Scooter of auto-schadevrije jaren? - Het Scooter Forum
Michelin Winter banden

Ga terug   Het Scooter Forum > Algemeen > Scooters Algemeen

Antwoord

Discussietools
Oud 23-04-2013, 00:21   #1
ster100
Registered User

Scooter of auto-schadevrije jaren?

Bij het verzekeren van b.v. een nieuwe scooter, vraagt de verzekeraar altijd naar aantal schadevrije jaren. Ik neem aan dat dat op scooter-jaren slaat en niet op auto-jaren.
Ik heb nooit scooter gereden maar wel 40 jaar auto en schadevrij. Voor een paar euro per maand (lees ik) ben je al WA verzekert, klopt dat?
Hoe zit dit?
ster100 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 06:35   #2
WRX STI
Registered User

WRX STI's schermafbeelding

Klopt inderdaad, in ieder geval bij mijn verzekeringen.
De schadevrije jaren "neem je mee" naar de premie voor je scooter.
M'n bromscooter kost € 55,- en m'n snorscooter € 36,- per jaar. (beide WA)
WRX STI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 08:36   #3
thusyboy89
Temporarily banned

thusyboy89's schermafbeelding

het licht ook eraan welk bouwjaar en welk scooter en je leeftijd

mijn aerox staat op mn moeder(50 jaar) dr naam verzekerd en kost 130 euro per jaar gewoone WA verzekering

ohw yeah my muscles is burning babee! 118,6kg
thusyboy89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 09:10   #4
WRX STI
Registered User

WRX STI's schermafbeelding

Schadevrije jaren van je moeder ? Dat scheelt namelijk aanzielijk
op de premie.

Ook de regio waar je woont is trouwens van invloed.
WRX STI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 13:08   #5
koen0s
Registered User

mijn zip staat op mijn vaders naam (52 jaar) en een wa+ verzekering kost hem geloof ik 80 euro per jaar.
koen0s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 20:30   #6
NeverSSoft
Benelli 491

Volgens mij kan je enorm gezeik krijgen als jij een ongeluk maakt en de scooter staat niet op je eigen naam. Ik betaal 440 per jaar aan twee scooters WA verzekerd.

Trouwens ik had ook een vraagje kan je schadevrije jaren van je scooter meenemen naar je auto?
NeverSSoft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2013, 22:06   #7
krollie
User Registered

krollie's schermafbeelding

Perso Scoot: 79586
Vraag het je verzekeraar, de mijne ging alleen over de scooterjaren en mn autojaren telde niet mee.
Maar uit coulance wegens mijn schadevrije jaren met de auto begon ik wel op 50% en niet op nul ( auto had ik op max korting)

Oud 24-04-2013, 01:08   #8
koen0s
Registered User

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeverSSoft Bekijk bericht
Volgens mij kan je enorm gezeik krijgen als jij een ongeluk maakt en de scooter staat niet op je eigen naam. Ik betaal 440 per jaar aan twee scooters WA verzekerd.

Trouwens ik had ook een vraagje kan je schadevrije jaren van je scooter meenemen naar je auto?

dat probeert de verzekeraar je wijs te maken ja.
als je een ongeluk maakt en de scooter staat bijv. op je vaders naam verzekerd, omdat dit goedkoper is, maakt dit niets uit. pas na 3 of meer ongelukken door een ander persoon als de verzekeringsbetaler kan de verzekeraar gaan klagen en zul je het inderdaad moeilijk gaan krijgen.
koen0s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2013, 06:43   #9
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeverSSoft Bekijk bericht
Je kan enorm gezeik krijgen als jij een ongeluk maakt en de scooter staat niet op je eigen naam verzekerd is.
QFT! Pas er mee op!

Schadevrije jaren kan je vaak wel meenemen, ook van scooter- naar autoverzekering. Kijk goed rond en lees de polisvoorwaarden, het kan echt veel geld schelen.

Makkelijker kunnen we 't niet maken, wel leuker!
Heinz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2013, 06:46   #10
Heinz
De ambtenaar.
Forum Moderator

Heinz's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koen0s Bekijk bericht
dat probeert de verzekeraar je wijs te maken ja.
als je een ongeluk maakt en de scooter staat bijv. op je vaders naam verzekerd, omdat dit goedkoper is, maakt dit niets uit. pas na 3 of meer ongelukken door een ander persoon als de verzekeringsbetaler kan de verzekeraar gaan klagen en zul je het inderdaad moeilijk gaan krijgen.
Bij een kleine blikschade zal er waarschijnlijk geen haan naar kraaien. Maar als jij iemand blijvend invalide rijdt, komt er echt wel een onderzoek. En dan is de verzekering opeens niet zo lief meer...

Geef je in ieder geval op als regelmatige bestuurder. Hier nog een leuk topic over dit onderwerp: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489

Makkelijker kunnen we 't niet maken, wel leuker!
Heinz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2013, 10:46   #11
FabianGTI
Registered User

FabianGTI's schermafbeelding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heinz Bekijk bericht
Bij een kleine blikschade zal er waarschijnlijk geen haan naar kraaien. Maar als jij iemand blijvend invalide rijdt, komt er echt wel een onderzoek. En dan is de verzekering opeens niet zo lief meer...

Geef je in ieder geval op als regelmatige bestuurder. Hier nog een leuk topic over dit onderwerp: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489
Klopt helemaal wat je zegt, probeer altijd je spullen op je eigen naam te verzekeren
Tuurlijk is het wat duurder in het begin, maar je hebt er profeit van als je auto gaat rijden

Wanneer er een ongeluk gebeurd waarbij ook letsel is, wordt er een onderzoek ingesteld en wordt zelfs vaak de omwonenden gevraagd wie er op de scooter zat en of dat vaker gebeurd

Een verzekering doet er alles aan om zo min mogelijk (lees : niets) uit te betalen, dit geldt voor mensen met een verzekering op een andere naam, of mensen met een flink opgefokte bladblazer

Iedereen moet het zelf weten, maar niemand heeft zin om de komende 50 jaar nog schade af te betalen, want jah, als je niet goed bent verzekerd is het duur, heel duur!

Enne, qua kosten, ik betaal nu 8 euro per maand voor de scooter (WA + Opzittenden), kan toch niet op tegen de 140 euro per maand All Risk voor m'n auto

DAILY: Peugeot 106 Roland Garros (1993)
PROJECT: Subaru Impreza WRX (2005)
FabianGTI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-04-2013, 23:39   #12
krollie
User Registered

krollie's schermafbeelding

Perso Scoot: 79586
Ik kon bij Unive mijn schadevrije jaren van mijn auto ( meer als 20 jaar) NIET meenemen naar mijn scooterverzekering omdat dit een andere "groep" verzekeringen was, zelfs van mijn motor ( ook al een jaartje of 10 minimaal) telde er niet in mee.
Toen ik daar boos op reageerde en ze duidelijk maakte dat ik alle verzekeringen bij Unive had lopen wilde ze ineens wel iets doen, ze gingen naar 50% no-clam toe, maar ik heb er wel voormoeten zeuren.

daarom.... vraag het de verzekering, deze zal je aangeven wat je wel en niet mag meetellen.
trouwens, Unive is niet duur, zeker als je al een bepaalde leeftijd hebt overschreden

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.