Scooter total los - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden
Oud 24-02-2011, 21:49   #1
Andyrunner
Registered User

Scooter total los

Ik heb een paar vragen.

Ik ben bij de heme-verzekeringen verzekerd. Ik heb mijn scooter wa+casco verzekerd.

Nu heb ik een ongeluk gehad met mijn scooter de scooter is door de taxateur op een bieding site gezet. De zogenoemde opkopers. Nu heeft de opkoper een bedrag geboden. Maar de taxateur zegt dat ik er zelf niet over heen kan bieden. Maar nu is het volgende. De taxateur heeft hem eigenlijk aan iemand verkocht want die heeft het hoogste geboden op de bieding site. Maar nu komt die opkoper morgen mijn scooter ophalen maar heb niks van de verzekering gehoort. Dus mijn 2 vragen zijn:
Heb ik recht om mijn wrak terug te kopen en moet ik eerst bericht hebben gehad van de verzekering.

mvg,

Andy
Andyrunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-02-2011, 23:13   #2
Robbert
No pain, no gain.

Robbert's schermafbeelding

Dit is een lastige vraag, waar ik niet van verwacht dat hij voor morgen beantwoord is met een goede onderbouwing. Ik zou je adviseren morgen direct even met je verzekeringsmaatschappij te bellen om deze vraag voor te leggen.

"Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van."
Robbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2011, 10:44   #3
Andyrunner
Registered User

Mijn vader heeft de verzekering gebelt: ze zeggen dat het bedrag van de schade is overgemaakt. Maar mijn vader zei dat hij een rare uitleg kreeg toen hij vroeg of wij een e-mail/brief moesten krijgen van de verzekering dat mijn scooter total loss is.
Andyrunner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-02-2011, 17:58   #4
rollator
-

Op de site van HEMA kan je de polisvoorwaarden vinden. >> klik<<

In artikel 4.2.7 staat het volgende :
Vergoeding op basis van totaal verlies
In geval van totaal verlies van het motorvoertuig behouden verzekeraars zich het recht voor het wrak over te doen dragen aan een door hen aan te wijzen partij. De uitkering van de schadevergoeding zal niet eerder plaatsvinden dan nadat verzekerde alle delen van het bij het motorvoertuig behorende kentekenbewijs heeft overhandigd aan verzekeraars of aan een door hen te benoemen deskundige.

Dit artikel is opgenomen naar aanleiding van een advies van het Verbond van Verzekeraars (=bedrijfsregeling 16) om voertuigcriminalitiet (lees omkatten) tegen te gaan>>klik hier voor de volledige tekst<<
rollator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-02-2011, 22:43   #5
Tom
Een brok ervaring...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andyrunner Bekijk bericht
Dus mijn 2 vragen zijn:
Heb ik recht om mijn wrak terug te kopen en moet ik eerst bericht hebben gehad van de verzekering.
Andy
Op de eerste vraag kun je het antwoord duidelijk herleiden aan de hand van de polisvoorwaarden die de poster boven mij voor je heeft opgezocht. Nee dus.

Mja, je zou er voor kunnen kiezen de verzekeraar niet uit te laten betalen, dan mag je het wrak wellicht wel houden, maar dat lijkt me geen win-win situatie voor je.
Tom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Uit
HTML-code is Aan
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.