Vespa lx50 touring 4takt 4 klepper uitlaat + optrekken - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Techniek > Opvoeren & Tuning 4-Takt

Antwoord

Discussietools
Oud 28-01-2012, 09:52   #1
Pieter lavens
Registered User

Vespa lx50 touring 4takt 4 klepper uitlaat + optrekken

Hallo,

Ik ben net nieuw op dit forum maar ik heb hier al veel info kunnen vinden. Maar er zijn 2 vragen waarop ik maar geen antwoord vind. Namelijk: hoe kan ik mijn vespa lx 50 4takt 4 klepper zo hard als mogelijk laten optrekken zonder dat mijn topsnelheid hoger is dan 60 km/u? Ik had gedacht aan een 80cc malossi en een malossi race nokkenas met een opvoer setje dat ik gezien heb op myscootershop.nl namelijk een bredere v-snaar, en een sport luchtfilter van malossi. Nu is mijn vraag hierover: ga ik hier grote verschillen mee krijgen in trekkracht? En is dit aan te raden of hebben jullie andere/betere alternatieven?
Mijn 2e probleem is dat ik heel erg graag een andere uitlaat onder mijn vespa zou willen steken zodat hij wat meer lawaai maakt. Voor de 125cc modellen en zwaarder vind ik uitlaten zat, maar ik vind geen enkele uitlaat voor mijn lx50 4takt. Hebben jullie ervaring of tips over uitlaten voor deze vespa?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

Mvg Lavens Pieter
Pieter lavens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 10:23   #2
tyn95
Registered User

tyn95's schermafbeelding

zoiezo voor het optrekken 80cc voor 4 klepper! verder weet ik niet zeker als die er is of past voor 4 klepper maar als ie past en of er is een snelle nokkenas in samenwerking met 80cc is dit zeker de moeite waard!

uitlaat zou ik niet weten moet je ff google
tyn95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 10:49   #3
Pieter lavens
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyn95 Bekijk bericht
zoiezo voor het optrekken 80cc voor 4 klepper! verder weet ik niet zeker als die er is of past voor 4 klepper maar als ie past en of er is een snelle nokkenas in samenwerking met 80cc is dit zeker de moeite waard!

uitlaat zou ik niet weten moet je ff google
malossi 80 cc voor 4 takt 4 klepper bestaat. en moet ik dan nog kijken voor een grotere sproeier of voor andere gewichten rolletjes? of is dit niet nodig? en gaat mijn topsnelheid door deze modificatie veel omhoog gaan of niet? want het is echt de bedoeling om de top snelheid niet hoger dan 60 te laten komen. zou dit lukken wanneer ik de cdi standaard laat en de vario ring er op laat zitten?
en voor de uitlaat, voor 50 cc vespa's vind ik echt nergens geen uitlaatsystemen, enkel vanaf 125cc.. zouden de uitlaten die passen op een lx 125 ook passen op mijn lx 50? de GPR vintalogy uitlaat vind ik persoonlijk zeer mooi en geeft een mooie ronk, maar ik vraag me af of deze zou passen onder mijn 50 cc want ik zie hem enkel bij 125cc motoren en zwaarder...

alvast bedankt voor uw hulp!
Oud 28-01-2012, 11:09   #4
tyn95
Registered User

tyn95's schermafbeelding

uitlaten rollertjes sproeiers durf ik je eerlijk gezegd niet veel over te zeggen van 4klepper vespa,

wel weet ik dat je topsnelheid gelijk blijft! 80cc is puur voor het optrekken wel kan je varioring eruit halen natuurlijk dan zit je als nog onder de 60
tyn95 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 11:16   #5
Pieter lavens
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyn95 Bekijk bericht
uitlaten rollertjes sproeiers durf ik je eerlijk gezegd niet veel over te zeggen van 4klepper vespa,

wel weet ik dat je topsnelheid gelijk blijft! 80cc is puur voor het optrekken wel kan je varioring eruit halen natuurlijk dan zit je als nog onder de 60
ja men vario ring is er nu uit omdat de vespa nog volledig standaard is en 45 echt traag was, zeker voor wanneer ik eens wou inhalen in het stad ofzo, maar 60 is perfect. bedankt voor uw hulp!
Oud 28-01-2012, 15:35   #6
RikvdB
Registered User

Heb uit mijn omgeving vaker dan eens gehoord dat de 125 uitlaatjes gewoon onder standaard piaggio blokken passen. Je zult wel een hogere top krijgen, aangezien de 125 uitlaat niet begrenst is. Ook heb je kans dat je de motor anders af moet stellen omdat je minder tegendruk krijgt, heb het zelf nog nooit gedaan, dus kan je hier niet meer over vertellen.
RikvdB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 15:36   #7
DhrSnor
Registered User

Huh wat zeg jij allemaal? 125cc 4takt uitlaat op 4klepper zetten en dan gaat hij harder? haahah
DhrSnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 16:17   #8
Pieter lavens
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RikvdB Bekijk bericht
Heb uit mijn omgeving vaker dan eens gehoord dat de 125 uitlaatjes gewoon onder standaard piaggio blokken passen. Je zult wel een hogere top krijgen, aangezien de 125 uitlaat niet begrenst is. Ook heb je kans dat je de motor anders af moet stellen omdat je minder tegendruk krijgt, heb het zelf nog nooit gedaan, dus kan je hier niet meer over vertellen.

ok vriendelijk bedankt, zal volgende week eens naar de dealer gaan en wat verdere info vragen in verband met de uitlaat

mvg Lavens Pieter
Oud 28-01-2012, 16:42   #9
Edwin
Oldskool member

Edwin's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RikvdB Bekijk bericht
Staat geen enkele waarheid in al die zinnen.
Edwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 16:48   #10
marsman1967
Registered User

Je ga zowiezo harder trekken met een 80cc.Weet niet hoe dit zit bij vespa maar misschien moet je hier ook je vario op aanpassen.

En met een 125 uitlaat ga je denk ik wel iets harder met een 80cc als ik bij rev 70 op de site kijk word dit ook aangeraden bij 85 cc of meer(dit is wel voor kymco).Weet niet hoe dit zit bij vespa.Denk alleen niet dat je hier wonderen van moet verwachten.
marsman1967 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-01-2012, 17:17   #11
Edwin
Oldskool member

Edwin's schermafbeelding

Een 125cc uitlaat past van geen kant, dus zet dat idee maar uit je hoofd.
Edwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-01-2012, 23:42   #12
Pieter lavens
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
Een 125cc uitlaat past van geen kant, dus zet dat idee maar uit je hoofd.
Wat zou er dan wel passen om mijn vespa? De uitlaten van leovince vind ik ook zeer mooi maar die zijn er ook niet voor mijn model van vespa...
Oud 30-01-2012, 07:10   #13
Kamikaze_boatian
Registered User

Kamikaze_boatian's schermafbeelding

Perso Scoot: 3510
Voor het optrekken kun je twee dingen doen. Één is alle kleine beetjes winst proberen te pakken met een 50cc. Denk aan gewicht van rolletjes en dergelijke. Top zal alleen eerder naar de 40/45 gaan dan naar de 60.
Tweede optie is een 80cc of groter. Trekt goed op, maar met een te hoge topsnelheid. Oplossingen hiervoor zijn bijvoorbeeld een begrenst CDI (zullen er vast wel zijn voor Piaggio), of je top terugbrengen door je trekkracht nóg verder uit te bereiden (lichtere rollen betekend meer trekkracht, maar minder topsnelheid bv).

: Jouw brommer rijdt geen 45.
: Jawel hoor, kwart gas al!
Kamikaze_boatian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2012, 07:21   #14
Ahmados
Registered User

Wat als je alleen een 80cc neemt, met vario en cdi niet ontgrenst?
Ahmados is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-01-2012, 08:46   #15
bart80zip
Registered User

bart80zip's schermafbeelding

@ahmados
dan ga je net zo hard als dat je eerst ging maar je trekt sneller op. zou wel je vario ontgrenzen
bart80zip is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Aan
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.