Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

​Aerox sprinter: Hoe geluid dempen? Of setup veranderen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ​Aerox sprinter: Hoe geluid dempen? Of setup veranderen?

Hallo iedereen
    Ik ben hier nieuw op deze forum. En ik zou mij graag even willen voorstellen.
    Ik ben Hokkie, 23 jaar en ik kom uit BelgiŽ. En dit is ondertussen mijn 4de Aerox . Maar dit keer wel een motor rox
    Dus sinds vorig weekend heb ik een nieuwe 100cc motor aerox gekocht die al omgebouwd is naar een 50cc motorblok met waterkoeling en Dragster Subframe Extension...
    Met als setup:
    cilinder: malossi mhr 7T
    uitlaat: yasuni c16
    carburateur: Stage 6 24mm black edition pwk
    Luchtfilter: Malossi powerfilter E13 (rode spons)
    ontsteking: hpi rotor 2006
    krukas: power 1
    vario: malossi overrange
    koppeling: stage6
    inlaatset: stage 6 spruitstuk + wig
    riem: malossi overrange V-snaar
    sproeier: 122
    Rollen 3.7

Hij trekt wel goed op. Hij rijdt ook gewoon heerlijk.
    Maar alleen kijkt iedereen mij echt vies aan op straat.
    Maarja... ik denk dat het ook wel logisch is met zo\'n setup.

Nu mijn vraag:
    Wat moet ik juist allemaal veranderen om het geluid wat zachter te maken?
    Maar ik wil nog steeds zoveel mogelijk vermogen behouden. Dus zo weinig mogelijk veranderen
    Maar ik vrees er voor: hoge toeren => luid

Aan wat had ik zo al gedacht:
    Ik heb tog al wat research gedaan.

1) Het eerste wat ik aan dacht, was powerfilter veranderen naar luchtfilter of misschien een kartingfilter:
    https://www.motorkit.com/nl/luchtfil...lter-mini.html
    Maar het probleem is ook dat de luchtfilter aansluiting aan de carbu 49mm is, dus ik vond er ook geen luchtfilter voor.
    Zijn er misschien andere (power)filters dat minder geluid maakt? Het is ook niet zo makkelijk te vinden met een maatje 49mm.
    Zal een kartingfilter helpen? Of is die veel te groot om aan mijn carbu te hangen?

2) Moet ik misschien de cilinder tog maar veranderen? Wat raden jullie mij dan aan?
    Ik dacht zelf aan stage 6 racing of SportPro? Wat zijn de verschillen?
    Ik had verder ook wel getwijfeld aan de Topperformance due+ (roze top), maar daar is geen 12pen zuiger te verkrijgen. Dus moet ik speciaal Ä60 voor uitgeven... :/

Nog ťťn laatste ding:
    Er wordt niet elke dag met deze rox gereden. Het is gewoon voor af en toe op een zonnige dag rond te cruisen/scheuren.
    Maar dan nog wil ik niet zo vies aangekeken worden door iedereen :p

Alvast bedankt voor jullie tips/ antwoorden!

Je hebt een mooi setup. Zou jammer zijn als je alleen op basis van geluid je hele setup gaat veranderen, vooral je gezien er af en toe mee rijdt.
    Maar als je puur aan dB wilt verlagen dan denk ik dat je het bij je uitlaat beter kan zoeken. Je zou misschien heel simpel kunnen beginnen met het gebruiken van een uitlaat wrap? Dat kan misschien 2 dB schelen.

Een luchtfilter vervangen naar een dichte versie omdat het geluid te hard is, kan helpen maar dan zul jij je setup er op moeten aanpassen. En effect is echt niet zo groot als soms beweerd wordt.

Kijk trouwens naar je uitlaat en pakkingen. Als alles goed dicht is kan dat weer 1 of 2 dB schelen.

Comment

Dag Seniox.
      Bedankt voor jouw reactie. Er stond eerst een C21 onder, deze heb ik ondertussen veranderd naar C16. Het klinkt wel ietsje zachter, maar niet veel.
      Ik heb vandaag nieuwe pakking en demperwol ingestoken. het klinkt nog steeds veel te luid :p
      Welke luchtfilter (49mm) raadt u mij aan? Als ik luchtfilter verander. Dan neem ik aan dat ik alleen sproeier moet afstellen? Of moet er verder nog iets afgesteld worden?

Comment

je hebt een motor scooter en je zet daar een sprint blok onder.. dat is het probleem

wil je normaal rijden op de weg dan zet je 100cc terug daar op
        180cc of 70cc of 50cc en opgevoerd.. even illegaal he

Comment

HI,

Je kunt je powerfilter naar je buddy verplaatsen door een langere slang te gebruiken. Bij je aerox heb je waarschijnlijk in je buddy gezaagd om je carburateur naar achter te plaatsen, dus met een slang naar je buddy verplaatsen moet iets helpen.
          Je kunt proberen om er een andere uitlaat op te lassen (van een 125cc 2-takt scooter oid?)
          Je kunt het demperwol van je C16 vervangen (tenzij je deze nieuw kocht)

Succes
          autowheely's op een snorscooter is atlijd fijn toch

Comment

Working...
          X