Rijden op 80km/u weg - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Algemeen > Scooters Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Rijden jullie wel eens op 80km/u wegen? (mits je ook 80km/u+ kan)
Ja, vrijwel altijd 5 50,00%
Ja, maar alleen met slecht weer/bezaaid fietspad 2 20,00%
Nee, houd me netjes aan de regels 3 30,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 09-09-2011, 17:22   #1
N3burz
MidnightRox

N3burz's schermafbeelding

Perso Scoot: 3608
Rijden op 80km/u weg

Beste mede scooter-freaks,

bij deze wil ik even een poll gaan maken over het rijden op 80km/u wegen waar een fietspad naast zit

waarom ik dit doe; vandaag reed ik dus (is pas de 4e keer dat ik dat doe) op de 80km weg tussen 2 dorpen in, het was vrij rustig op de weg, en ik rij rond de 90 op autoteller dus, dacht dit kan makkelijk, en heb het al vaker gezien/gehoord hier in de buurt van mensen!

Nu gebeurde dus ongeveer het volgende; ik reed het ene dorp uit, en stuitte gelijk op een automobilist die rond de 75 reed (bleef netjes RUIM voldoende afstand houden overigens)

eerst doet hij 2x zn knipperlicht aan en weer uit, dus ik dacht dat die al wou afslaan, rem netjes af en ga naar de rechterkant zodat ik er langs zou kunnen,
geeft die opeens weer gas en doet die knipperlicht uit
en hetzelfde weer overnieuw

toen begon die te gebaren met zn hand en wees die naar de linkerkant (fietspad dus)
ik dacht dat hij bedoelde van; ga er langs, dus ik klaar om in te halen, GEEFT DIE WEER GAS!

toen begreep ik eindelijk dat hij bedoelde dat ik het fietspad op moest,
zo heeft die serieus 2km lang dom zitten doen, terwijl ik toch vrij duidelijk gebaarde dat die me met rust moest laten en door moest rijden! ik deed overigens niks fout behalve daar rijden + te hard rijden ja ..

op een gegeven moment gaat die serieus MIDDEN OP DE WEG stil staan .. in plaats van dat die nette man in de berm gaat staan, nee hoor ..
ik kom er dus naast staan, en meneer word boos op mij dat ik normaal moet doen, hele discussie gehad en ik zeggen dat die boetes etc mijn probleem zijn en dat hij zich toch ook niet ergert aan motorrijders die even hard als mij rijden?

inmiddels waren er al een paar autos toeterend en schreeuwend (naar die lieve man toe) langs gekomen,
en reed die toch eindelijk maar verder na een hele preek
en hij zei nog even dat hij gezellig de politie ging bellen,
maarja, die kunnen niet zomaar in die 2km die ik daar nog op die weg reed zijn, en controleren gebeurd hier nooit voor 1 scootertje

Nu is mijn vraag van dit hele topic dus eigenlijk;
(het liefst alleen reageren op de poll als je ook 80km/u gps en harder kan)
verder reageren mag iedereen wat mij betreft
rijden jullie zelf ook op 80km/u wegen?
of gewoon op het fietspad?
en is het fietspad breed waar je met zn 5/6en naast elkaar zou kunnen fietsen bijv, of waar je net met zn 3en kan fietsen etc

Mijn reden voor op de grote weg rijden; het fietspad is momenteel drama, het ligt overal bezaaid met bladeren, modder plekken met graan ofzo?
dan daarbij zitten er om de 200 meter weer bochten dus kan je niet lekker doorrijden en slip je met je achterwiel weg in de bochten (en dat dan 12km lang, nou nee dankje)

ik snap overigens niet waarom mensen zon probleem van mij maken, aangezien ik ruim afstand houd, netjes vrij rechts rijd en gewoon even hard als hun, niks harder, zeker ook niet zachter!

benieuwd naar jullie verhalen, en of dit nou eigenlijk normaal is wat mij nu is overkomen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aeroxmhr50 Bekijk bericht
ga je harder van KVS?

Laatst gewijzigd door N3burz : 09-09-2011 om 17:32.
N3burz is offline  
Oud 09-09-2011, 18:04   #2
Zip-Vespa
Gast

Titel: sommige automobilisten...

Wat een ontzettende held ben jij zeg; cool man met 80km/h rijden op je aerox (kinbandje van helm los want dat is koeeel!) en alle regels aan je laars lappen.

en waar slaat die titel op? jij bent de enige lamzak op de weg; als jij daar niet reed had die automobilist nooit wat gedaan.

Waarschijnlijk ben je nog 16 dat je denkt dat alles om jou draait en dat de rest van de wereld verkeerd zit.. als je 20 bent zal je dit nog wel een keer teruglezen en denken; wow wat een pukkelige puber was ik daar nog.

Succes man met volwassen worden, houd je gewoon aan de regels dan haal je de 20 ook nog...
Zip-Vespa is offline  
Oud 09-09-2011, 18:12   #3
DuDennus
Registered User

DuDennus's schermafbeelding

Gewoon terecht van die man. Je moet je plaats op de weg weten. En als er bladeren liggen op 't fietspad ga je maar langzaam rijden.

Yamaha Aerox 2009, 900 euro! pm!
DuDennus is offline  
Oud 09-09-2011, 18:12   #4
N3burz
MidnightRox

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zip-Vespa Bekijk bericht
Titel: sommige automobilisten...

Wat een ontzettende held ben jij zeg; cool man met 80km/h rijden op je aerox (kinbandje van helm los want dat is koeeel!) en alle regels aan je laars lappen.

en waar slaat die titel op? jij bent de enige lamzak op de weg; als jij daar niet reed had die automobilist nooit wat gedaan.

Waarschijnlijk ben je nog 16 dat je denkt dat alles om jou draait en dat de rest van de wereld verkeerd zit.. als je 20 bent zal je dit nog wel een keer teruglezen en denken; wow wat een pukkelige puber was ik daar nog.

Succes man met volwassen worden, houd je gewoon aan de regels dan haal je de 20 ook nog...
iemand die voor mij rijd en niks met mij te maken heeft maakt mij nog geen lambal
er rijden hier niet veel scooters rond, maar weet van 3 mensen sowieso al dat ze hier op de grote weg rijden

en ik weet zeker dat wel meerdere mensen dit doen,
dat jij nou met je kansloze reacties hierop reageerd verteld meer over jou eigenlijk,

heb al in meerdere topics gemerkt dat iedereen schijt ziek van jou word
dat jij met je stoere vespa nou graag 45km/u wil rijden, rot dan gewoon lekker op naar de 65+ forums(daar bedoel ik leeftijd, niet km's als je bijdehand wilt gaan doen)

en wat nou met je kinbandje los .. ik ben niet zon kansloos figuur die zn kop kapot wil hebben!

EN DAT IS DAN OOK GELIJK DE REDEN WAAROM IK OP DE GROTE WEG RIJD!

edit: ohja, een motor rijder is in principe hetzelfde als mij,
alleen mogen die standaard al harder rijden en mogen ze wel op die weg ..
verder maakt dat van mij niet perse een ander persoon, als ik op een 100cc aerox zou zitten zou ik hetzelfde rijden als nu (ik draaf overigens toch op voor mn eigen boetes!)

en in duitsland moeten ze verplicht op de 80km/u wegen, en daar rijden de meeste mensen langzamer, als je het dan toch over gevaarlijk wilt gaan hebben

Citaat:
ga je harder van KVS?

Laatst gewijzigd door N3burz : 09-09-2011 om 18:18.
N3burz is offline  
Oud 09-09-2011, 19:02   #5
Ruud-je
Registered User

Ruud-je's schermafbeelding

80 km/u wegen zijn auto wegen. zoals N wegen, welke ook nog wel eens willen overlopen in snelwegen (100 - 120 km/u)
en jij denk dat het NORMAAL is om daar te rijden.
terecht dat die auto je op je plek wijst!

wel ontzettend stom dat die stil gaat staan. en nog stommer dat je der langs gaat staan!

gaat toch neit STIL STAAN op een 80KM/U weg?? ben jij ff gek.

enzij je natuurlijk de 70 km/u wegen bedoeld. maar dat niet stoer genoeg vond en er 80 van hebt gemaakt.

vind dit een kansloze bedoeling. "rijd jij wel eens op een auto weg" "rijd jij wel eens op de snelweg" "ga jij wel is op je plaat op de snelweg" ??
Ruud-je is offline  
Oud 09-09-2011, 19:11   #6
martijn344
Registered User

ik ben op vakantie geweest op mijn scooter en ik heb toen 250 km gereden enkele reis , en dan kom je wel verschillende wegen tegen. ik kon wel een aantal stukjes afsnijden maar dat deed ik alleen als het nodig was natuurlijk.

1x kwam ik een weg tegen waar je niet de 2e afslag op een rotonde kon nemen, terwijl er wel een bordje naartoe stond. toen heb ik een stuk 90-100 gereden op die 80 km weg. maar voor de rest doe ik het eigenlijk nooit, ik vind het leuker om lekker een beetje bochtjes te maken op het fietspad om fietsers heen.

als je 60x 100 hebt gereden is dat al niet leuk meer naar mijn idee ik vind een paar bochtjes nu veel leuker
martijn344 is offline  
Oud 09-09-2011, 19:14   #7
vosje22
Skyline r34

vosje22's schermafbeelding

Hoe kan die automobilst in hemels naam weten door in zijn echter uit kijk spiegel te kijken dat het om een scooter gaat?
Er bestaan ook MOTOR Scooters dus de automobilist was verkeerd bezig door conclusies te trekken zonder er het fijne van te weten.

Daarnaast heeft dit niets met leeftijd te maken. Ik ben 25 er rijdt door verschillende omstandigheden nog steeds scooter. Toevallig woont de TS een aantal KM van mij vandaan en weet ik precies welke weg hij bedoeld. Het fiets pas daar is leven gevaarlijk voor je scooter en jezelf met nat weer. Er zitten ongehoorde kuilen en hobbels in door opkomende wortels. Dit zou inhouden dat je met nat weer altijd rond de 25 km per uur zou moeten rijden op dat stuk. Zelf knal ik altijd over de autoweg. Ik leer hiermee geen gevaarlijke situaties op omdat ik makkelijk mee kan met het verkeer. Verder houdt ik me netjes aan de regels. Zo geef ik netjes richting aan, rij ik 80 waar een auto 80 mag, houdt ik voldoende afstand en rij ik uiterst rechts.

Als de politie me staande houdt is de boete voor mij maar daar kan ik mij niet druk om maken. Liever het risico van een dan altijd het risico lopen hier je scooter tegen een boom te parkeren door de slecht verlichte en nog slechter onderhouden wegen!

Migjen: mijn cilinder heeft 38 PK met nieuwe rolletjes enzo
vosje22 is offline  
Oud 09-09-2011, 19:15   #8
N3burz
MidnightRox

de wegen hier zijn gewoon 80km wegen, en lopen nergens in over,
en het rijd er nooit bomvol met verkeer, als het echt een drukke weg zou zijn zou ik er ook niet rijden!
doe dit overigens zelf ook niet vaak! zoals ik al zei, het is de 4e keer

en ik ging er aan de kant van de berm naast staan, zo gek ben ik ook nog niet
maar die kerel gaat serieus midden op de weg, niet eens dichtbij de berm staan .. zegt ook gelijk al wat over hem

wat ik wel beetje jammer vind is dat de helft van de mensen Ja, altijd stemt, maar toch niet reageert

Citaat:
ga je harder van KVS?
N3burz is offline  
Oud 09-09-2011, 19:17   #9
Zip-Vespa
Gast

ehm ik ben 20jaar en heb een zip snor die 70 gaat (koel he!)
en stel dat ik een vespa had die 45 ging, goed he? Wellicht dat mensen zich aan mij ergeren omdat ik al gedeeltelijk over mijn pubertijd heen ben jij daarentegen begint nog een topic terwijl het overduidelijk is dat jij fout zit en probeert er ook nog een soort cool mee te doen.. Mocht je echt niet inzien dat je fout zit; laat jezelf eens nakijken jochie...

Als jij denkt dat je gelijk bent aan een motor dan valt er niet met je te praten En duitsland is niet nederland volgens mij. Laat ik het kort samenvatten: het nederlandse verkeer wordt gevaarlijker door gasten zoals jij en andere scooterrijders zijn daar de dupe van.

"en wat nou met je kinbandje los .. ik ben niet zon kansloos figuur die zn kop kapot wil hebben!"

Volgens mij wel pik als je met 80 over een 80km/h weg rijd en probeert auto's in te halen.
Zip-Vespa is offline  
Oud 09-09-2011, 19:17   #10
GeoffreyT
(-.(-.(-.-).-).-)
Forum Moderator

GeoffreyT's schermafbeelding

Perso Scoot: 895

/close
GeoffreyT is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.