Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4Takt vraagjes + chat topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Patriek
    started a topic 4Takt vraagjes + chat topic

    4Takt vraagjes + chat topic

    Hier een topic t.b.v het spuien van je gal over de aanpassingen van je 4 takt, toekomstplannen, en de algemene praat eromheen.

    Laat het duidelijk zijn dat dit geen "offtopic chat" topic is. Het gaat hier dus om 4takt scooters en brommers, niet over 2takt, auto's, prive zaken etc... Daar zijn andere plekken op het forum voor. Tegen het posten van offtopic / loze posts, emoticon posts, spam posts, flame posts en ander policy overschrijdend gedrag is bij deze gewaarschuwd, zo niet wordt je beloond met een warning/ban.

    Houd het gezellig en houd het leuk, dan houden we deze erin!
    Last edited by Aidix; 23-03-2014, 11:15.

  • Karimsd
    replied
    Yoo goeiedag ik heb een vraagje ! Ik heb een sym xpro 50cc en wil hier graag een sneller/sterker blok onder gooien (125cc?) vraag me af welk blok hieronder past zonder aanpassingen/lassen vooral, en hoe je dat zelf kan zien (wel zo makkelijk om te weten voordat je een blok koopt toch!) Zouden jullie me hiermee kunnen helpen? Mvg!

    Leave a comment:


  • Amitvats007
    replied
    Hi Everyone,

    I am planning to buy a new bike in 2019. Can you suggest some good bikes under 2 lakhs?

    I found some bikes here - ​https://autoportal.com/newbikes/bike...k-in-india-bf/
    Source -
    Bajaj Pulsar Price in India is Rs. 66,989 – 1.38 <span class=\"Lakhs symbol-to\">Lakhs</span> on 8 October 2018. Check out Pulsar Images ✭ Mileage ✭ Specifications ✭ Features ✭ Variants ✭ Colours at AutoPortal.com

    Leave a comment:


  • peewee60
    replied
    Hallo iedereen,

    ben nieuw hier dus forgive me als er iets fout gaat ;-)

    ik heb een 4-takt gy6 snorscooter (capri model / vespa look a like) met 50cc blok, 80 cc cilinder + kop, 24 mm carb. + spruitstuk, normale luchtfilter met op afstand bedienbare cdi.
    deze liep met gemak 75 kruis- en 85 topsnelheid en er was absoluut niets mis met rijden.

    koppeling, variateur, rolletjes en snaar waren versleten, dus beurt laten doen. Tevens de rotte uitlaat vervangen door een nieuwe.

    hierna alles weer in elkaar gezet met hetzelfde materiaal, maar nu nieuw natuurlijk. Bleek dat de scooter behoorlijk beter trok, maar de top kwam niet boven de 65 uit. Hij maakte hetzelfde toerental nu bij 65 als eerder bij 85. Bij 65 was het echt niet verder en je voelde ook dat het "op" was

    vervolgens van 7gr rolletjes naar 11 gr gegaan. Trekkracht natuurlijk iets minder, maar nog steeds beter dan vóór de beurt. De top nét tegen de 70.
    hierna de oude trekveer geïnstalleerd en nu loopt ie 70 waar hij vóór de beurt dus 85 haalde. Ook weer met een hoog toerental, maar nu staat hij niet zo star tegen de top aan en zou hij wel verder willen.

    ik weet dat 4-takt niet zo makkelijk is op te voeren als 2-takt, dus dat hoef ik niet te weten.
    het enige is of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt, nieuw materiaal gemonteerd en slechter lopen, en wat ertegen is gedaan

    alvast bedankt voor de reacties
    Peter

    Leave a comment:


  • martin1956
    replied
    Hoi,
    Ik heb ook een 4 tact ( Kymco Agility 12 Inch )
    Daar heb ik een echte 80 CC + bij behorende kop en snelle Nokkenas op gezet,
    Op de GPS met wind mee haalt ie 86 a 87 bij 9000 + toeren.
    Tegenwind komt ie toch nog richting de 80 ( 77 / 78 ) en dan heb ik er een windscherm op zitten.
    Ik heb er ook pas een digitaal dashboard op gezet ( chinees apparaat ) Na veel gekloot heb ik hem nu zover dat ie 1 km afwijkt ten aanzien van mijn GPS.
    Ben super blij met die 80 CC kit, hij is lekker snel en heeft een mooie zware brom uit de uitlaat.
    Optrekken vanuit stilstand duikt meteen naar de 7000 toeren en blijft daar tot ongeveer de 70 KM en dan loopt geleidelijk op naar de 9000 + toeren
    Totaal geen dip.

    Groetjes Martin

    Leave a comment:


  • frenkiesee
    replied
    wat hebben jullie over het blokje van een sym symphony 50 sr te meldden?

    Leave a comment:


  • Brute-Force
    replied
    zuiger veren en Olie schraapveer juist gemonteerd ?

    Leave a comment:


  • sander12521
    replied
    beste leute,

    paar weken geleden heb ik een 65cc naraku cil onder mijn speedfight 3 geknald. in principe goed gegaan maar ik heb nu last van olie die via de carterontluchting mijn scoot verlaat. Er zit dan zo\'n geel slangetje aan en een aansluiting op de luchtinlaat. op het moment dat de gele slang vol zit (wat al bijzonder snel gebeurt) gaat hij dus olie in de cilinder pompen wat resulteert in een niet zo fijn rijdende scooter. als ik de slang van de luchtinlaat haal gaat de ie hoger stationair lopen. zou het dus aan de zuigerveren kunnen liggen, en dat er veel meer druk in het carter komt waardoor olie wordt mee geblazen?

    alvast bedankt!

    Leave a comment:


  • Brute-Force
    replied
    Geloof het of niet..... Vol gegooit met BP Ultimate... en Scooter komt op stoom ... gisteren ff paar X door Heinenoord Tunnel geknalt.... 78 op de Teller, en ik kan er nog meer uithalen... ff Rommelen met Rollen en sproeier.

    Leave a comment:


  • Brute-Force
    replied
    Oude blok moet ik nog open maken , ik denk klep verbrand/ weggebrand , de bougie is i.i.g weggebrand.

    Ik kon een blok kopen van een schade scooter voor een leuke prijs, nu ben ik net zo veel kwijt als repareren, + ik heb een jong blok

    Leave a comment:


  • e.j.kanis
    replied
    tja elk blok is weer anders natuurlijk weet je trouwens wat er met je oude aan de hand was?
    speedfight heb ik mooie herinneringen aan heb de 1 en de 2 gehad allebei liepen ze met 50 cc harder dan 100 alleen de 2 heb ik later 125cc onder gezet daarna werd hij gesloopt.

    Leave a comment:


  • Brute-Force
    replied
    Vandaag een vers blok onder mijn Speedfight 3 gemonteerd , een paar weken geleden het blok om zeep geholpen .

    Heb nu een vers blok er onder wat 5500 Km gelopen heb , draaid als een naaimachine, wat een verschil zeg met het vorige blok,(rustiger) alleen issie nog niet voorruit te branden... 70 km/h op de teller... zal wat met de rollen moeten gaan spelen denk ik.

    Ben blij dat de Speedfiets weer rijd ... wat een gemis zeg.

    Leave a comment:


  • Row
    replied
    weet iemand nog iets op die 4takt aerox injectie? of is nieuwe onderdelen kopen de enigste optie om haar op te voeren
    zie vorige pagina (huidige digitale snelheid 64) kan wat oplopen aflopen ivm wind mee of tegen
    wil m echt net wat sneller hebben 70 of 80...

    edit:
    en sneller optrekken wil ik ook graag maar dan niet ten koste van de max snelheid het liefst allebij
    net ff wat feller net ff wat sneller
    Last edited by Row; 03-08-2016, 12:32. Reden: bijvoeging again..

    Leave a comment:


  • Row
    replied
    @ ejkanis er zijn toch van die boortjes tekoop die je erin draait enzichzelf vastdraaien waardoor je vervolgens daarmee de schroef/bout eruit kan draaien?
    heb het op tellsell voorbij zien komen....zou met een haakse boor er makkelijk bij kunnen komen ....kost je wel de bout maar niet de rubber

    niet ideaal deze maar is een optie...
    zo 0punt apparaatje op scooter zodat je er veilig aan kan lassen zonder dat alles doorbrand...
    stukje staal aan de bout hechten met een basis electrode (dek wel even de rubber af met iets brandwerends oude werkhandschoen ofzo)
    nu draai je deze zo los...mocht deze knappen....dan zit je met een duurder probleem

    beter nieuwe rubbers halen... en verhitting zeker een kans geven
    dat knappen wil je niet...het is niet altijd mogelijk om uit te boren en groter draad te tappen...ivm wanddikte
    Last edited by Row; 03-08-2016, 12:24. Reden: bijvoeging

    Leave a comment:


  • e.j.kanis
    replied
    ja dat gebruik ik ook bij auto\'s ideaal spul maar deze waren nog nooit los geweest

    Leave a comment:

Working...
X