Beste mede scooter-freaks,
bij deze wil ik even een poll gaan maken over het rijden op 80km/u wegen waar een fietspad naast zit
waarom ik dit doe; vandaag reed ik dus (is pas de 4e keer dat ik dat doe) op de 80km weg tussen 2 dorpen in, het was vrij rustig op de weg, en ik rij rond de 90 op autoteller dus, dacht dit kan makkelijk, en heb het al vaker gezien/gehoord hier in de buurt van mensen!
Nu gebeurde dus ongeveer het volgende; ik reed het ene dorp uit, en stuitte gelijk op een automobilist die rond de 75 reed (bleef netjes RUIM voldoende afstand houden overigens)
eerst doet hij 2x zn knipperlicht aan en weer uit, dus ik dacht dat die al wou afslaan, rem netjes af en ga naar de rechterkant zodat ik er langs zou kunnen,
geeft die opeens weer gas en doet die knipperlicht uit
en hetzelfde weer overnieuw
toen begon die te gebaren met zn hand en wees die naar de linkerkant (fietspad dus

)
ik dacht dat hij bedoelde van; ga er langs, dus ik klaar om in te halen, GEEFT DIE WEER GAS!
toen begreep ik eindelijk dat hij bedoelde dat ik het fietspad op moest,
zo heeft die serieus 2km lang dom zitten doen, terwijl ik toch vrij duidelijk gebaarde dat die me met rust moest laten en door moest rijden! ik deed overigens niks fout behalve daar rijden + te hard rijden ja ..
op een gegeven moment gaat die serieus MIDDEN OP DE WEG stil staan .. in plaats van dat die nette man in de berm gaat staan, nee hoor ..
ik kom er dus naast staan, en meneer word boos op mij dat ik normaal moet doen, hele discussie gehad en ik zeggen dat die boetes etc mijn probleem zijn en dat hij zich toch ook niet ergert aan motorrijders die even hard als mij rijden?
inmiddels waren er al een paar autos toeterend en schreeuwend (naar die lieve man toe) langs gekomen,
en reed die toch eindelijk maar verder na een hele preek
en hij zei nog even dat hij gezellig de politie ging bellen,
maarja, die kunnen niet zomaar in die 2km die ik daar nog op die weg reed zijn, en controleren gebeurd hier nooit voor 1 scootertje
Nu is mijn vraag van dit hele topic dus eigenlijk;
(het liefst alleen reageren op de poll als je ook 80km/u gps en harder kan)
verder reageren mag iedereen wat mij betreft 
rijden jullie zelf ook op 80km/u wegen?
of gewoon op het fietspad?
en is het fietspad breed waar je met zn 5/6en naast elkaar zou kunnen fietsen bijv, of waar je net met zn 3en kan fietsen etc
Mijn reden voor op de grote weg rijden; het fietspad is momenteel drama, het ligt overal bezaaid met bladeren, modder plekken met graan ofzo?
dan daarbij zitten er om de 200 meter weer bochten dus kan je niet lekker doorrijden en slip je met je achterwiel weg in de bochten (en dat dan 12km lang, nou nee dankje)
ik snap overigens niet waarom mensen zon probleem van mij maken, aangezien ik ruim afstand houd, netjes vrij rechts rijd en gewoon even hard als hun, niks harder, zeker ook niet zachter!
benieuwd naar jullie verhalen, en of dit nou eigenlijk normaal is wat mij nu is overkomen