Peugeot Jetforce TSDI start niet... :-( - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Techniek > Injectie Techniek & Tuning

Antwoord

Discussietools
Oud 03-08-2010, 12:27   #1
styxeldiablo
Registered User

Exclamation Peugeot Jetforce TSDI start niet... :-(

Heej...

Mn vriendin heeft sinds een paar dagen een Jetforce...
We hebben hem opgehaald met een aanhangwagen... natuurlijk voor die tijd een proefrit gemaakt... niks aan de hand...
Thuis de scooter uit de aanhanger gehaald, niks aan de hand...
Na ongeveer een uurtje voor de deur te hebben gestaan wilden we de scooter in de achtertuin parkeren... helaas gaat ie met geen mogelijkheid meer aan....

Bougie gelijk bekeken... was aardig vies en vonkte niet... dus ik dacht dan doen we er een nieuwe in...
Zo gezegd zo gedaan... helaas nog steeds geen vonk...
Wel gaat de startmotor rond en volgens mij komt er ook gewoon brandstof in de cilinder (aangezien de bougie naar brandstof rook na het proberen te starten...) het injectie lampje gaat ook gewoon branden bij het op contact zetten... en nadat ie klaar is met "opstarten" (geen id wat dat geluid is dat die injectie maakt maar hoor het vaker) gaat het lampje ook gewoon weer uit...
De uitlaat puft tijdens het starten wel lucht naar buiten zeg maar alleen gaat ie niet aan, naar mijn idee kan het dus alleen maar komen doordat de bougie niet vonkt...

Nu weet ik bij een doorsnee scooter wel een beetje dingen die ik kan proberen...
Maar omdat de jetforce totaal electrisch is heb ik geen idee waar ik het moet zoeken...
Peugeot service nederland zei dat het aan de sleutel kon liggen (chip) of aan de computer die de sleutel "leest" zeg maar...

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de Jetforce weer wil starten...?

Alvast bedankt...

Met vriendelijke groet,

robert
styxeldiablo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 16:18   #2
S-Rnst
Lid

S-Rnst's schermafbeelding

Bougiedop en kabel eventjes bekijken denk
S-Rnst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 03-08-2010, 18:51   #3
styxeldiablo
Registered User

Hmm dat is wat ik ook al dacht... of bobine... maar zowel de kabel als de dop zijn goed....
Ik heb inmiddels een accubooster gebruikt omdat door het starten de accu leeg was (tsdi heeft geen kickstart)
Nu geprobeerd met de "moedersleutel" en hij ging weer aan

Blijkt dat als de scooter de chip van de sleutel niet kan uitlezen dat de bougie dan ook niet vonkt....

Mja probleem opgelost... dus deze mag dicht...

/close
Oud 03-08-2010, 22:43   #4
sammyboytje1
Registered User

Even voor mijn interesse:
Gaat dan je benzinemeter en de lampjes enzo wel gewoon branden, terwijl je bougie niet vonkt?
sammyboytje1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 05-08-2010, 17:14   #5
styxeldiablo
Registered User

jaman... startmotor alles sloeg rond... contact gaat er gewoon op... injectielampje enzo brandde allemaal...
tot op het laatst de accu leeg raakte toen begon het knipperlicht op het dashboard te flikkeren en hoorde ik een pieptoon...
Volgens Peugeot Scooter Service Nederland is dit standaard een melding wanneer de accuspanning te laag is...
Oud 05-08-2010, 17:52   #6
ericowen
in the sand

ericowen's schermafbeelding

Wie is Peugeot Scooter Service Nederland? Ik heb nog nooit van ze gehoord.
Sommige Peugeot Service dealers geven u slecht advies. Dat is omdat ze weten erg weinig over directe injectie. Lees de andere berichten waar een Jetforce TSDI zal niet starten.
ericowen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 06-08-2010, 10:17   #7
styxeldiablo
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericowen Bekijk bericht
Wie is Peugeot Scooter Service Nederland? Ik heb nog nooit van ze gehoord.
Sommige Peugeot Service dealers geven u slecht advies. Dat is omdat ze weten erg weinig over directe injectie. Lees de andere berichten waar een Jetforce TSDI zal niet starten.
nja ik heb gewoon via google een telefoon nummer gevonden... de volgende contact gegevens;

Contact details
Peugeot Scooters Nederland
Adres: Postbus 207, 3900 AE Veenendaal, Nederland
Tel: work+31-318-519132

Ik heb hier eerst naartoe gebeld omdat na het vervangen van de bougie de knipperlichten begonnen te knipperen en ik een pieptoon hoorde...
ze vertelden mij dat dit een melding was dat de accuspanning te laag was...
Dit klopte... Na het starten met een accubooster vonkte de bougie nog niet.... weer gebeld... toen vertelde die man mij van die sleutel met chip...
Door het bellen hebben deze mensen mij toevallig wel een oplossing voor mn probleem gegeven... toen ik met die man sprak leek het wel degelijk alsof die man wist waar die het over had...
Misschien had ik geluk dat ik net de goeie persoon aan de telefoon had maar niemand anders had me die dingen nog verteld...
Wie weet weten ze niet allemaal hoe het zit maar ik heb er dit keer heel veel aan gehad... even een telefoontje kan nooit kwaad toch wie niet waagt wie niet wint...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.