Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kymco Agility 4-Takt (Snor) start af en toe niet / stottert tijdens rijden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kymco Agility 4-Takt (Snor) start af en toe niet / stottert tijdens rijden

Hallo,

Ik heb een Kymco Agility 4-takt snoruitvoering. Sinds ik hem heb stottert hij wat tijdens het rijden. Hele tijd een beetje inhouden dan weer loslaten, weer inhouden, loslaten enz....dat dan heel snel achter elkaar. Rijdt dus niet echt fijn.

Ik dacht, misschien is de carburateur vuil, heb die er dus tussen uit gehaald, helemaal schoon gemaakt, weer teruggeplaatst, scooter startte meteen en weer mee gereden. Helaas was het euvel nog steeds niet verholpen.

Dus weer de carburateur er uit gehaald, alles nogmaals goed nagekeken, echt alles schoon geblazen met de compressor. Weer teruggeplaatst en toen begon het probleem.
    Scooter startte niet meer. Startmotor draait prima rond , en af en toe wilt ie ook wel aanslaan, maar hij pakt dan niet door, zodat ie stationair blijft lopen.
    Heel af en toe start hij wel (ik geef dan volgas tijdens het starten), hij blijft dan ook stationair lopen, dan rijd ik een stuk. Ik zet hem uit. Start ik hem dan meteen weer, dan start hij ook weer, laat ik hem een paar uur staan en start dan weer, dan begint het probleem weer van voor af aan. Dus startmotor draait rond, maar hij pakt niet op.

Ik heb de bougie nagekeken, die is nog in prima staat (is ook vorige maand vervangen). Heb luchtfilter ook schoongemaakt.

Carburateur krijgt ook benzine, als ik de slang er af haal , dan sijpelt er ook wat benzine uit en tijdens het schoonmaken van de carburateur zat er ook allemaal benzine in.

Wat kan dit nog meer zijn ? Misschien probleem met de elektrische choke ? Iemand nog andere suggesties / ideeen ?

Is nu heerlijk weer, wil er graag op rijden, maar ik weet nu even niet waar ik de oplossing moet zoeken.

Grote kans dat er een Vacuumslang lek is / gescheurd is.,of ergens valse lucht.
    Vragen op het Forum plaatsen a.u.b , en niet via Pm

Comment

Iemand nog suggesties ?

Comment

Zo, ik kan weer foto\\\'s uploaden, dus even nogmaals het verhaal:

Scooter start dus niet, startmotor draait rond, soms wilt ie echt aanslaan , maar dan pakt ie niet op.

Wat heb ik gecontroleerd/vervangen :

- nieuwe CDI
        - nieuwe accu
        - carburateur verschillende keren helemaal schoongemaakt met perslucht, ook de sproeiers (zit nu maatje 80 in)
        - alle stekkertjes e.d nagekeken, zitten allemaal goed vast.
        - zit benzine genoeg in de tank
        - bougie gecontroleerd of die vonkt, dat die.
        - benzineleiding gecontroleerd, doet het ook. Komt benzine uit het slangetje als ik die van de carburateur haal en en zit ook benzine in de carburateur.

Het hele probleem is dus begonnen, toen ik de carburateur voor de 2e keer helemaal heb schoongemaakt, sindsdien wilt ie (op 2x na) niet starten.
        Heb de 2e keer precies hetzelfde gedaan als de 1e keer en toen startte hij meteen, maar stotterde nog een beetje rond de 25-30 km/h.
        Wilde dus weer de carburateur schoonmaken, ook gedaan, weer alles teruggeplaats en sindsdien heb ik het probleem.

Scooter is met pijn en moeite 2x gestart en kon er ook op rijden. Daarna uit gezet en hij startte niet meer.

Ben al 2 weken aan het zoeken naar oplossingen (tussen alle bedrijvigheden door), maar ik wordt er niet wijs uit.

Heb dus vanmorgen weer de carburateur losgehaald :

Nu zitten er dus 2 slangetjes aan de carburateur , 1 x de overloop (denk ik):

En de 2e is een lange slang :

Als ik de carburateur weer monteer, heb ik 2 slangen die los liggen.
        1x dus die van de carburateur en 1x een slang vanaf de tank (maar dat is de tankonluthting wat ik heb ontdekt op internet.

Ik vermoed dus ook dat die slang van de carburateur ergens in moet, maar waar ?

Vacuumslangen die met elkaar verbonden zijn via T-stuk , die zitten netjes vast zoals ik 2 posts geleden geschreven heb, daar kan ik niks aan veranderen.
        1x aangesloten op spruitstuk, 1x op benzinegedeelte en 1x ergens onder de scooter.

Dus kom ik toch weer uit op die slang van de carburateur...waar moet die naar toe ?

Comment

Is het inmiddels gelukt met je slangen? ik ken je carb persoonlijk niet, maar houd er rekening mee dat er een paar slangen zijn die niet echt van belang zijn, zoals overloop/overstort en laten leeg lopen van je carb voor onderhoud. Elec choke kan roet in het eten gooien, en niet goed op en neer gaan en dus de choke opening niet goed afdichten. Weet wel dat een luchtfilter die ergens valse lucht trekt voor rare dingen kan zorgen. Heb jij je membraam van CVT al gechecked? Dat is de membraam die onder de goudkleurige deksel zit, kijk of er geen klein gaat in zit, houd er rekening in dat de gasschuif die aan het membraam zit heel soepel moet kunnen bewegen. Verders kijk of je gasschuif mooi opent tegelijk met de gasklep. Als dit niet het geval is dan heb je last van valse lucht, membraam lekkage of een niet goed werkende luchtfilter.

Comment

Working...
          X