Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bleu Silver
begrenzer is zinloos op zo'n scooter.
1) je komt aanrijden met 13.000 toeren, en daarna ineens een bak minder.
2) met begrenzer er op je koppeling waarschijnlijk niet eens aangrijpt.
starten op afstand is onmogelijk, omdat je een bigbore waarschijnlijk niet gaat starten met electrische start.
startonderbreken zul je eigenlijk al nodig zijn, dit is een zogenaamde kill-switch.
Verder twijfel ik erg of de vraagsteller wel beschikt over genoeg kennis om een volwaardige sprinter aan het lopen te houden. Ik zou het zelf niet aandurfen om echt serieuze kilometers te maken met een sprinter;
1)banaal veel slijtage
2)totaal onveilig rijgedrag van sprinters.
|
Begrenzer kun je gelijk overhebben dat is een probleem dus ik zou een startonderbreker moeten zoeken.
Daarnaast heb ik zoals je in andere post vanmij hierboven kan lezen dat ik een sterkere startmotor heb en ik ben gediplomeerde electricien en weet wat er voor nodig is om hem aan de praat te krijgen vanwege de enorme compressie inverhouding tot de 50 of 70cc.
Dus dat is geregeld.
Daarnaast ik heb 2x eerder een sprintblok inelkaar gezet(geen SBO deelname oid, gewoon fun voor bij huis en afgelegen buurten en tegen vrienden racen met sprinters ) en weet hoe het te werk gaat echter waren mijn vorige blokken AC ipv LC en ben ik dit nog niet eerder tegen gekomen met waterpomp enz.
Dus kennis is er wel maar bij sommige dingen is het niet verkeerd om naar andere mensen hun advies te luisteren voor eventuele ideeen.
Vandaar deze post.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bleu Silver
qua electrische waterpomp maakt het niet heel veel uit waar je'm plaats zolang die maar water blijft pompen en niet lucht rond hoeft te pompen.
Een mechanische pomp: door cilinder, naar bovenkant radiateur. Via onderkant radiateur weer naar de waterpomp.
|
Ze zeggen dat het beste is om de pomp na de cilinder te zetten aangezien dat het zwaartste punt is om het water weg te pompen en zo betere circulatie is.
gewoonweg benieuwd wat ervaringen van andere zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JordiZip
Een begrenzer op zo'n setup? Are you kidding? 
|
Dit is een topic voor informatie en naar andere mensen hun ervaringingen, zulke reacties kun je achterwege laten.
Heeft niks geen nut.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insanescootertuning
Als ik zhet verhaal lees kan je beter gewoon een 2e hands evotje kopen, waarom zo kansloos veel geld en het risico lopen om gepakt te worden?
|
Ik heb al een evo liggen en is hartstikke leuk maar waar ik langs ga ben ik nog maar 2x politie tegen gekomen in 1,5 jaar tijd. en nooit aangehouden, ik kreeg de kans om op bigbore over te gaan en die wou ik benutten, ik heb gewoon een fail safe nodig voor het geval dat ik wel aan word gehouden.
Als er nog andere opties zijn naast begrenzers zou ik dat ook graag willen weten.