Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3d geprint Carter

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 3d geprint Carter

Ik wou eens kijken of het werkte. Hiermee kan je makkelijk wijzigingen doorvoeren in het karter en vrij snel testen of het positieve of negatieve resultaten geeft.

De test was duidelijk niet ideaal. Cilinder geen compressie, carb niet goed afgesteld; ontsteking op het oog afgesteld. (en ze viel uit elkaar na 1 minuut)
    Zero fucks given all the way. Blok stak ineen met hamer en pakking.
    De zoektocht naar meer informatie...

En hier is de 1ste test

Comment

Misschien ook even wat verduidelijking bij het 3d printen. Dit is geprint in PLA plastiek. Het makkelijkste en goedkoopste om te printen.
      2 a 3 motorblokken kan ik printen met 1 rol van 20euro. Printen duurt 8 uur per helft van carter en komt er zo goed uit als je hebt getekend natuurlijk.

Nadelen: temperatuur en brandstofgevoelig. Testen met een luchtgekoeld blok is zeker geen topper; maar eerst testen wat meteen in de vuilbak mag.

Voordelen: Als je het kan bedenken en tekenen; kan je het ook maken.

Dit blok heeft een krukas van minarelli verticaal. Cilinder en inlaat mina horizontaal.
      Inlaat heb ik meteen ook anders gezet.

Volgend werk is cilinder en ontsteking demonteren en deftig ineen steken.

Comment

Voorbije dagen een nieuwe stator uitgetekend; voor stevigheid van de ontsteking. Met gyproc vijzen was geen goeie oplossing.
        Morgen onderdeel afdrukken.

Volgend blok ga ik ook iets anders maken voor cilinder vast te maken. Komende test zal dit met sergeanten bij elkaar gespannen worden. Maar een beter oplossing is 4 stangen in het blok lijmen zodat de cilinder op plaats blijft om daarna gewoon draadstangen langs het blok te laten lopen die de cilinder duwen op het blok.

Comment

Gestart met de nieuwe ontsteking; maar niet goed kwa carbu afstelling.
          Ik heb het blok dan maar eens op druk gezet; en dat was dus niet in orde.
          Het blok heeft verlies langs de poriŽn van het plastiek.

In begin was er een silicone laag langs binnenzijde gezet; maar die hechte niet goed en had ik eruit gehaald.

Dus volgende is blok opnieuw open voor een betere siliconelaag...
          Bummer...!

Comment

Waaaw geweldig.. had ik mijn printer maar 10 jaar geleden gehad haha

pla 210 graden en abs 245.. het zal misschien net wat beter werken. ook is abs wat sterker dan pla.. maar wat nog belangrijker is.. is pla benzine bestendigd.. leg eens een stukje in een flesje benzine.. en kijk na een week of het zacht is geworden.
            en als je water gekoeld houd zou je ook kanaaltjes kunnen tekenen dat het carter wat koelt aan de voet van de cilinder

en voor je lekkage zou je ook kunnen invoeren dat je draad ipv 3.00 2.98 is. dan duwt ie net wat meer pla uit je nozzle waardoor je print \'gevulder\' is. en pak ook meer buitenlagen dat werkt natuurlijk ook
            180cc of 70cc of 50cc en opgevoerd.. even illegaal he

Comment

abs heeft grotere kans op scheef trekken bij grotere stukken. Het moet redelijk precies zijn en ik wil er ook niet bijblijven. Abs gaat; maar meteen 3keer moeilijker. Misschien omdat mijn toestel maar 500euro heeft gekost; maar leuk om testen.

Waterkoeling is gewoon de tuinslang buiten. makkelijk en gratis

Volgende keer dat ik het print gingen er zeker veranderingen doorgevoerd worden voor betere waterdichtheid.

Alle tips of tests zijn altijd welkom....

Comment

wauw nooit geweten dat dit mogelijk was, echt super vet
                geen leven en ambitie? ga dan werke bij de politie

Comment

Idd, ik geloofde het zelf niet. Deze zomer ga ik er nog verder op testen; want het is echt de max om daarmee te spelen.
                  Ik heb al een paar ideeŽn voor het hertekenen, maar als iemand iets toe te voegen heeft... altijd welkom he

Comment

super, echt cool idee, ik dank u voor het delen met ons
                    192.168.0.1 admin

Comment

Mooi om te zien dat er nog mensen bezig zijn en ook nieuwe technologie gebruiken, dit zijn wellicht dingen die toonaangevend zijn voor de toekomst.
                      Hoewel 3D-Printing nog in de kinderschoenen staat, is het een knap stukje werk. (Dan laat ik de houdbaarheid en de tolerantie velden even buiten beschouwing)
                      Admin edit: spam uit handtekening verwijderd
                      Oorspronkelijk geplaatst door :L
                      moet ik mijn Evo inrijden?

Comment

Working...
                      X