Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peugeot zenith rookt en start niet

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Peugeot zenith rookt en start niet

Hallo, mijn naam is John en ik ben hier voor het eerst en heb het volgende probleem:

Een aantal weken terug heb ik een Zenith gekocht uit 1998 met nog geen 3000 km op de teller. De Zenith had vanaf 2005 stil gestaan. Na alles schoongemaakt te hebben startte hij in 1x, reed heerlijk voor 500 meter en viel uit. Vuiltje in de sproeier, kan gebeuren, gereinigd en niet meer starten daarna, alleen met de luchttoevoer bijna afgesloten.

Omdat het motortje al zo lang stil had gestaan, meteen het hele blok uit elkaar gehaald, nieuwe pakkingen, keerringen, zuiger en veren, membraam, bougie en bougiedop vervangen. Ook heb ik de carburateur een nacht laten weken en doorgespoten, alles is echt in nieuwstaat.

Echter, het probleem is dat ie nog steeds niet wil starten, alleen met de hand op de luchttoevoer. Daarna loopt ie alleen tot half gas en rookt als een idioot (wit).

Blokje is echt in nieuwstaat, met rook inblazen gecontroleerd op valse lucht, maar is nergens valse lucht te bekennen. Sproeier maatje groter geprobeerd van 50 naar 52, geen verschil.

Iemand een idee waar ik nog meer kan kijken? Hij start nu alleen met een extra stukje spons in de luchtinlaat.

Groet, John
Working...
X