Kymco Agility opvoeren - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Techniek > Opvoeren & Tuning 4-Takt

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28-09-2011, 12:23   #1
ProjectAtlantis
Registered User
 
Locatie: Boskoop
Geregistreerd: nov 2010
Berichten: 130
Kymco Agility opvoeren

Hoi

Ik heb op het moment een geheel standaart scooter.

Nu vraag ik me af:

Zit er een carberateur begrenzing in? Aangezien ik zo iets had gelezen over een Kymco carberateur maar heb er nooit eerder over gehoord.

Zijn er grotere carberateurs beschikbaar voor 50cc?

Is het mogelijk om de 75 te halen met een 50cc met hele zware rollen of kan je net als bij 2takt beter het ideale gewicht opzoeken? 4 takt is best laagtoerig dus mij lijkt dat je dan meer uit zware rollen kan persen..
Met een NCY Overdrive vario en andere uitlaat(ookal maakt dat vrijwel niks uit)

Ook snap ik niet precies van de acceleratiepomp wat je nou op moet binden..

Heeft het ook effect op je topsnelheid als je de originele sproeier van 80 naar 82/84 verhoogd?


Groentjens Mark!!

Derbi Atlantis
ProjectAtlantis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 12:40   #2
Aprilia020
Registered User
 
Aprilia020's schermafbeelding
 
Locatie: A'dam
Geregistreerd: okt 2006
Berichten: 1.198
Er zijn al ik weet niet hoeveel posts op dit forum die je kan doorlezen over ontgrenzen van Agility.
Carburateur begrenzing vind je niet op een Agility.
Grotere carb helpt alleen op een 80 tm 90cc.
Met hele zware rollen trekt ie voor geen meter meer, dus zou ik niet doen.
De snelle variateur is een aanrader.
Uitlaat is meer voor de looks en de sound, bij 80 tm 90cc loopt ie beter met een goede uitlaat.
De acceleratiepomp is een heveltje dat wordt aangedrukt als je gas geeft, die kan je met je vinger aandrukken en met een tairip vastzetten. (scheelt een hoop benzine)
http://www.revolution70.nl/xtc/shop_...VK-Carburateur
De sproeier met 2 maten vergroten geeft vaak een beter lopende motor, op topsnelheid kan dat iets schelen.

Begin met de carburateur, maat 82 sproeier, acc pompje vastzetten en een andere variateur.
Koop een variateurblokkeersleutel, dat is wel zo makkelijk en ga je nog veel plezier van hebben.
Aprilia020 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 12:49   #3
ProjectAtlantis
Registered User
 
Locatie: Boskoop
Geregistreerd: nov 2010
Berichten: 130
Bedankt voor je reactie.

Ik heb al veel op Google gezocht en topics doorgelezen.
Maar omdat ik nog een 50cc cilinder heb is het mij niet duidelijk of er carberateurs beschikbaar zijn waar ik prestatiewinst mee boek.

Ja er is een 24mm variant maar dat is overkill.. Ik weet niet eens of het uberhaupt zin heb op een 50cc. Bij 2t iig wel.

Ik heb op youtube gezien dat iemand 75 gaat door gwn onwijs sloom op te trekken en dan door die zware rollen die 75 wel haalt wat normaal al blijft steken op 70. Klopt het dat dat zon effect heeft?

Die acc pomp weet ik nu wel te vinden! Mooi

Derbi Atlantis
ProjectAtlantis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 13:16   #4
Aprilia020
Registered User
 
Aprilia020's schermafbeelding
 
Locatie: A'dam
Geregistreerd: okt 2006
Berichten: 1.198
Die snelheid is op de teller, ga er maar vanuit dat de echte snelheid zon slordige 10 km/u lager is.
Tja dat zal je moeten testen, je kan met de Overdrive 2 met 7 gram rollen en 1 shim naast de glijbus die snelheid wel halen denk ik (met begrensde cdi loopt ie natuurlijk een keer tegen de begrenzing aan)
Aprilia020 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 13:28   #5
ProjectAtlantis
Registered User
 
Locatie: Boskoop
Geregistreerd: nov 2010
Berichten: 130
Hmm oke.

Hierdoor neig ik naar 80cc.

Met mn 2t 50cc ontgrenst ( die nu is vastgenaaid door troep in de cilinder omdat er een scheur in mn spruitstuk zat en ik daardoor overgestapt ben op de betrouwbaarheid en zuinigheid van een kymco agility) Ik reed toen nog 80 en dat was echt relaxt. Dit wil ik wel weer..

Om een beetje die richting in te komen denk ik dat 80cc een betere en makkelijkere oplossing is.

Op de revolution70 site heb ik gekeken en wil ik nu de 80cc kit met nokkenas voor 70 euro bestellen =p.. (lekker goedkoop )

Als ik dit door een dealer laat monteren hoeveel ben ik dan kwijt?

En ik wil de overdrive 2 vario erbij nemen.. Zit daar een gladde variobus bij ingebegrepen?

Derbi Atlantis
ProjectAtlantis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 13:44   #6
Aidix
Chef Werkplaats
Forum Moderator
 
Aidix's schermafbeelding
 
Locatie: Weesp
Geregistreerd: dec 2003
Berichten: 19.517
Als je hem nou zelf monteert kan je van de uitgespaarde 150 euro montagekosten een mooie NCY pijp kopen.

En die variobus, als die er niet bij zat dan stond dat er wel bij.

<Geen beginnersvragen via PM a.u.b. >
'Hij kwam voor goud. Hij vertrok met lood.'
Aidix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 14:20   #7
ProjectAtlantis
Registered User
 
Locatie: Boskoop
Geregistreerd: nov 2010
Berichten: 130
Op het plaatje leek het erop dat het alleen een variohuis was met een set rollen.. Maar misschien moet ik een bril kopen en is het een stomme vraag geweest.

Verder heb ik geen voelerset ter beschikking, laat staan een varioblockeer sleutel. Ook geen ervaring met 4takt.

Ik heb mn vorige scooter wel gereviseerd lagers krukas cilinder enzo. Maar ik wil er nu gewoon van af blijven om er zeker van te zijn dat ik hem heel houd. Ookal zou ik er vast wel uit komen, zal ik hoogstwaarschijnlijk meer prutsen dan iemand met verstand.

Daarbij kost het monteren van een cilinder voor een dealer hoogst waarschijnlijk niet langer dan een uur. Maar ik heb geen ervaring met dealers dus heb ik ook geen idee of ze er veel voor vragen.

En is het soms zon schande dat ik een Leovince liever neem dan een NCY vanwege het prijsverschil ?

Derbi Atlantis
ProjectAtlantis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 15:19   #8
Aidix
Chef Werkplaats
Forum Moderator
 
Aidix's schermafbeelding
 
Locatie: Weesp
Geregistreerd: dec 2003
Berichten: 19.517
In 1 uur kan je net een 2takt cylinder vervangen als je een makkelijke scooter hebt en volgas doorknalt. De montage en afstelling van een 4t ben je echt wel even langer mee bezig, 2,5 uur werkplaatstarief ben je zo kwijt.

<Geen beginnersvragen via PM a.u.b. >
'Hij kwam voor goud. Hij vertrok met lood.'
Aidix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 15:22   #9
BG Viva
Dead Homies
 
BG Viva's schermafbeelding
 
Locatie: Vriezenveen
Geregistreerd: feb 2011
Perso Scoot: Click
Berichten: 365
Och in principe met 2takt cilinder wel sneller. Peugeot verticaal haalde ik toch wel in minder dan een halfuur.
Maar viertakt cilinder is iets heel anders. Dat kost je wel een tijdje.

Adverteren? Deze plek is te huur!
BG Viva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 15:28   #10
Aidix
Chef Werkplaats
Forum Moderator
 
Aidix's schermafbeelding
 
Locatie: Weesp
Geregistreerd: dec 2003
Berichten: 19.517
Mooi neem ik jou aan als monteur, krijg je voor 30 minuten betaald per vervangen cylinder.

<Geen beginnersvragen via PM a.u.b. >
'Hij kwam voor goud. Hij vertrok met lood.'
Aidix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 15:34   #11
BG Viva
Dead Homies
 
BG Viva's schermafbeelding
 
Locatie: Vriezenveen
Geregistreerd: feb 2011
Perso Scoot: Click
Berichten: 365
Dan heb ik het over AC hé LC doe ik net iets langer over.

Adverteren? Deze plek is te huur!
BG Viva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 18:20   #12
wimpienl
Scooter Newbie
 
wimpienl's schermafbeelding
 
Locatie: Spijkenisse
Geregistreerd: sep 2011
Perso Scoot: 3937
Berichten: 59
Voor een noob met zijn eerste scooter duurde vervangen van de 50 voor 80 viertakt precies 2 uur, van rijden tot rijden.
Ik ben al een ouwe noob (opa) dus als ik het kan, lukt het iedereen.
wimpienl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 18:23   #13
ProjectAtlantis
Registered User
 
Locatie: Boskoop
Geregistreerd: nov 2010
Berichten: 130
hoe is het mogelijk dat dat zo lang duurt?
Als ik die how to lees dan is het zo gepiept. Je moet alleen weten wat je doet?

Derbi Atlantis
ProjectAtlantis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 18:26   #14
wimpienl
Scooter Newbie
 
wimpienl's schermafbeelding
 
Locatie: Spijkenisse
Geregistreerd: sep 2011
Perso Scoot: 3937
Berichten: 59
je bent al 1,5 uur bezig met alles loshalen en weer vastzetten wat niet eens met de cilinder zelf te maken heeft.
Cilinder zelf als een motorblok voor je op tafel ligt is zo gebeurd.
wimpienl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-09-2011, 20:04   #15
Patriek
Docent 4 takt
Administrator
 
Patriek's schermafbeelding
 
Locatie: Zoetermeer
Geregistreerd: feb 2005
Berichten: 10.235
scooter afhankelijk, hoe lang je er mee bezig bent.
ik ben zelf inc praten met klant erbij tussen de 2 en de 3.5 uur bezig (scooter en persoon afhankelijk)

Contact:patrick@scooter-freaks.nl of via PM
Patriek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Aan
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Powered by vBulletin Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.