Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er gebeurd op SF?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ook even ingelogd. Ik ben ook nog van het oude Scooter-Forum tijdperk; V1. Het was een forum waar ik het overzicht had, nooit eerder was ik zo fanatiek op een forum en heb met veel plezier, vele mensen kunnen helpen. Stimuleren, bijleren, zelfs een how-to geschreven (kost ook gewoon tijd).

Dat de Project sectie nogal wat data verloren was heb ik gemerkt, mijn eigen pagina\'s kon ik niet weer vinden en ik begon bijna aan mezelf te twijfelen of ik het me niet zomaar bedacht had. De V2 heb ik op kunnen inloggen en als ik een nieuwe pagina opende was ik weer uitgelogd. Ik ben toen heel snel weer weg gegaan. Ik kon iemand voorzien van voor hem nodige informatie, maar dan heb ik er helemaal geen zin in.

Er zijn een hoop mensen die o.a. grote bijdragen gaven aan het op dat moment zo succesvolle forum. Een forum maak je immers met elkaar tot een succes. Ik zit ook hedendaags nog op meerdere fora en dat leeft in beperkte mate. Sommige zijn niet zo druk en dat is inderdaad, zoals eerder genoemd, door de social media. Ze zijn ermee opgegroeit en een forum is maar in beperkte mate bekend. Als google ze ernaar toe leidt dan kijken ze even.

Ik vindt het jammer dat het forum zo ten onder gegaan is, maar ik begrijp het wel. Jammer dat er ook achter de schermen zoveel problemen waren!
    Scooter-Freaks en leden, bedankt voor de tijden, vele leerzame momenten, alle beschikbare informati en het gebruik van jullie server.

Groeten,
    Richard

Comment

Het is jammer dat het forum stil is geworden in de loop der jaren.
      Je ziet niet veel jongeren meer op de scooter maar ja zeg zelf. Als je op je 16e je autorijbewijs kan halen en op je 17de begeleid in de auto mag rijden wat kies je, een scooter of de auto?
      De scooter is nu meer in trek tussen de 21 en 100 jaar in leeftijd en dan meerendeels als alleen vervoermiddel.
      Dat was destijds wel anders toen de scooter onder de jongeren nog trots en vrijheid betekenden.
      Sleutelen, de nieuwste onderdelen, het optische tunen, de vrijheid van gaan en staan waar je maar wilde want je had je trouwe scooter altijd aan je zeide.

Ik heb hier veel geleerd in die tijd en ik sleutel nog steeds graag af en toe aan een project scooter.
      Thnx aan iedereen van dit forum dat we elkaar toen hielpen en van elkaar leerden en elkaar corrigeerden als een ander per ongeluk verkeerd advies aan weer een ander gaf.
      Vele fietsenmakers zagen forums als deze als een doorn in het oog omdat daar door mensen liever zelf hun scooter tunede of repareerde al waren er ook eerlijke fietsenmakers bij die het wel ok vonden. In die tijd vertelde een fietsenmaker me dat deze scooterfreaks forum een plaats was voor mensen die niks van scooters wisten haha . Enkel hij wist het beter dan de mensen hier gezien zijn diplomas. En zijn handel want hij wist wel dat op dit soort forums de informatie stond die hij zelf ook gebruikte . Die informatie heeft hij destijds zelf moeten leren op school om er zijn geld mee te verdienen als fietsenmaker en dan staat het potdorrie nog op het internet allemaal ook.

Wel jammer dat ook alles weg is van vroeger zoals de projecten. Misschien is dat wel terug te vinden via internetarchive.
      Het gaat jullie goed oude forumleden en beheerders. Blijf sleutelen want het 2wielersvirus, we kennen het allemaal wel, verdwijnt niet zomaar
      Last edited by extreme source; 29-10-2017, 22:40.
      Mina hori en peugeot Verti en 162FMJ

Comment

Zoo na paar jaar ook weer ingelogd! Ik wou kijken of mijn project er nog op stond maar die is net zoals RHASR en extreme source zeggen weg.
        Het scooter virus is bij mij na al die jaren nog steeds aanwezig igg.
        en vindt het ook wel jammer dat alle projecten weg zijn.
        Als mijn project weer tevoorschijn gehaald kan worden zou ik er nog wel een update een toe willen voegen.

the virus still rolls
        Last edited by JMo ZipStyle; 25-11-2017, 13:02.
        Project: http://www.scooter-freaks.nl/forum/s...d.php?t=474512

Comment

Ja jongens .. Er waren natuurlijk eerst al de Rapidos, Kymco Djs en Peugeot Buxys.. Maar nadat we in het nieuwe Millennium kwamen (jaar 2000) waren er opeens de 1e modellen Yamaha Aerox, Peugeot Speedfight, Malaguti Dragster /Phantom en Aprilia sr enzo nog vele andere modellen op de markt met een totale nieuwe scoot style die we nog nooit hadden gezien! Vanaf dat moment waren het de Scooterss die domineerden boven alle andere type Brommers! Die dingen zijn vandaag de dag trouwens nog steeds populair... Wat het ook weer wat triest maakt... Veel vernieuwing is er niet meer van gekomen, In die tijd konden we zonder tenaamstelling lekker scheuren op onze scooters en brommers! Sluit een verzekering af en je krijgt een bromfiets plaatje die schroef je erop en gaan met die banaan!! haha.. wat een tijden!

Comment

Zo is het helaas ook met dit soort pagina\'s gegaan.... Wat niet meer dan logisch is ...

Comment

jammer

Comment

Gegroet allen,

Ook ik heb ná jaren van afwezigheid maar weer eens ingelogd, \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t kromme is dat sf nog steeds mijn startpagina is.. De liefde zit nog steeds diep.
                Inmiddels 31 jaar oud, al weer 5 jaar getrouwd, huis gekocht, en \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n kleine toekomstige sleutelaar van 8,5 maand. Waar is de tijd gebleven.....

Het is inderdaad jammer dat deze prachtige site, geen schim meer is van de hoogtijdagen. Zelf ben ik hier járen actief geweest voordat ik toendertijd door Renzo gevraagd werd voor de crew. Heb de forumdelen, opvoeren beginners en gevorderden jaren beheert en later ook het projecten-gedeelte. Toendertijd hadden we echt prachtige projecten!
                Net als vele anderen moderators en admins heb ik hier 1000den uren problemen opgelost voor andere leden, maar ook met de website, alles op vrijwillige basis.

Een van de hoogtepunten voor mij was, het paintballen met de crew bij dominator. Maar ook het simpel codes rammen/tikken voor de aparte smileys en het onzin gedeelte van het forum had zo z\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n charme.

De exacte oorzaak van het verval van deze website is natuurlijk niet te herleiden.

Wat zeker onderdeel is geweest:

Extern
                De invoering van het brommerkenteken in 2005, en de kosten die hiermee gemoeid gingen.
                Het aanzienlijk duurdere AW rijbewijs
                Inmiddels autorijlessen op 17 jaar.
                Ontmoedigings overheidsbeleid op scooters
                Spambots en een enkele dDos aanva

Intern
                Mogelijk is deze lijst nog wel langer dan de externe lijst...
                Scooterfreaks V1 was altijd een bij elkaar geraapt zooitje forumdelen. Wie kent de vernaggelde layout nog, wanneer iemand IMG tags (die je toen nog uit moets typen!) gebruikte i.p.v. PR. De koppeling naar de persoscoots was ook lastig te onderhouden. Het warningsysteem was nogal lastig bij te houden (een admin moest handmatig ban\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s liften).
                Het was behelpen maar we konden ons er als crew, en vaste gasten prima mee redden.

Sf.nl is altijd hiërarchisch georganiseerd geweest. Bovenaan de ladder, de eigenaar (tevens deze van euroscooters). In de oorsprong vast een goede vent maar geen benul van het toenmalige potentieel van deze website. De communicatie met hem verliep via de hiërarchische lijn, al heb ik hem persoonlijk ook flink pittige berichten gestuurd. De reacties waren veelal hetzelfde. Niet, of op de héle lange baan.
                Ondanks een prachtig vanuit de crem plan om sf. naar een hoger plan te brengen, waarbij er een billijke investering moest volgen vanuit de eigenaar, is er structureel gekozen (zonder backing van de crew) om aanpassingen aan het forum te laten uitvoeren door nogal shady partijen.
                Het grootste drama volgde bij de introductie van sf v2. Alle data zou door de shady partijen overgezet worden op \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'t nieuwe forum. Dit bleek echter niet het geval. Ruim 15% van mijn postcount was bijvoorbeeld verdwenen, net als (vrijwel) het gehele projecten forumdeel. Perso\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s idem.
                Ook veel van de gebruikersaccounts waren plotseling verdwenen. Username en/of wachtwoorden kwamen niet meer voor in het bestand.
                Daarnaast stond alle info op \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'n supertrage server die héél vaak overbelast raakte.
                Voor ons als crew een bijkomend probleem; onze \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\'rechten\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\' waren grotendeels verdwenen, of daarna juist oneindig. Het warnsysteem werkte niet meer.
                De kern van de Admins (en crew) in die tijd o.a.Sebas, Migjen, Renzo waren na een, door de eigenaar, afgewezen grondige reorganisatievoorstel klaar met het spreekwoordelijke \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\'trekken aan een dood paard\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\' en stapten op.

Richting de transitie naar v3; waar we nu (nog) in zitten; heeft de crew alles gedaan om de overduidelijke valkuilen aan te geven en op te laten lossen. Wederom heeft de eigenaar van deze site hier niet, nauwelijks of zeer laks op gereageerd. De motivatie en bezoekersaantallen kelderden.

Eerlijk gezegd verbaast het me dat de stekker nog niet uit het forum is getrokken...Ik denk dat ik daarom nog steeds sf. als startpagina heb, ik ben aan hat waken bij een terminale, door mij zeer geliefde, patient....
                Last edited by TheoW; 20-05-2018, 19:46. Reden: editten is iig nog steeds knap kut...
                Parttime huisman Nog 8 Sprintuitlaten te koop!

Comment

Met toeval nog eens op SF terecht gekomen. Eigenlijk wel jammer dat er zo veel kennis en kunde verloren is gegaan. Forumdelen vol met informatie wat gewoonweg verdwenen is.

Als ik de tijd er voor had zou ik met plezier een soortgelijke site opstarten maar helaas is het ook een onderwerp wat totaal niet meer speelt bij de jeugd. Indien iemand dit toch wilt oppakken, schroom je niet om mij te contacteren: gvantroost@hotmail.com

Comment

goede vraag ja.. het scooter "tuig" probleem van vroeger hebben ze opgelost met vanaf 16.5 mag je auto rijbewijs halen en het scooters rijbewijs ipv theorie toets
                    180cc of 70cc of 50cc en opgevoerd.. even illegaal he

Comment

Hallo oud-leden, Inderdaad vind ik het ook jammer. Ik denk mede dat het een combinatie is van mobile telefoons waardoor jongeren minder in hun vrije tijd "computeren" en inderdaad het minder "opvoeren" waardoor er ook minder vragen zijn.
                      want inderdaad, lampjes aansluiten op een zip is niet heel lastig.

autowheely's op een snorscooter is atlijd fijn toch

Comment

DIKKE LUL DRIE BIER
                        Last edited by kweetniets; 25-10-2018, 12:12.
                        http://oi56.tinypic.com/im3pkn.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeoffreyT Bekijk bericht
                          Met toeval nog eens op SF terecht gekomen. Eigenlijk wel jammer dat er zo veel kennis en kunde verloren is gegaan. Forumdelen vol met informatie wat gewoonweg verdwenen is.

Als ik de tijd er voor had zou ik met plezier een soortgelijke site opstarten maar helaas is het ook een onderwerp wat totaal niet meer speelt bij de jeugd. Indien iemand dit toch wilt oppakken, schroom je niet om mij te contacteren: gvantroost@hotmail.com
                          Probleem is dat 2 scooter sites te veel is.. Zoveel animo en publiek is er gewoon niet.. Of ze kiezen het ene of het andere.. Vooral niet het dode paard dat sf.nl heeft.
                          Oorspronkelijk geplaatst door stoyanov
                          Ik werk alleen aan kouwe motoren en hete vrouwen....

Comment

Hoe kan het dat ik geen topic kan openen of bericht af en toe niet kan plaatsen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mike24 Bekijk bericht
                              Hoe kan het dat ik geen topic kan openen of bericht af en toe niet kan plaatsen ?
                              Er is iets veranderd aan de beheerders/systeem kant (naar mijn weten door niemand gedaan van het forumteam), zonder men op de hoogte te stellen. Alle berichten vereisen sinds een tijdje handmatige goedkeuring. Ik probeer hier en daar het handmatig goed te keuren, maar zit niet iedere dag alle secties door te nemen + het feit dat er (bijna) niemand meer actief is.

Waarschijnlijk geïmplementeerd om serveractiviteit te verlagen en spambots tegen te gaan. Ik kan dit niet veranderen, omdat ik door een of andere reden niet meer bij het admin gedeelte kan komen. Iets met schip en zinken.
                              Last edited by Coen; 21-07-2019, 15:01.

Comment

4 takt retro snorscooter hype onder de jeugd heeft de 2 takt scooter opvoeren cultuur kapot gemaakt. Jeugd is liever bezig met versieren van meiden op snorscooters en social media etc. dan gereedschap in handen vasthouden en sleutelen. Geen wonder dat steeds meer jeugd in de techniek verdwijnt.

Jammer dit.

Comment

Working...
                                X