar die knallen kunnen op een verkeerd staande/kapotte ontsteking duiden. Of eventueel de afstelling.
Wippo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2010, 20:56   #13
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Ik heb hem laten afstellen door een dealer, dus dat lijkt me sterk
En ik had vroeger nooit rook, ook niet als die koud was :S
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2010, 02:01   #14
scoebie-dordt
Registered User
 
Locatie: rotterdam
Geregistreerd: jan 2008
Berichten: 891
door de dealer afstellen wil niet gelijk zeggen dat het goed is gedaan. Zo zorgvuldig zijn ze niet allemaal.
scoebie-dordt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-06-2010, 10:20   #15
maxpost21
Registered User
 
maxpost21's schermafbeelding
 
Locatie: Rotterdam
Geregistreerd: mrt 2010
Berichten: 96
Oke, maar eerst had ik dus lekke pakkingen. Aangezien ik heel veel witte rook had (KVS). Toen heb ik ze verwisseld en ging ik rijden, nog steeds veel witte rook maar dat was meer blauw en rook meer naar olie. Dus ik denk dat er iets mis is met de zuigerveren kan dit kloppen, of is het te ver gezocht?
maxpost21 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Powered by vBulletin Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.