Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[How-to] Koppeling platen vervangen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

heb ook even rondgekeken, lees op bijna alle howto's dat je 10w40 moet gebruiken dus het zal wel goed komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rins Bekijk bericht
      heb ook even rondgekeken, lees op bijna alle howto's dat je 10w40 moet gebruiken dus het zal wel goed komen
      Je moet het zelf weten, maar je zal snel gaan merken dat je platen gaan 'plakken', dan kan je niet meer fijn koppelen..

Het zal er wel op lopen, maar na enige tijd merk je het wel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keiji Bekijk bericht
        De bouten waarmee de veren vast zitten zijn normaal gesproken kruiskop schroeven met een ring eronder die een bepaalde dikte heeft, denk niet dat het heel veel uit maakt, maar het lijkt me handig om in geval van problemen te beginnen met zoveel mogelijk ori spul.

De volgorde van de platen laat je achterwege, beetje jammer gezien dit best simpel is.

begin met een gevoerde, stalen, gevoerde, stalen, gevoerde, stalen en als laatste weer een gevoerde

Tevens hebben standaard tussenplaten een uitsteekseltje, deze mik je op 12uur, 4uur, en 8uur.

Dan de koppelingsdrukplaat, deze past maar op 1 manier in je koppelingshart, op de drukplaat staat een pijl, op 1 van de nokken van je hart staat een rondje, deze moeten gelijk liggen.

Als laatst het afstellen van de koppeling, je kan de moer die op het midden van de drukplaat zit loshalen (ff een hele dikke schroevendraaier in de schroef steken) en door de schroef in of uit te draaien kan je het aangrijp punt veranderen, verdraaid dit terwijl je je koppeling inknijpt en loslaat.
        Borg de schroef daarna weer goed met de moer.
        ik weet dat de topic oud is maar ik vind het wel een belangrijk punt (en niet alleen voor)

ik heb dat dus gedaan maar mijn hevel zit f*cking strak man...
        maar als ik hem losser stel met de platkop dan zit die weer te los... bij me kabel ook geprobeerd te stellen.

hoe moet dit nou precies.

als ik hem nu losser zet dan heb ik mega speling en dan pakt die pas op t laatste moment...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sf50fast Bekijk bericht
          ik weet dat de topic oud is maar ik vind het wel een belangrijk punt (en niet alleen voor)

ik heb dat dus gedaan maar mijn hevel zit f*cking strak man...
          maar als ik hem losser stel met de platkop dan zit die weer te los... bij me kabel ook geprobeerd te stellen.

hoe moet dit nou precies.

als ik hem nu losser zet dan heb ik mega speling en dan pakt die pas op t laatste moment...
          Heb je gecontroleerd of alles er volgens tekening op zit? Ik heb dat probleem ook een keer gehad, bleek het dat ik twee vulringetjes teveel erin had, wou die niet koppelen, of slecht koppelen.

Comment

Iemand ervaring met deze koppelings platen? heb er niewe nodig en dat is de enigste set met tussen platen bij.
            http://www.josdijkman.nl/shop//index...productId=2774

deze set is er ook nog
            http://www.josdijkman.nl/shop//index...productId=2770

Comment

Neem gewoon dmp 5plaats met malossi veren, doet t ook prima en heeft er ook tussenplaten bij zitten. (ook veren maar die van malossi zijn sterker). Ik gebruik dit zelf ook. Wel opletten dat je niet vanalles sloopt bij het vervangen zoals ik xD

Comment

Oke, thanks voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aidsaap Bekijk bericht
                  Neem gewoon dmp 5plaats met malossi veren, doet t ook prima en heeft er ook tussenplaten bij zitten. (ook veren maar die van malossi zijn sterker). Ik gebruik dit zelf ook. Wel opletten dat je niet vanalles sloopt bij het vervangen zoals ik xD
                  PRECIES. Dat moet echt bekender worden... Iedereen altijd met z'n polini 5 plaats. Dit is net zo goed maar 3x zo goedkoop
                  Oorspronkelijk geplaatst door -Tommy DRD'11-
                  Hier, op deze site staat alles.

Comment

Ik heb een nieuw setje platen besteld. Alleen door een fout van de leverancier heb ik alleen de gevoerde platen binnen gekregen. Als ik deze erin zet, met de oude stalen platen, heb ik dan een probleem, of kan dit gewoon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikjan1984 Bekijk bericht
                      Ik heb een nieuw setje platen besteld. Alleen door een fout van de leverancier heb ik alleen de gevoerde platen binnen gekregen. Als ik deze erin zet, met de oude stalen platen, heb ik dan een probleem, of kan dit gewoon?
                      Ik zou als ik jou was even wachten op stalen platen. Volgens mij (correct me if i'm wrong) slijten de stalen platen in op de gevoerde, dus als jij nieuwe gevoerde platen hebt, en je legt je oude ijzeren platen ertegen die al ingesleten zijn, zullen je gevoerde platen sneller slijten.

Ik snap dat je geen geduld hebt om te wachten, maar lijkt mij verstandiger. heb zelf ook geduld van niets

Comment

maakt geen klap uit.

Comment

Ik lees al een tijdje mee met het forum en heb besloten om een CPI Popcorn te verkrijgen. Een erg leuke 2-takt scooter. Nou heb ik een persoonlijk probleempje, de scooter is niet begrenst (of opgevoerd). Ik heb weinig verstand van scooters, maar ik zou de scooter graag willen begrenzen naar 30 km/h (snor). Op dit moment haalt de scooter makkelijk 60km/h op de teller, het zou me niet verbazen dat het nog sneller kan gaan.

Comment

Working...
                          X