Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4Takt vraagjes + chat topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Patriek
    started a topic 4Takt vraagjes + chat topic

4Takt vraagjes + chat topic

Hier een topic t.b.v het spuien van je gal over de aanpassingen van je 4 takt, toekomstplannen, en de algemene praat eromheen.

Laat het duidelijk zijn dat dit geen "offtopic chat" topic is. Het gaat hier dus om 4takt scooters en brommers, niet over 2takt, auto's, prive zaken etc... Daar zijn andere plekken op het forum voor. Tegen het posten van offtopic / loze posts, emoticon posts, spam posts, flame posts en ander policy overschrijdend gedrag is bij deze gewaarschuwd, zo niet wordt je beloond met een warning/ban.

Houd het gezellig en houd het leuk, dan houden we deze erin!
    Last edited by Aidix; 23-03-2014, 11:15.

• martin1956
    replied
    Hoi,
    Ik heb ook een 4 tact ( Kymco Agility 12 Inch )
    Daar heb ik een echte 80 CC + bij behorende kop en snelle Nokkenas op gezet,
    Op de GPS met wind mee haalt ie 86 a 87 bij 9000 + toeren.
    Tegenwind komt ie toch nog richting de 80 ( 77 / 78 ) en dan heb ik er een windscherm op zitten.
    Ik heb er ook pas een digitaal dashboard op gezet ( chinees apparaat ) Na veel gekloot heb ik hem nu zover dat ie 1 km afwijkt ten aanzien van mijn GPS.
    Ben super blij met die 80 CC kit, hij is lekker snel en heeft een mooie zware brom uit de uitlaat.
    Optrekken vanuit stilstand duikt meteen naar de 7000 toeren en blijft daar tot ongeveer de 70 KM en dan loopt geleidelijk op naar de 9000 + toeren
    Totaal geen dip.

Groetjes Martin

Leave a comment:

• frenkiesee
    replied
    wat hebben jullie over het blokje van een sym symphony 50 sr te meldden?

Leave a comment:

• Brute-Force
    replied
    zuiger veren en Olie schraapveer juist gemonteerd ?

Leave a comment:

• sander12521
    replied
    beste leute,

paar weken geleden heb ik een 65cc naraku cil onder mijn speedfight 3 geknald. in principe goed gegaan maar ik heb nu last van olie die via de carterontluchting mijn scoot verlaat. Er zit dan zo\'n geel slangetje aan en een aansluiting op de luchtinlaat. op het moment dat de gele slang vol zit (wat al bijzonder snel gebeurt) gaat hij dus olie in de cilinder pompen wat resulteert in een niet zo fijn rijdende scooter. als ik de slang van de luchtinlaat haal gaat de ie hoger stationair lopen. zou het dus aan de zuigerveren kunnen liggen, en dat er veel meer druk in het carter komt waardoor olie wordt mee geblazen?

alvast bedankt!

Leave a comment:

• Brute-Force
    replied
    Geloof het of niet..... Vol gegooit met BP Ultimate... en Scooter komt op stoom ... gisteren ff paar X door Heinenoord Tunnel geknalt.... 78 op de Teller, en ik kan er nog meer uithalen... ff Rommelen met Rollen en sproeier.

Leave a comment:

• Brute-Force
    replied
    Oude blok moet ik nog open maken , ik denk klep verbrand/ weggebrand , de bougie is i.i.g weggebrand.

Ik kon een blok kopen van een schade scooter voor een leuke prijs, nu ben ik net zo veel kwijt als repareren, + ik heb een jong blok

Leave a comment:

• e.j.kanis
    replied
    tja elk blok is weer anders natuurlijk weet je trouwens wat er met je oude aan de hand was?
    speedfight heb ik mooie herinneringen aan heb de 1 en de 2 gehad allebei liepen ze met 50 cc harder dan 100 alleen de 2 heb ik later 125cc onder gezet daarna werd hij gesloopt.

Leave a comment:

• Brute-Force
    replied
    Vandaag een vers blok onder mijn Speedfight 3 gemonteerd , een paar weken geleden het blok om zeep geholpen .

Heb nu een vers blok er onder wat 5500 Km gelopen heb , draaid als een naaimachine, wat een verschil zeg met het vorige blok,(rustiger) alleen issie nog niet voorruit te branden... 70 km/h op de teller... zal wat met de rollen moeten gaan spelen denk ik.

Ben blij dat de Speedfiets weer rijd ... wat een gemis zeg.

Leave a comment:

• Row
    replied
    weet iemand nog iets op die 4takt aerox injectie? of is nieuwe onderdelen kopen de enigste optie om haar op te voeren
    zie vorige pagina (huidige digitale snelheid 64) kan wat oplopen aflopen ivm wind mee of tegen
    wil m echt net wat sneller hebben 70 of 80...

edit:
    en sneller optrekken wil ik ook graag maar dan niet ten koste van de max snelheid het liefst allebij
    net ff wat feller net ff wat sneller
    Last edited by Row; 03-08-2016, 12:32. Reden: bijvoeging again..

Leave a comment:

• Row
    replied
    @ ejkanis er zijn toch van die boortjes tekoop die je erin draait enzichzelf vastdraaien waardoor je vervolgens daarmee de schroef/bout eruit kan draaien?
    heb het op tellsell voorbij zien komen....zou met een haakse boor er makkelijk bij kunnen komen ....kost je wel de bout maar niet de rubber

niet ideaal deze maar is een optie...
    zo 0punt apparaatje op scooter zodat je er veilig aan kan lassen zonder dat alles doorbrand...
    stukje staal aan de bout hechten met een basis electrode (dek wel even de rubber af met iets brandwerends oude werkhandschoen ofzo)
    nu draai je deze zo los...mocht deze knappen....dan zit je met een duurder probleem

beter nieuwe rubbers halen... en verhitting zeker een kans geven
    dat knappen wil je niet...het is niet altijd mogelijk om uit te boren en groter draad te tappen...ivm wanddikte
    Last edited by Row; 03-08-2016, 12:24. Reden: bijvoeging

Leave a comment:

• e.j.kanis
    replied
    ja dat gebruik ik ook bij auto\'s ideaal spul maar deze waren nog nooit los geweest

Leave a comment:

• stoyanov
    replied
    Bizar idd. Maar vergeet niet dat een remklauw ontzettend op zijn kloten krijgt.
    Warm worden/afkoelen etc.
    Water, zout, zand....
    Ik heb speciaal hiervoor een potje kopervet in huis.

Leave a comment:

• e.j.kanis
    replied
    oke die heb ik niet.
    vandaag even geprobeerd de inbus boutjes eruit te krijgen maar heb besloten de boel weg te gooien en gewoon een nieuwe remklauw erop zetten belachelijk dat ze die kleine boutjes zo idioot vast draaien snap wel dat het niet los mag gaan maar een beetje locktite houdt het prima op zijn plek. dan krijg je het ook nog es fatsoenlijk los

Leave a comment:

• frenkiesee
    replied
    nee ik zocht een originele begrensde 45km agility

Leave a comment:

Working...
X