Nieuw in de scooterwereld - Pagina 2 - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Algemeen > Scooters Algemeen

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 07-05-2012, 16:08   #16
DarkKhay
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coen Bekijk bericht
Titel even aangepast, iedereen heeft hulp nodig.

Verder is een Aerox een prima dingetje. Beetje het type scooter waarmee je niet echt origineel voor de dag komt, maar met die uitvoering wel.

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met het laten afstellen door dealers. Als je het zelf doet en goed doet kan er ook weinig mis gaan.

Maar voordat we het over opvoeren gaan hebben, krijg eerst maar eens door hoe het rijden werkt en je mengen in het verkeer. Ga pas na een paar maanden denken aan opvoeren, het is namelijk een wereld van verschil qua optrekken en top (als je het goed doet dan he).

Het basis opvoeren is inderdaad een andere uitlaat. Verder moet de sproeier worden aangepast, evenals de drukveer, trekveren en rollen.

Hier kun je wat richtlijnen vinden, dat krijg je een beetje een idee wat je moet veranderen.

Link
Bedankt!
De link ziet er goed uit maar snap er dr ballen nie van
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 16:12   #17
DarkKhay
Registered User

Citaat:
Titel even aangepast, iedereen heeft hulp nodig.

Verder is een Aerox een prima dingetje. Beetje het type scooter waarmee je niet echt origineel voor de dag komt, maar met die uitvoering wel.

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met het laten afstellen door dealers. Als je het zelf doet en goed doet kan er ook weinig mis gaan.

Maar voordat we het over opvoeren gaan hebben, krijg eerst maar eens door hoe het rijden werkt en je mengen in het verkeer. Ga pas na een paar maanden denken aan opvoeren, het is namelijk een wereld van verschil qua optrekken en top (als je het goed doet dan he).

Het basis opvoeren is inderdaad een andere uitlaat. Verder moet de sproeier worden aangepast, evenals de drukveer, trekveren en rollen.

Hier kun je wat richtlijnen vinden, dat krijg je een beetje een idee wat je moet veranderen.

Link
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N3burz Bekijk bericht
dat is afhankelijk van welke scooter je kiest,

de aerox is er niet in 4takt,
en een aerox met een andere uitlaat rijd alsnog makkelijk 1:25 of nog zuiniger (afhankelijk van hoeveel je met je gas speelt etc)

aerox zijn ZEER veel onderdelen voor te krijgen, eigenlijk alles wel, zowel optisch als motorisch, kwaliteit er van is zeker goed, 2e hands kunnen ze wel eens erg afgerard zijn,

maar als jij er 1 nieuw koopt en hier netjes mee om gaat zal je niet zomaar problemen tegen komen,
als je hem gaat opvoeren: neem ook een andere variateur, de variateur van een aerox is namelijk nogal slecht (qua prestaties)

als je hem koopt zou je ook gelijk de vario-ring door de dealer er uit kunnen laten halen, dan zal die gelijk rond de 55/
60 rijden, en trekt die mooier op, en is beter voor je scooter
Dankje!
Oke, nogsteeds zegge die onderdelen me niets ik ga denk binnenkort maar eens op een site kyken ofso met al die onderdelen, ik zag ook al in advertentie op site euroscooters ofso. Maar ik koop zowiezo geen 2e hands, mn ouders vinden dat zelfs niet gOed haha xd
De vario ring eruit halen , dat onthoud ik! Bedankt
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 16:59   #18
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Ga je een nieuwe Aerox kopen voor €2500?! Je weet dat het een ontwerp is van 15 jaar oud? Je weet dat het motorblok nog ouder is? En je weet ook dat Yamaha (lees: MBK) te lui is geweest om het ontwerp ook maar enigszins te moderniseren?

Vergelijkend warenonderzoek zou moeten uitwijzen dat je je zuurverdiende centjes beter in een moderne brommer kan steken en niet in zo'n retromodel. Als ik de Volkswagendealer zou binnenstappen, zou ik ook geen genoegen nemen met een Golf IV voor de prijs van een Golf VI.
Neem dan liever een leuke scooter uit de Piaggio-stallen, die zijn in ieder geval een stuk moderner. En als je echt slim bent neem je een Aziaat (Nee, geen Chinees), je koopt dan voor minder dan €2000 een goed uitgeruste en degelijke 4-takt scooter die lang meegaat en goedkoop is in gebruik.

Makkelijker kunnen we 't niet maken, wel leuker!
Heinz is offline  
Oud 07-05-2012, 17:54   #19
stagee6
BANNED

Erg leuke scooters, die ik ook zelf gehad heb zijn:
Piaggio zip 4t
Gilera runner 3
Op het moment rij ik aerox omdat ik het leuk vind om te sleutelen. De runner zat superfijn maar de draaicircel was erg groot. De zip ben ik nog steeds erg over te spreken, 1300 euro nieuw, lekker licht, leuk design en in 4 takt lekker zuinig.

Succes
stagee6 is offline  
Oud 07-05-2012, 19:03   #20
DarkKhay
Registered User

Bedankt jongens.
@Heinz, ik wist niet dat die scooter al 15 jaar oud is :S, maar ik vind deze wel de mooiste die ik tot nu toe gezien heb. En de Piaggo NRG vond ik ook heel erg mooi maar alle dealers zeiden dat die scooters eruit gingen.
Deze vind ik nogsteeds het mooiste met de zwart rood combinatie.
En ik blijf het bij een aerox houden want een Aerox vind ik zooo mooi ontwerp, ik vind een aziaat of een zipje niet mooi.
De Gilera Runner gaat wel vind ik , maar ik vind dan nogsteeds de Aerox het mooist.
Weten jullie misschien een aerox die goedkoper is dan dit model, en mooi?
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 19:08   #21
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Tja, wat is mooi? Schoonheid zit ook in de techniek en in de rijeigenschappen.

Heinz is offline  
Oud 07-05-2012, 19:10   #22
DarkKhay
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heinz Bekijk bericht
Tja, wat is mooi? Schoonheid zit ook in de techniek en in de rijeigenschappen.
ik vind toch wel datie qua uiterlijk er mooi uit moet zien
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 19:17   #23
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkKhay Bekijk bericht
ik vind toch wel datie qua uiterlijk er mooi uit moet zien
Dat kan wel zo zijn, maar als de concurrentie een beter en moderner product levert, zou ik het in jouw ogen iets mindere uiterlijk op de koop toe nemen. (Een raceplee is een raceplee, of er nu Aerox of Runner op staat.) Ik zou het vertikken om €2500 neer te leggen voor een inferieur product.

Heinz is offline  
Oud 07-05-2012, 19:22   #24
Coen
Omnomnom
Forum Teamleider

Coen's schermafbeelding

Perso Scoot: 4237
Ik heb het met mijn stomme kop zelf ook gedaan, 2010 model nieuw gekocht. Achteraf nooit moeten doen, aangezien er ongelofelijk veel aan is gesleuteld door mij. Mocht je hem nou helemaal standaard laten is dat 't geld nog wel waard, maar om 'm zoals ik heb gedaan compleet te versleutelen is zonde van je geld.

EDIT: Verder kun je qua blok bijvoorbeeld beter een Piaggio model kopen, of iets met een piaggio blok eronder. Minarelli staat er om bekend een oud blok te zijn met bijv. een waardeloze vario.
Coen is offline  
Oud 07-05-2012, 19:23   #25
DarkKhay
Registered User

Citaat:
Ik heb het met mijn stomme kop zelf ook gedaan, 2010 model nieuw gekocht. Achteraf nooit moeten doen, aangezien er ongelofelijk veel aan is gesleuteld door mij. Mocht je hem nou helemaal standaard laten is dat 't geld nog wel waard, maar om 'm zoals ik heb gedaan compleet te versleutelen is zonde van je geld.
En als ik nou zo'n model koop als ik liet zien voor 2500 euro en hem alleen wat sneller laten lopen en sneller accelereren, dan is het het geld toch ook nog waard?
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 19:40   #26
DarkKhay
Registered User

Overal zie ik trouwens deze scooter voor:
Prijs : € 2699.00

Ow nu zie ik hem op een site voor: € 2.609,00

Laatst gewijzigd door DarkKhay : 07-05-2012 om 19:49.
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 20:23   #27
RobVRox
Registered User

Dat verhaal van '15 jaar oud ontwerp en ouder blok met waardeloze vario (wat klopt)' hoor ik heel vaak. Maar ook ik heb een Aerox (2008, 2e hands) gekocht. Wat ze al eerder zeiden over de betrouwbaarheid van de Aerox: dit kan ik ook bevestigen.

Heb er nu ongeveer 13.000km opzitten en slechts 2x een grote beurt gehad. Van die km's heb ik er nu 1500 met snelle uitlaat opzitten (ong. 85 km/u). Ik heb die van mij af laten stellen bij een dealer en ben zeer tevreden.

Dus ik zou zeggen: als je zo weg bent van een Aerox en het geld je waard is, doe het dan! Ik heb er nog geen spijt van gehad en ik degene hier op het forum met een Aerox ook niet (althans, niet snel).

Succes met je aankoop en alvast (heel) veel km's toegewenst van mij

Geen fratsen.......C16
RobVRox is offline  
Oud 07-05-2012, 21:00   #28
DarkKhay
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobVRox Bekijk bericht
Dat verhaal van '15 jaar oud ontwerp en ouder blok met waardeloze vario (wat klopt)' hoor ik heel vaak. Maar ook ik heb een Aerox (2008, 2e hands) gekocht. Wat ze al eerder zeiden over de betrouwbaarheid van de Aerox: dit kan ik ook bevestigen.

Heb er nu ongeveer 13.000km opzitten en slechts 2x een grote beurt gehad. Van die km's heb ik er nu 1500 met snelle uitlaat opzitten (ong. 85 km/u). Ik heb die van mij af laten stellen bij een dealer en ben zeer tevreden.

Dus ik zou zeggen: als je zo weg bent van een Aerox en het geld je waard is, doe het dan! Ik heb er nog geen spijt van gehad en ik degene hier op het forum met een Aerox ook niet (althans, niet snel).

Wow heel erg bedankt man ik denk dat deze reactie tOch de knoop doorhakt om hEm te kopen, bedankt!
NOgsteeds vind ik t best veel geld , want met verzekering en rijbewijs enzo kom je wel op 4000 euro uit. Als.t nIe meer is
DarkKhay is offline  
Oud 07-05-2012, 21:53   #29
VESPA033
PARTYBEAT

Hoe bedoel je incl verzekeren op 4000?
VESPA033 is offline  
Oud 07-05-2012, 22:50   #30
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobVRox Bekijk bericht

Mijn Kymco van €1300 heeft nu 14.000 gelopen en de originele banden en remblokken zitten er nog onder. Dat zegt dus helemaal niets. Een Aerox zal best betrouwbaar zijn, maar dat is een goedkope Kymco ook. Het gaat erom dat je gewoon heel veel geld moet neerleggen voor een brommer die niet meer van deze tijd is. Carburatie, overbrenging, zitpositie, Piaggio heeft dat veel beter voor elkaar dan Yamaha. Waarom zou je zo gek zijn om dan toch voor de Aerox te gaan? Merkliefde maakt blind?

Heinz is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.