Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sym Fiddle 2 2018 EURO4

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Sym Fiddle 2 2018 EURO4

Beste mede scooterfreaks,

Ik ben sinds een weekje de bezitter van een Sym Fiddle 2 2018 4 takt Euro 4.

Ik kan online weinig informatie vinden over deze scooter wat betreft opvoeren of zuiniger laten rijden, allicht omdat dit model pas net op de markt is.

Kan iemand hier aangeven welke begrenzers deze scooter heeft en welke aanpassingen aan te bevelen zijn die de topsnelheid met maximaal 5 tot 10 km omhoog brengen?

En bij voorkeur aanpassingen die zo min mogelijk verdere aanpassingen vereisen.

Heeft dit type scooter een varioring bijvoorbeeld?

En kan deze veilig verwijderd worden zonder verdere aanpassingen?

Indien het antwoord op deze vraag ja is dan zou mijn vraag al volledig beantwoordt zijn aangezien in mijn ervaring bij een aerox dit hem een flink stuk zuiniger maakte

Ik hoop dat iemand me een sluitend antwoord kan geven.

Overigens loopt mijn scooter op dit moment zowel op teller als gps exact 45 en geen kilometer harder, dit zou ik toch graag richting de 50/55 krijgen.

greets

Ik denk dat je blij mag zijn dat als je de vario ring eruit hebt dat hij 2 a 3 km harder gaat.. Die varioring zit er tegenwoordig alleen erin om paar kilometers te corrigeren (om precies bij 45km uit te komen.) De hoofd zakelijk begrenzing zit in de ECU unit.. Met software kan de fabrikant zo instellen hoeveel toeren dat ding mag maken.. En daar houd hij dan ook precies bij op.. Maar goed dat krijg je als je een euro 4 scooter koopt.. Ze hebben allemaal het zelfde probleem.. Denk dat je op dit moment nog beter af bent met de yamaha aerox 4.
    Oorspronkelijk geplaatst door stoyanov
    Ik werk alleen aan kouwe motoren en hete vrouwen....

Comment

Ik heb de Mio 50i en merk dat er een varioring in zit maar ook dat hij elektronisch begrenst wordt.
      Bij het heuvel op rijden maakt hij toeren bij om zo toch zijn maximum snelheid te halen. Dus ik probeer tijdens het rijden de rem langzaam in te knijpen waarna hij hij iets langzamer gaat rijden, dan laat ik de rem los en trekt hij ineens zo\'n 4km verder door dan de max. Hierna grijpt direct elektronica in en merk je dat hij op de onsteking begrenst waarna hij rond zijn max weer netjes ronddraait.
      Lijkt mij gene ingewikkelde software voor nodig, wachten is op een kastje dat op de ODB poort geplugd kan worden.

Comment

Working...
      X