Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn yamaha aerox 2t 2014 komt 7 maanden stil te staan

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mijn yamaha aerox 2t 2014 komt 7 maanden stil te staan

ik ga een tijdje naar het buitenland voor school zijn er nog tips om hem goed te bewaren zodat ik weinig problemen heb als ik weer terug kom
    Ik ga al de tank leeghalen, maar zijn er verder nog dingen die ik eraf of eruit moet halen. de scooter wordt ergens opgeslagen dus hij wordt niet om de zoveel tijd gestart!

Hi sem,
    Ik vaar voor mijn werk en ga elke 6 weken voor 6 weken weg. Ik doe altijd de volgende zaken;

Benzinetank doe ik altijd juist voltanken. Des te voller de tank, des te minder lucht erin zit, en des te minder je tank kan corroderen (roesten) aan de binnenkant. Als ik voor 5-6 maanden weg ga doe ik er ook altijd een benzine additief bij (wynn\\\'s petrol plus treatment). Deze is voor 10 euro te kopen bij de gamma of halfords en zorgt ervoor dat de stilstaande benzine van betere kwaliteit blijft.

Maak de scooter goed schoon zodat vuil/vliegjes niet 6 maanden lang aan je kappen vastplakken.

Zet je banden goed op spanning en probeer de banden in de lucht te houden, dit zorgt ervoor dat je geen vlakke plekken op je banden krijgt. Kan je doen door iets hoogs onder je motorblokje te leggen zodat de voorband van de grond komt.

Smeer staal framewerk in met wat wd40, ook tegen het roesten.

Haal je accu eruit en koop een druppellader, heb ik zelf op de webshop van lidl besteld. Leg deze gedurende 7 maanden aan de acculader, dit zorgt ervoor dat je geen nieuwe accu hoeft te kopen als je terug komt.

Je kan er eventueel een motorhoes omheen doen, afhankelijk van hoe zuinig je erop bent.

Ik hoop dat je er wat mee kunt! Succes
    Last edited by Stuurmanchris; 03-10-2018, 14:11.

Comment

Working...
    X