SR Ditech krijgt teveel benzine? - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Techniek > Injectie Techniek & Tuning

Antwoord

Discussietools
Oud 18-08-2011, 19:33   #1
Richard789
Registered User

SR Ditech krijgt teveel benzine?

Beste mensen,

Ik heb van de week een Ditech (type 1(teller tot 120)) aangeschaft, deze liep niet.
Het toeval wil dat ik ook nog een 2de Ditech heb, echter is dit er eentje van het type 2, met de teller tot 80km/h.

Gisteravond nog even mee bezig geweest, en nadat ik de injector(groen) over had gezet en een poosje starten sloeg die met 3kwart gas ineens aan! Ik heb even een rondje door de buurt gemaakt, scooter even op temperatuur laten komen. Maar toen ik weer terug was en hem uitgezet had, wou die nooit meer aanslaan..

Inmiddels heb ik de injector overgezet, injectiebakje en compressorslang op sludge gecontroleerd, slangenklemmen vervangen waar nodig, membraam zit er nieuw in inclusief pakkingen en een nieuwe bougie. Ook werkt de aircompressor goed.

De scooter vonkt en krijgt benzine, echter een beetje heel erg veel... Als ik de stekker van de injector afhaal dan wil die bijna aanslaan, druk ik de stekker er weer op dan verzuipt die.

Nu las ik iets over de airinjector, deze wou ik even uit mijn donor Ditech halen echter krijg ik hem met geen mogelijkheid los?

Wie o wie wilt mij helpen? Ben geen leek, heb een eigen scooterbedrijfje echter niet zo veel ervaring met Ditech's. Vind het wel allemaal machtig interessant en hoop er ook iets van te leren

Alvast bedankt, Gr Richard

Alles Loopt Hebo

Laatst gewijzigd door Richard789 : 18-08-2011 om 20:17.
Richard789 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2011, 10:01   #2
weslietje
Carb. DiTech + VW Polo

weslietje's schermafbeelding

Perso Scoot: 2120
Je kunt kijken of hij een mooie nevel spuit, door hem te starten met de kop eraf, als hij dan sputtert dan zit het niet goed.
weslietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2011, 12:35   #3
Richard789
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weslietje Bekijk bericht
Je kunt kijken of hij een mooie nevel spuit, door hem te starten met de kop eraf, als hij dan sputtert dan zit het niet goed.

Heb ik net precies gedaan! Nadat ik het spulletje schoon heb gemaakt, zat wat zwarte aanslag op, vernevelt deze mooi.
Zonet alles weer in elkaar gezet, echter geeft die nu helemaal geen levenstekens meer

Hij vonkt goed, heb 3 verschillende bougie's geprobeerd, cr8e, cr8eb zijn het geloof ik. Ook wordt er goed verneveld in de cilinder, de O ringen zijn ook goed en heb ik ietwat vet op gesmeerd voor een goede afdichting.

Ik ga zo nog even de compressorslang vervangen, hopelijk is dat het.. Anders weet ik het echt niet meer

Alles Loopt Hebo
Richard789 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-08-2011, 23:08   #4
weslietje
Carb. DiTech + VW Polo

weslietje's schermafbeelding

Perso Scoot: 2120
Cilinder compressie ook in orde?
Geeft hij trouwens geen foutcodes?
weslietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.